wydarzenia technologie

30. urodziny marki ThinkPad

11.10.2022 | Lenovo

W Fabryce Norblina przedstawiciele marki Lenovo oraz licznie zgromadzeni goście mieli okazję wspólnie celebrować trzydzieste urodziny marki ThinkPad. Dzięki wyjątkowej, stworzonej specjalnie na tę okazję wystawie, można było przypomnieć sobie jak rozwijała się seria urządzeń Think. Podczas spotkania uczestnicy mieli również unikatową okazję zobaczyć i sprawdzić ThinkPada X1 Fold 16, czyli nową odsłonę komputera przyszłości z elastycznym ekranem.

Spotkanie w Fabryce Norblina zainaugurował Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska:

Świętujemy dziś 30-lecie marki ThinkPad. Jest to świetna okazja, aby z sentymentem spojrzeć wstecz i przypomnieć sobie, co dzięki naszej wspólnej pracy udało się osiągnąć na rynku IT. Dziś, w 2022 roku jesteśmy świadkami nie tyle ewolucji, a rewolucji. Przyspieszenie postępu technologicznego umożliwia nam podejrzenie prac technologii przyszłości, tworzonej przez inżynierów Lenovo. Jej najlepszym przykładem jest ThinkPad X1 Fold, pierwszy na świecie komputer z elastycznym ekranem, którego najnowszą wersję prezentujemy dziś po raz pierwszy w Polsce. Z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że jako Lenovo tworzymy rozwiązania, z których będą korzystać kolejne pokoleniamówił podczas spotkania Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska.

 Historia marki ThinkPad, która w tym roku obchodzi 30. urodziny, jest niezwykle bogata. W 1992 roku, kiedy finalizowany był projekt firmy IBM o nazwie Nectarine, nikt nie spodziewał się, że powstający wtedy ThinkPad 700C stanie się przełomowym komputerem i odmieni oblicze biznesu na wiele lat. Laptop, którego premiera miała miejsce 5 października 1992 roku podczas konferencji prasowej w Nowym Jorku, już wtedy przykuł uwagę dziennikarzy, a miesiąc później podczas targów COMDEX w Las Vegas, obecnie znanych jako CES, stał się nie tylko „gwiazdą” wydarzenia, ale też zdobył już swoją pierwszą nagrodę.

Dziś ThinkPad rozwijany przez Lenovo jest kultową i znaną na całym świecie marką, która stała się synonimem legendarnej wytrzymałości. Laptopy z tej serii zmieniją sposób pracy w biznesie – są niezwykle mobilne, bezpieczne, wydajne i o ponadczasowym wyglądzie, wyznaczają branży standardy zrównoważonego rozwoju oraz udowadniają, że przywiązanie do marki może trwać przez dekady. Laptopy te już od ponad 30 lat towarzyszą niezwykłym odkryciom czy przełomowym dokonaniom ludzkości, co jest najlepszym wyznacznikiem innowacyjności ThinkPadów.

W ciągu kilku miesięcy ThinkPad 700C zdobył ponad trzysta nagród i stał się symbolem statusu dla CEO i dyrektorów. Doskonałość konstrukcyjna i inżynierska sprawiła, że ThinkPad rozpoczął podróż, w trakcie której stał się ikoną, którą jest dzisiaj.

Wraz z rozszerzeniem oferty ThinkPad i pojawieniem się nowych segmentów klientów, przed Lenovo stanęły nowe wyzwania związane z jakością, a zespoły ds. zapewnienia produktów ThinkPad przystąpiły do pracy. Było jasne, że trzeba będzie stworzyć zupełnie nowy zakres testów. Powstały "testy tortur" i legendarna trwałość ThinkPada!

Laptopy tej marki całkowicie zmieniły sposób, w jaki robimy tak wiele rzeczy. Tysiące firm rozwinęło się dzięki i z powodu rewolucji komputerów przenośnych, która rozpoczęła się w 1992 roku.

W związku z 200 milionami sprzedanych do października 2022 roku laptopów ThinkPad, możemy z nadzieją patrzeć na to, jak ta kultowa marka będzie nadal pomagać w pilotowaniu nowej ery odkryć i eksploracji całemu nowemu pokoleniu.

Firma Lenovo z okazji 30. rocznicy marki ThinkPad zaprojektowała limitowaną edycję modelu ThinkPad X1 Carbon 10. generacji. Jubileuszowe egzemplarze posiadają tkaną z włókna węglowego górną pokrywę ze specjalnym logo w stylu retro, które znajduje się również pod klawiaturą. Laptopy otrzymały także specjalne jedwabne napisy 30th Anniversary Edition, opakowanie nadające się do recyklingu i utylizacji, naklejki ze specjalnej edycji, retro nakładki TrackPoint oraz kolekcjonerską książeczkę. Łącznie zostało wyprodukowanych 5000 egzemplarzy, z czego 100 sztuk będzie dostępnych na polskim rynku jeszcze w październiku.

Powyższy egzemplarz z pewnością zapisze się w kalendarium historii ThinkPada, dlatego z tej okazji warto przytoczyć również kilka innych ciekawostek, które miały miejsce na przestrzeni lat:

  • Pierwotną inspiracją dla projektu ThinkPada, autorstwa Richarda Sappera, było japońskie pudełko bento.
  • Inspiracją dla nazwy "ThinkPad" były kieszonkowe notatniki z wytłoczonym na froncie hasłem "Think", wydawane niegdyś wszystkim pracownikom IBM.
  • Czerwony kolor TrackPointa oficjalnie nazwano "Magenta", aby ominąć standardy bezpieczeństwa IBM dotyczące "awaryjnego wyłączania zasilania".
  • Każdy model ThinkPada ma wewnętrzną nazwę kodową. 700C był nosił nazwę roboczą "Nectarine", natomiast 701C to "Butterfly".
  • Formalna nazwa klawiatury motylkowej w modelu 701C to klawiatura "TrackWrite".
  • ThinkPada 701C można zobaczyć w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
  • Pierwszym ujawnionym ThinkPadem był w rzeczywistości tablet 700T z kwietnia 1992 roku, ale został wprowadzony na rynek obok modeli 700 i 700C w październiku tego samego roku.
  • Ten oryginalny ThinkPad 700C kosztujący wówczas 4000 dolarów miał procesor o taktowaniu 25Mhz.
  • W 1993 roku IBM wyprodukował model ThinkPad 555BJ z wbudowaną drukarką Bubble Jet.
  • IBM wprowadził także model 755CDV, w którym można było zdjąć tylną część ekranu i postawić laptopa na rzutniku, dla tych, którzy jeszcze pamiętają co to jest rzutnik!
  • Guma użyta do wykonania oryginalnej nakładki TrackPoint była gatunkiem i rodzajem stosowanym w kołach rollercoasterów.
  • Gumowe podkładki pod laptopy ThinkPad, które zapobiegają jego przesuwaniu się, są wzorowane na kocich łapach.

Ponadto, z okazji 30. rocznicy powstania ThinkPada, firma Lenovo przeprowadziła dogłębne globalne badanie Think, które ułatwi zrozumienie nawyków myślowych, pozwoli zidentyfikować luki w sposobie myślenia, a także odkryć nowe metody rozumowania dzięki wykorzystywaniu technologii, które mogą zmienić przyszłość ludzkości na korzyść. Raport można pobrać tutaj.

Z kolei rozwiązania Lenovo ThinkSystem, które także obchodzą w tym roku 30 urodziny  są obecne zarówno w rozwijających się małych firmach, jak i największych i najbardziej wymagających korporacjach. Oferują wiodącą w branży niezawodność, największą elastyczność i w przełomowy sposób przyspieszają wydajność serwerów.

Podczas spotkania w Fabryce Norblina zaproszeni goście mieli niecodzienną okazję zobaczyć na żywo, jak ewoluowały ThinkPady na przestrzeni ostatnich trzydziestu lat dzięki obecności legendarnych modeli, takich jak ThinkPad T41, 570 czy X300, ale także tych najnowszych, pośród których znajdowały się komputery ThinkPad Z16 , X1 Carbon 10. generacji, X1 Nano 2. generacji oraz najnowszy ThinkPad X1 Fold 16.

Zdjęcie z wydarzenia znajdują się tutaj.

Relacja filmowa z wydarzenia znajduje się tutaj.

 

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) to globalna firma technologiczna o przychodach 70 mld USD, zajmująca 171 miejsce w rankingu Fortune Global 500, zatrudniająca 75 000 osób na całym świecie i obsługująca miliony klientów każdego dnia na 180 rynkach. Skupiając się na śmiałej wizji dostarczania inteligentnych technologii dla wszystkich, Lenovo wykorzystało swój sukces jako światowego lidera w dziedzinie komputerów osobistych poprzez ekspansję na nowe obszary wzrostu, takie jak infrastruktura, telefonia komórkowa, rozwiązania i usługi. Ta transformacja wraz ze zmieniającymi świat innowacjami Lenovo buduje bardziej integracyjne, godne zaufania i zrównoważone społeczeństwo cyfrowe dla każdego i wszędzie. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) to globalna firma technologiczna o przychodach 70 mld USD, zajmująca 171 miejsce w rankingu Fortune Global 500, zatrudniająca 75 000 osób na całym świecie i obsługująca miliony klientów każdego dnia na 180 rynkach. Skupiając się na śmiałej wizji dostarczania inteligentnych technologii dla wszystkich, Lenovo wykorzystało swój sukces jako światowego lidera w dziedzinie komputerów osobistych poprzez ekspansję na nowe obszary wzrostu, takie jak infrastruktura, telefonia komórkowa, rozwiązania i usługi. Ta transformacja wraz ze zmieniającymi świat innowacjami Lenovo buduje bardziej integracyjne, godne zaufania i zrównoważone społeczeństwo cyfrowe dla każdego i wszędzie. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.