RedDeer.Games z nagrodą „Najszybciej rozwijająca się spółka gamedev w Europie Centralnej” rusza z roadshow inwestycyjnym
Spółka RedDeer.Games (RDG), niezależny producent i wydawca gier wideo (indie games), we wrześniu br. po niespełna trzech latach działalności operacyjnej, otrzymała nagrodę Research and Development Awards 2022, przyznawaną przez Acquisition International Magazine w kategorii Najszybciej rozwijająca się spółka Europy Centralnej.
Z kolei w maju br. RedDeer.Games zadebiutowała wśród czołówki polskich producentów gier w rankingu miesięcznika „Forbes”: „TOP 50 producentów gier w Polsce 2022”, zajmując czterdzieste miejsce z wyceną 56 mln zł. Ranking otwierały tak uznane spółki jak: CD Projekt, Techland, PlayWay, 11 Bit Studios, czy Ten Square Games. RedDeer.Games uplasowała się tuż za Incuvo, spółką z ugruntowaną pozycją na rynku VR oraz Exit Plan Games, studiem stworzonym przez pasjonatów gier AAA.
Spółka jest jednym z największych wydawców gier na Nintendo Switch. Bazując na liczbie wydanych tytułów, RedDeer.Games tylko w ciągu jednego roku awansowała z pozycji 136 na 63 wśród blisko 2000 globalnych wydawców gier na konsole Nintendo Switch. Gry naszego studia regularnie pojawiają się w TOP 30 sprzedaży w sklepie Nintendo Switch eShop we wszystkich regionach. Najbliższa znacząca pozycja wydawnicza studia RDG to „Space Tail: Every Journey Leads Home”, produkcji debiutującego na giełdzie studia Longterm Games S.A.
W związku z dynamicznym rozwojem studia, w tym portfolio wydawniczego o licencje kategorii Premium (IP) oraz AA, a także ekspansją na rynki zagraniczne, spółka już w październiku br. rusza z roadshow prywatnej rundy inwestycyjnej Pre-A (II). Bieżąca runda adresowana jest do Inwestorów indywidualnych oraz funduszy Venture Capital. Zainteresowanym Inwestorom RedDeer.Games zaoferuje łącznie 700 nowych udziałów, tj. 15 proc. w jej podwyższonym kapitale zakładowym.
W wyniku przeprowadzonych przez założycieli studia, dotychczasowych rund inwestycyjnych: „F&F”, „Seed” oraz „Pre-A”, spółka pozyskała kilkunastu Wspólników, którzy łącznie objęli 887 udziałów, tj. 18,95 proc. jej kapitału. Inwestycja w spółkę przyniosła naszym dotychczasowym Inwestorom wzrost wartości udziałów na poziomie:
- 12 m-cy [Seed 2021 - PreA 2022] – 503%
- 24 m-ce [FF 2020 - PreA 2021] – 320%
Pozyskane środki kapitałowe od Inwestorów indywidualnych znacząco wsparły bieżącą działalność spółki, rozwój oferty projektów gamingowych, a przede wszystkim wzmocnienie kadrowe zespołu pracującego nad nimi oraz działania marketingowe i wydawnicze. W krótkim podsumowaniu prezentujemy, jak wykorzystaliśmy okazane nam zaufanie, działając operacyjnie na rynku gier przez blisko trzy lata:
- 3 lata na globalnym rynku gier,
- 22 Inwestorów,
- 3 biura (Szczecin, Warszawa, Barcelona),
- 50+ pracowników,
- 4 działy (produkcji, wydawniczy, portingu, marketingu),
- 60+ pozycji wydawniczych,
- 1 mln+ sprzedanych egzemplarzy gier,
- 63 miejsce, wśród globalnych wydawców gier na Nintendo Switch,
- TOP 50 Producentów gier w Polsce wg Forbes PL,
- Nagroda RESERCH & DEVELOPMENT AWARDS 2022 w kategorii BEST FASTEST GROWING GAMEDEV COMPANY CENTRAL EUROPE wg Acquisition International.
Wybrane przez RedDeer.Games segmenty produkcji gier, wydawniczy oraz portowania, sprawdziły się. Korzystając z ugruntowanej pozycji na globalnym rynku gier, zamierzamy kontynuować przyjęty model biznesowy, rozszerzając go m.in. o zespół ds. inicjatyw w VR, Metaverse i NFT, pozyskanie szeregu licencji Premium (IP), a także o rozwój kompetencji w zakresie produkcji gier kategorii AA, oferujących zdecydowanie wyższy poziom fabuły i rozrywki.
Intencją Zarządu jest pozyskanie od Inwestorów w bieżącej rundzie inwestycyjnej środków finansowych, które przyczynią się do wsparcia poniższych inwestycji:
CELE EMISYJNE PRYWATNEJ RUNDY INWESTYCYJNEJ PRE-A (II):
- Rozpoczęcie produkcji gier na bazie licencji Premium (IP) pozwalających na wykorzystanie wizerunków globalnie rozpoznawanych bohaterów kreskówek w produktach własnych RedDeer.Games - gry kierowane głównie do dzieci.
- Rozpoczęcie produkcji pierwszej w historii RedDeer.Games gry klasy AA, na podstawie książki „Zły” Leopolda Tyrmanda oraz stworzenie inspirowanego powieścią Multiwersum.
- Przygotowanie do wejścia na giełdę poprzez rozwój zespołu relacji inwestorskich.
- Dalszy rozwój zespołu Senior developerów i artystów pozwalający na zwiększenie tempa i jakości tworzenia nowych produktów.
- Powołanie zespołu ds. inicjatyw w VR, Metaverse i NFT w celu uruchomienia dodatkowego strumienia przychodowego.
- Dalsze wzmocnienie aktywności marketingowej i PR.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem cykl spotkań Zarządu z Inwestorami, zarówno w Warszawie, jak i wybranych miastach Europy, potrwa od października br. do końca marca 2023 r.
— Polskim spółkom generującym przychody głównie w walutach zagranicznych wyraźnie pomaga osłabienie lokalnej waluty. Atrakcyjność sektora gier, szczególnie w trakcie spowolnienia gospodarczego, wydaje się zdecydowanie lepsza na tle innych sektorów -szczególnie tych tradycyjnych i cyklicznych, które prowadzą nierówną walkę z cenami surowców i rozpędzającą się inflacją. Dodatkowo większość dużych europejskich spółek jest ciągle narażona na ogromne ryzyko polityczne, w szczególności dotyczy to sektora energetycznego oraz paliwowego. Na tym tle lokalne, rentowne spółki gamingowe mogą być zieloną wyspą polskiej gospodarki — mówi Paweł Sugalski, CFA, Zarządzający Agio Smart Money FIZ, członek rad nadzorczych spółek sektora gamedev oraz autor książki „Gaming na giełdzie”.
Wszystkich zainteresowanych inwestycją w RedDeer.Games, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu, gdzie, odpowiemy na wszystkie dodatkowe pytania dotyczące bieżącej rundy inwestycyjnej.
Kontakt dla Inwestorów:
Michał M. Lisiecki, Co-Founder & CEO:
WhatsApp: + 48 501 134 144; email: michal@reddeergames.com
Investor Relations Team: email: investor-relations@reddeergames.com
Dedykowany profil na LinkedIn: IR-LinkedIn
#LET THE INVESTMENT BEGIN
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.