styl życia internet

Obsługa bez barier w Santander Bank Polska

23 września przypada Międzynarodowy Dzień Języków Migowych. Santander Bank Polska od lat dba o dostępność dla wszystkich klientów. Stosuje rozwiązania włączające dla osób z indywidualnymi potrzebami, w tym obsługę w języku migowym.

W Santander Bank Polska od 8 lat osoby niesłyszące mogą porozmawiać zdalnie z doradcami w polskim języku migowym. Takie połączenie dostępne jest w każdym oddziale, w bankowości internetowej i mobilnej, a także na stronie internetowej w zakładce „Pomoc i kontakt”.

– Pracując nad wdrożeniem zdalnej obsługi w polskim języku migowym współpracowaliśmy z ekspertami, którzy audytowali i certyfikowali dostępność. Od wielu lat obserwujemy zainteresowanie połączeniami w PJM, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostępność i zakres tej obsługi spełniały oczekiwania osób niesłyszących – powiedziała Joanna Wcisło, dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji Santander Bank Polska.

W wybranych oddziałach Santander Bank Polska znajdują się przenośne pętle indukcyjne, które zwiększają komfort rozmowy osobom z aparatami słuchowymi. Klienci mogą zamówić niespersonalizowane dokumenty np. umowy czy regulaminy w formie nagrań wideo w polskim języku migowym. Do potrzeb osób niesłyszących oraz niewidomych dostosowane są także filmy reklamowe banku, dostępne na stronie Programu Obsługa bez barier oraz na YouTube.

Nie każda osoba niesłysząca zna i rozumie język polski, nie każda potrafi czytać z ruchu warg. Polski język migowy to naturalny język komunikacji dla osób niesłyszących.

– Dzień języków migowych to dzień poszanowania i uznania języka migowego jako formy komunikacji osób głuchych na całym świecie. Często poznając obce języki jesteśmy tym zupełnie pochłonięci, zafascynowani strukturą, odmiennością, budową języka. Język migowy przez lata był uważany za „pomoc” osobom głuchym w kontakcie z otaczającym światem. Tymczasem warto wiedzieć, że na całym świecie obecnie 430 milionów, a w 2050 roku 700 milionów osób, potrzebować będzie wsparcia związanego z uszkodzeniem słuchu. Zatem nie jest to problem małej grupki osób w naszym kraju, lecz narastający problem społeczny. Zachęcam do wgłębienia się w piękno języka migowego, by nie traktować go jedynie jako formy rehabilitacji i sposobu na kontakt z otoczeniem. Zapewniam, że ta droga okaże się rozwojowa, odkrywcza i może zmienić wiele w docenianiu naszego polskiego języka…migowego – powiedział Tomasz Smakowski, Prezes Fundacji Świat Głuchych.

Więcej informacji na temat obsługi bez barier: https://www.santander.pl/ws-obsluga-bez-barier/.

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie