Bank BNP Paribas jeszcze bardziej dostępny dla wszystkich Klientów
Bank BNP Paribas dba o dostępność swoich produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami, również niesłyszących. Międzynarodowy Tydzień Głuchych i Języka Migowego jest dla banku okazją do przypomnienia o tym, że każdy Klient ma takie same prawa i potrzeby oraz rozmowy o tym, po jakie rozwiązania sięgnąć, by je zaspokoić.
Międzynarodowy Tydzień Głuchych i Języka Migowego jest obchodzony corocznie, zawsze w ostatnim pełnym tygodniu września.
- Bank BNP Paribas nieprzerwanie szuka narzędzi ułatwiających wszystkim osobom korzystającym z naszej bankowości bezpieczny i komfortowy dostęp do każdej usługi. Jesteśmy przy tym otwarci na innowacje. Dwa lata temu dzięki kreatywnemu połączeniu nowoczesnej technologii wideo oraz profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego z firmy MIGAM, uruchomiliśmy usługę tłumaczenia migowego online. Do tej pory już niemal 900 osób skorzystało z tej możliwości. Jako pierwsi na świecie stworzyliśmy też możliwość zapisywanie się poprzez aplikację Booksy na spotkanie w języku migowym w wybranym centrum Klienta – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.
Obecnie we wszystkich centrach Klienta Banku BNP Paribas osoby Głuche mają możliwość wyboru obsługi z wykorzystaniem opcji tłumacza języka migowego online. Usługa ta dostępna jest również w kontakcie Klienta z infolinią banku.
Jak to działa? Klient Banku BNP Paribas za pośrednictwem aplikacji zainstalowanej na swoim smartphonie lub dostępnej w każdym oddziale na tablecie, automatycznie łączy się z doradcą języka migowego. Za jego pośrednictwem ma możliwość poznania oferty banku oraz zadania pytań. Dodatkowo obecni i potencjalni Klienci Głusi mogą zamówić wzory dokumentów, gdzie treści nagrane są w polskim języku migowym. Bank rozwija też inne ułatwienia dla osób głuchych. W 95 centrach Klienta funkcjonują pętle indukcyjne czyli systemy wspomagania słuchu, umożliwiające osobie niedosłyszącej odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną (ma ją niemal każdy aparat słuchowy). Liczba centrów wyposażonych w pętlę stale rośnie.
Bank stara się systematycznie ułatwiać dostęp do swoich usług i produktów nie tylko osobom głuchym, ale też tym z niepełnosprawnościami, starszym czy rodzicom z dziećmi. Oddziały są łatwo dostępne pod względem architektonicznym. Poświadczają to certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało blisko 100 centrów Klienta. Fundacja Integracja wyróżnia w ten sposób obiekty dostosowane do osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Bank wspiera oferuje też sporo rozwiązań dla osób niedowidzących. To m.in. wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl