towary konsumpcyjne turystyka/wypoczynek
Polski burger zachwycił Francuzów i wkrótce trafi do menu restauracji Campanile w całej Europie
Burger „Campa Na Wypasie” autorstwa Magdaleny Kiliańskiej, szefowej kuchni hotelu Campanile Wrocław Centrum, zwyciężył w polskich eliminacjach pierwszej edycji Burger Cup organizowanego przez uniwersytet kulinarny „Chaud Devant!” i wyruszył do Francji na europejski finał konkursu. Spisał się wyśmienicie!
„Chaud devant!” to znany we francuskiej gastronomii okrzyk, który można przetłumaczyć jako „Uwaga! Gorące idzie!”. Używają go kelnerzy, gdy wpadają na salę restauracyjną z talerzami pełnymi parujących pyszności. To ostrzeżenie dla gości, aby zeszli z drogi, a zarazem jeden z typowych elementów francuskiej kultury kulinarnej. To także nazwa akademii kulinarnej Louvre Hotels Group działającej przy hotelu Campanile Rungis Orly, zlokalizowanym 12 kilometrów od centrum Paryża, w samym sercu Marché d’intérêt national de Rungis, jednego z największych na świecie targów ze świeżą żywnością.
Akademia kulinarna „Chaud Devant!” jest miejscem zrodzonym z miłości do gastronomii, dzięki któremu pracownicy hoteli zrzeszonych w Louvre Hotels Group mogą rozwijać swoje talenty pod opieką wytrawnych szefów kuchni oraz specjalistów z innych obszarów związanych z organizacją i prowadzeniem hotelowych restauracji. Oferuje naukę poprzez praktykę w ramach interaktywnych warsztatów, w których można uczestniczyć zarówno na miejscu, jak i za pośrednictwem innowacyjnych narzędzi zdalnego kształcenia.
Ostatnio progi „Chaud Devant!” przestąpiła polska finalistka organizowanego przez francuską akademię międzynarodowego konkursu kulinarnego Burger Cup. Najpierw jednak musiała zmierzyć się z lokalną konkurencją podczas dwuetapowych eliminacji krajowych. W pierwszym etapie jury konkursu wyłoniło 7 burgerów, które trafiły do menu restauracji w polskich hotelach Campanile i przez cały miesiąc walczyły o pierwsze miejsce. Laureata wyłoniono w ślepym głosowaniu kolegium złożonego z dyrektorów obiektów Campanile oraz na podstawie wyników sprzedażowych. Największą popularnością cieszył się „Campa Na Wypasie” autorstwa Magdaleny Kiliańskiej. Zwycięski przepis stał się dla szefowej kuchni z Campanile Wrocław Centrum przepustką do europejskiego finału konkursu.
13 września w Campanile Rungis Orly obok naszej reprezentantki stawili się burger masterzy i masterki z Francji, Belgii, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Formuła konkursu była zbliżona do tej, którą dobrze znamy z popularnych telewizyjnych programów kulinarnych. Zawodnicy realizowali swoje przepisy na żywo z udostępnionych przez organizatora składników. Musieli zmieścić się w wyznaczonym czasie. Mieli raptem godzinę na przygotowanie od podstaw trzech burgerów (dwóch do degustacji i jednego do zdjęcia). Po jej upływie prezentowali swoje dzieło przed jury złożonym z ekspertów akademii kulinarnej „Chaud Devant!”.
– Brałam już udział w zawodach kulinarnych, głównie w Polsce, ale pierwszy raz miałam okazję stanąć do rywalizacji w konkursie organizowanym w takiej skali i na takim poziomie. To było świetnie doświadczenie. Jestem bardzo duma, że mogłam reprezentować swój kraj i hotel, a przy okazji cieszyć się wspaniałą, sportową atmosferą i wymienić doświadczenia z kolegami po fachu z innych krajów. Stres był niemały, ale szybko ustąpił radości gotowania wśród ludzi, którzy podzielali moją pasję. Wszystko to dzięki pozytywnemu nastawieniu pozostałych uczestników i luzowi, którym emanowali członkowie jury – wspomina Magdalena Kiliańska, która gotowaniem zajmuje się zawodowo od 18 lat, doświadczenie zdobywała w popularnych lokalach w Trójmieście i Wrocławiu (gdzie prowadziła też własne bistro), a od maja zeszłego roku rządzi kuchnią w Campanile Wrocław Centrum.
Burger „Campa Na Wypasie” wzbudził zainteresowanie jury jeszcze zanim mieli okazję go skosztować. – Zwrócili uwagę na nazwę i oczywiście dopytywali o jej znaczenie, a także próbowali swoich sił w poprawnym jej wymówieniu – opowiada autorka przepisu na burgera inspirowanego południowym regionem Polski. – Tworząc „Campa Na Wypasie”, starałam się wzbogacić dość klasyczną amerykańską formułę o polskie smaki. Dlatego do jakościowej wołowiny, grillowanego bekonu, pomidorów, papryczek jalapeño i roszponki zamkniętych w czarnej bułce dodałam ogórki kiszone i konfiturę z czerwonej cebuli i jeżyn. Tytułowy „wypas” odnosi się jednak nie tylko do sporej liczby składników, lecz przede wszystkim do jeszcze jednego, najważniejszego elementu całej układanki: owczego sera, który wieńczy dzieło. Ten dodatek zrobił duże wrażenie na jurorach – dodaje Kiliańska.
Jury doceniło nie tylko pomysł i smak „Campa Na Wypasie”, ale także prędkość i kulturę pracy naszej finalistki, która w nagrodę za swoje dzieło otrzymała między innymi zestaw profesjonalnych noży, deskę do krojenia dedykowaną zwycięzcy Burger Cup, zestaw piknikowy oraz firmową czapkę i fartuch szefa kuchni. Już wkrótce burgery wszystkich finalistów, w tym „Campa Na Wypasie” Magdaleny Kiliańskiej, trafią do menu restauracji w hotelach Campanile w całej Europie, gdzie będą serwowane na przełomie listopada i grudnia podczas piłkarskich mistrzostw świata.
kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
kamil.wasiak@softboxgroup.pl
tel: 605 563 770
informacje o firmie
O Campanile
Campanile to wiodąca marka Louvre Hotels Group z segmentu midscale. Założona w 1976 roku we Francji jako rodzinny biznes, dziś jest prawdziwie globalnym brandem, który dba o dobre chwile gości w 14 krajach na 3 kontynentach. Hotele Campanile zaprojektowano z myślą o czymś więcej niż tylko noclegu. Tutaj radość z podróży jest na wyciągnięcie ręki – w doskonałym stosunku jakości do ceny. W Polsce marka dysponuje 10 obiektami w 9 miastach.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa
Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com
Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144
kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
kamil.wasiak@softboxgroup.pl
tel: 605 563 770
informacje o firmie
O Campanile
Campanile to wiodąca marka Louvre Hotels Group z segmentu midscale. Założona w 1976 roku we Francji jako rodzinny biznes, dziś jest prawdziwie globalnym brandem, który dba o dobre chwile gości w 14 krajach na 3 kontynentach. Hotele Campanile zaprojektowano z myślą o czymś więcej niż tylko noclegu. Tutaj radość z podróży jest na wyciągnięcie ręki – w doskonałym stosunku jakości do ceny. W Polsce marka dysponuje 10 obiektami w 9 miastach.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa
Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com
Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144