transport

Linie Emirates świętują Światowy Dzień Pierwszej Pomocy

12.09.2022 | Emirates

12 września 2022 r. – Warszawa, Polska – Z okazji Światowego Dnia Pierwszej Pomocy linie Emirates podkreślają fakt przeszkolenia 3000 nowych pracowników pokładowych, którzy dzięki programowi szkoleniowemu zdobyli najwyższej  klasy umiejętności pierwszej pomocy.

W ramach niezwykle udanej kampanii rekrutacyjnej, w tym roku linie Emirates zatrudniły już 3000 nowych pracowników, którzy przechodzą 8-tygodniowe, intensywne szkolenie „ab-initio”, aby stać się światowej klasy personelem pokładowym. Okres ab-initio obejmuje niezliczoną ilość kursów z bezpieczeństwa i obsługi, nagłych wypadków oraz bardzo ważne szkolenie w zakresie reagowania medycznego. Nie powinniśmy postrzegać personelu pokładowego jako tego, który po prostu podaje posiłki i dobrze wygląda – załoga Emirates jest przeszkolona w radzeniu sobie w różnych sytuacjach na pokładzie, co obejmuje także naukę podstawowych umiejętności ratowania życia. Wykorzystując połączenie praktyki, zajęć stacjonarnych oraz online, nowi członkowie załogi pokładowej otrzymują bezcenne lekcje, które przygotowują ich do pracy i ratowania życia innych.

Czego dokładnie się uczymy?

Nowemu personelowi pokładowemu zapewnia się szkolenie medyczne we wszystkich aspektach udzielania pierwszej pomocy, w tym radzenia sobie z poszkodowanym, który zemdlał; z zadławieniem; trudnościami w oddychaniu, takimi jak astma i hiperwentylacja; nagłymi chorobamijak ból w klatce piersiowej czy udar; niskim poziomem cukru we krwi; reakcjami alergicznymi, zakrzepicą żył głębokich; barotraumą; chorobą dekompresyjną i nadużywaniem różnych substancji. Załoga uczy się również, jak radzić sobie z urazami takimi jak złamania, oparzenia i amputacje, a także z chorobami zakaźnymi. Edukacja obejmuje procedury kontroli infekcji i wysokie standardy higieny na pokładzie.

Nowi pracownicy są szkoleni w zakresie ratujących życie umiejętności resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO), ćwiczą na manekinach oraz korzystają z automatycznego defibrylatora zewnętrznego (AED). Wykorzystując specjalnie zaprojektowany manekin medyczny, załoga pokładowa może również przekonać się, jak to jest przyjąć poród na pokładzie, a także jak radzić sobie ze śmiercią. Wszystkie szkolenia prowadzone są przez certyfikowanych instruktorów pierwszej pomocy lotniczej w światowej klasy obiekcie szkoleniowym – Emirates Cabin Crew Training Center w Dubaju.

Czy rzeczywiście ratujemy życie?

Tylko w lipcu 2022 r. załoga pokładowa Emirates uratowała 2 pasażerów przed zatrzymaniem krążenia. To potencjalnie śmiertelny incydent związany z zatrzymaniem bicia serca. Brak dopływu krwi do mózgu i innych narządów może spowodować utratę przytomności, niepełnosprawność lub śmierć, musi pojawić się natychmiastowo reakcja. Załoga pokładowa Emirates zastosowała kombinację technik resuscytacji krążeniowo-oddechowej i defibrylatora, aby ocalić życie obojga pasażerów i utrzymać ich w stabilnym stanie do czasu, gdy będą mogli otrzymać pomoc medyczną na ziemi. Obaj pasażerowie dochodzą do siebie.

Jakie wsparcie jest dostępne dla personelu pokładowego?

W przypadku incydentu medycznego na pokładzie, personel pokładowy jest wspierany przez załogę pokładu lotniczego (kapitan/pilot i pierwszy oficer/drugi pilot) oraz zespół o nazwie Ground Medical Support. Naziemna pomoc medyczna to zespół stacjonujący w głównej siedzibie Emirates, który jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez łączność satelitarną. Wspiera i doradza załodze na całym świecie w przypadku incydentów medycznych na pokładzie.

Personel pokładowy przechodzi również szkolenie psychologiczne w zakresie uzyskiwania zgody na pomoc pasażerom, okazywania empatii chorym i ich rodzinom, zachowania spokoju, informowania poszkodowanego na wszystkich etapach niesienia pomocy oraz obecności przy poszkodowanym do czasu poprawy sytuacji. Uczy się także, jak w razie potrzeby przekazywać trudne wiadomości. Po każdym zdarzeniu personel pokładowy otrzymuje również wsparcie w zakresie własnego zdrowia psychicznego w ramach programu pomocy dla pracowników Emirates, usługi Peer Support oraz programu Sehaty – programu wellbeingowego  pracowników Emirates.

Wiedza i umiejętności personelu pokładowego są sprawdzane co roku na szkoleniu okresowym zakończonym oceną. Załoga musi ukończyć 1,5-godzinny kurs online, 2-godzinną sesję praktyczną dotyczącą resuscytacji krążeniowo-oddechowej, AED, ciężkiego krwawienia i leczenia ciężkiej alergii. Doświadczona załoga uczestniczy również co roku w ćwiczeniu symulacji lotu.

Od teorii do praktyki

Latając z największymi na świecie liniami lotniczymi, personel pokładowy Emirates bez przerwy doświadcza nowych przygód, podróżując do ponad 150 miast w 85 krajach. Wielu członków personelu pokładowego Emirates opisuje tę rolę jako „najlepszą pracę na świecie” – nie tylko dlatego, że zapewniają wielokrotnie nagradzane usługi na wysokości 40 000 stóp i prowadzą wyjątkowy styl życia, który towarzyszy tej pracy, ale także dlatego, że przez całe życie odkrywają swój heroiczny potencjał związany z sytuacjami kryzysowymi. Dostęp do szkolenia pierwszej pomocy w lotnictwie Emirates pomaga nowym członkom personelu pokładowego rozwijać umiejętności komunikacyjne, inicjatywę i zdolności przywódcze, umiejętność efektywnej pracy w zespole, koncentrację na utrzymaniu spokoju psychicznego, wszystko to zapewnia skuteczną pracę pod presją, a także umożliwia ochronę życia innych.

Przeczytaj więcej i aplikuj tutaj.

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

Zuzanna Cholewa
Account Director, MSL
Zuzanna Cholewa

zuzanna.cholewa@mslgroup.com

tel: +48 668 698 890

informacje o firmie

O Emirates

Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Flota linii składa się z 265 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie Emirates obsługują loty w ponad 129 kierunkach w ponad 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com

załączniki

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

Zuzanna Cholewa
Account Director, MSL
Zuzanna Cholewa

zuzanna.cholewa@mslgroup.com

tel: +48 668 698 890

informacje o firmie

O Emirates

Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Flota linii składa się z 265 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie Emirates obsługują loty w ponad 129 kierunkach w ponad 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com