sprawy społeczne media/marketing/reklama
Netflix dołącza do Kodeksu Dobrych Praktyk chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD
Netflix dołącza do Kodeksu Dobrych Praktyk
chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD
Netflix, jako pierwszy globalny serwis VOD, został sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie. Kodeks, zainicjowany i stworzony przez IAB Polska, jest programem samoregulacji rynkowej, który ma na celu promowanie zaufanych źródeł rozrywki dla użytkowników. Netflix od początku swojej obecności na polskim rynku posiada funkcje ochrony rodzicielskiej, a obecnie oferuje szeroki wachlarz łatwych w użyciu narzędzi, które pozwalają widzom w pełni dostosować ustawienia dowolnego profilu.
Netflix to serwis rozrywkowy dostarczający wysokiej jakości filmy, seriale i programy dla każdego - dla dzieci, młodzieży i rodzin. Obszerna biblioteka tytułów familijnych, odpowiednich do wspólnego oglądania, a także narzędzia Ochrony Rodzicielskiej sprawiają, że serwis jest przyjazny dla całej rodziny. Funkcje Ochrony Rodzicielskiej ułatwiają opiekunom świadomy wybór odpowiednich treści rozrywkowych dla ich podopiecznych i umożliwiają bezpieczne korzystanie z serwisu przez dzieci. Tym samym Netflix spełnia wymogi w tym zakresie wynikające z Ustawy o radiofonii i telewizji.
Kodeks Dobrych Praktyk powstał w 2014 roku i był efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej działającej przy IAB Polska oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Po konsultacjach z rynkiem oraz KRRiT dokument został niedawno znowelizowany. Dołączenie do programu samoregulującego i zostanie sygnatariuszem Kodeksu jest wyrazem szczególnego zaangażowania i priorytetowego traktowania ochrony małoletnich.
Przystąpienie serwisu Netflix do grupy sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD jest dowodem na to, że zdecydowanie rośnie samoświadomość rynku w zakresie konieczności wprowadzania takich zabezpieczeń. Świadczy również o tym, że Kodeksy Dobrych Praktyk, inicjowane, wspierane oraz promowane przez obecną Krajową Radę, stanowią nowoczesną i skuteczną formę samoregulacji. Ostatnie analizy KRRiT pokazują, że poziom przestrzegania przez dostawców VOD postanowień zawartych w aktach samoregulacyjnych jest bardzo wysoki i przekracza 98% – mówi Witold Kołodziejski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Przyjęty Kodeks jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania KRRiT i strony rządowej do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. – Kodeks Dobrych Praktyk zwraca uwagę na kluczową rolę wszystkich serwisów VoD w dalszym rozwoju partnerstwa z KRRiT. IAB Polska zachęca podmioty udostępniające treści audiowizualne do wsparcia Kodeksu w formie przystąpienia do grona sygnatariuszy.
Zależy nam, aby rodziny mogły korzystać z Netflix w swobodny sposób, zarządzając treściami, które są odpowiednie także dla najmłodszych widzów. Dlatego angażujemy się w ochronę małoletnich nie tylko poprzez rozwijanie naszych narzędzi Ochrony Rodzicielskiej, ale również przez współpracę z takimi podmiotami, jak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz IAB Polska. Podpisując Kodeks Dobrych Praktyk, dotyczący ochrony małoletnich, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników i całej branży audiowizualnej – mówi Tomasz Dąbrowski, Dyrektor Public Policy CEE w Netflix.
W ramach ochrony rodzicielskiej na Netflix do dyspozycji opiekunów jest szereg narzędzi, dających możliwość decydowania o tym, co, kiedy i jak długo dzieci oglądają na Netflix, przez co korzystanie z serwisu jest całkowicie bezpieczne i komfortowe.
Lista funkcji Ochrony Rodzicielskiej na Netflix:
- Konfiguracja profilu Dzieci,
- Filtrowanie treści według kategorii wiekowych,
- Usunięcie z danego profilu konkretnych tytułów,
- Ustawienie kodu PIN do wybranych profilów,
- Sprawdzenie, co dzieci oglądały w ramach utworzonego dla nich profilu,
- Wyłączenie automatycznego odtwarzania w profilu Dzieci.
Szczegółowe informacje, jak ustawić wybrane funkcje znajdują się pod tym linkiem.
kontakt dla mediów
Joanna Dąbek
joanna.dabek@mslgroup.com
tel: +48 502 348 180
Karolina Kapusta
karolina.kapusta@mslgroup.com
tel: +48 690 457 529
Astrid Jaroslawska
astrid.jaroslawska@mslgroup.com
Izabella Lis
izabella.lis@mslgroup.com
tel: +48 690 457 452
Tomasz Wiaderek
tomasz.wiaderek@mslgroup.com
tel: 511 593 696
informacje o firmie
O Kodeksie
Kodeks Dobrych Praktyk jest efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej IAB Polska, oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji i Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Przyjęty dokument jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych.
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 220 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe (Program QUALID). Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (IAB MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej, Business Center Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.
O KRRiT
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest organem konstytucyjnym stojącym na straży wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publicznego w radiofonii i telewizji.
Informacje o serwisie Netflix:
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania – bez reklam i zobowiązań.
kontakt dla mediów
Joanna Dąbek
joanna.dabek@mslgroup.com
tel: +48 502 348 180
Karolina Kapusta
karolina.kapusta@mslgroup.com
tel: +48 690 457 529
Astrid Jaroslawska
astrid.jaroslawska@mslgroup.com
Izabella Lis
izabella.lis@mslgroup.com
tel: +48 690 457 452
Tomasz Wiaderek
tomasz.wiaderek@mslgroup.com
tel: 511 593 696
informacje o firmie
O Kodeksie
Kodeks Dobrych Praktyk jest efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej IAB Polska, oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji i Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Przyjęty dokument jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych.
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 220 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe (Program QUALID). Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (IAB MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej, Business Center Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.
O KRRiT
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest organem konstytucyjnym stojącym na straży wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publicznego w radiofonii i telewizji.
Informacje o serwisie Netflix:
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania – bez reklam i zobowiązań.