sprawy społeczne media/marketing/reklama

Netflix dołącza do Kodeksu Dobrych Praktyk chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD

13.07.2022 | Netflix

Netflix dołącza do Kodeksu Dobrych Praktyk
chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD

 

Netflix, jako pierwszy globalny serwis VOD, został sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie. Kodeks, zainicjowany i stworzony przez IAB Polska, jest programem samoregulacji rynkowej, który ma na celu promowanie zaufanych źródeł rozrywki dla użytkowników. Netflix od początku swojej obecności na polskim rynku posiada funkcje ochrony rodzicielskiej, a obecnie oferuje szeroki wachlarz łatwych w użyciu narzędzi, które pozwalają widzom w pełni dostosować ustawienia dowolnego profilu. 

 

Netflix to serwis rozrywkowy dostarczający wysokiej jakości filmy, seriale i programy dla każdego - dla dzieci, młodzieży i rodzin. Obszerna biblioteka tytułów familijnych, odpowiednich do wspólnego oglądania, a także narzędzia Ochrony Rodzicielskiej sprawiają, że serwis jest przyjazny dla całej rodziny. Funkcje Ochrony Rodzicielskiej ułatwiają opiekunom świadomy wybór odpowiednich treści rozrywkowych dla ich podopiecznych i umożliwiają bezpieczne korzystanie z serwisu przez dzieci. Tym samym Netflix spełnia wymogi w tym zakresie wynikające z Ustawy o radiofonii i telewizji. 

 

Kodeks Dobrych Praktyk powstał w 2014 roku i był efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej działającej przy IAB Polska oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Po konsultacjach z rynkiem oraz KRRiT dokument został niedawno znowelizowany. Dołączenie do programu samoregulującego i zostanie sygnatariuszem Kodeksu jest wyrazem szczególnego zaangażowania i priorytetowego traktowania ochrony małoletnich. 

 

Przystąpienie serwisu Netflix do grupy sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD jest dowodem na to, że zdecydowanie rośnie samoświadomość rynku w zakresie konieczności wprowadzania takich zabezpieczeń. Świadczy również o tym, że Kodeksy Dobrych Praktyk, inicjowane, wspierane oraz promowane przez obecną Krajową Radę, stanowią nowoczesną i skuteczną formę samoregulacji. Ostatnie analizy KRRiT pokazują, że poziom przestrzegania przez dostawców VOD postanowień zawartych w aktach samoregulacyjnych jest bardzo wysoki i przekracza 98% – mówi Witold Kołodziejski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

 

Przyjęty Kodeks jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania KRRiT i strony rządowej do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. – Kodeks Dobrych Praktyk zwraca uwagę na kluczową rolę wszystkich serwisów VoD w dalszym rozwoju partnerstwa z KRRiT. IAB Polska zachęca podmioty udostępniające treści audiowizualne do wsparcia Kodeksu w formie przystąpienia do grona sygnatariuszy. 

 

Zależy nam, aby rodziny mogły korzystać z Netflix w swobodny sposób, zarządzając treściami, które są odpowiednie także dla najmłodszych widzów. Dlatego angażujemy się w ochronę małoletnich nie tylko poprzez rozwijanie naszych narzędzi Ochrony Rodzicielskiej, ale również przez współpracę z takimi podmiotami, jak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz IAB Polska. Podpisując Kodeks Dobrych Praktyk, dotyczący ochrony małoletnich, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników i całej branży audiowizualnej – mówi Tomasz Dąbrowski, Dyrektor Public Policy CEE w Netflix. 

 

W ramach ochrony rodzicielskiej na Netflix do dyspozycji opiekunów jest szereg narzędzi, dających możliwość decydowania o tym, co, kiedy i jak długo dzieci oglądają na Netflix, przez co korzystanie z serwisu jest całkowicie bezpieczne i komfortowe. 

Lista funkcji Ochrony Rodzicielskiej na Netflix:

  • Konfiguracja profilu Dzieci, 
  • Filtrowanie treści według kategorii wiekowych,
  • Usunięcie z danego profilu konkretnych tytułów, 
  • Ustawienie kodu PIN do wybranych profilów,
  • Sprawdzenie, co dzieci oglądały w ramach utworzonego dla nich profilu,
  • Wyłączenie automatycznego odtwarzania w profilu Dzieci.

Szczegółowe informacje, jak ustawić wybrane funkcje znajdują się pod tym linkiem.

kontakt dla mediów
Netflix Project Manager, MSL
Karolina Kapusta

karolina.kapusta@mslgroup.com

informacje o firmie

O Kodeksie

Kodeks Dobrych Praktyk jest efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej IAB Polska, oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji  i Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji.  Przyjęty dokument jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych.

 

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 220 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe (Program QUALID). Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (IAB MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu. 

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej, Business Center Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.

https://iab.org.pl/ 

 

O KRRiT 

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest organem konstytucyjnym stojącym na straży wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publicznego w radiofonii i telewizji.

 

Informacje o serwisie Netflix:
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania – bez reklam i zobowiązań.

załączniki

więcej z kategorii sprawy społeczne

kontakt dla mediów
Netflix Project Manager, MSL
Karolina Kapusta

karolina.kapusta@mslgroup.com

informacje o firmie

O Kodeksie

Kodeks Dobrych Praktyk jest efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej IAB Polska, oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji  i Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji.  Przyjęty dokument jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych.

 

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 220 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe (Program QUALID). Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (IAB MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu. 

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej, Business Center Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.

https://iab.org.pl/ 

 

O KRRiT 

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest organem konstytucyjnym stojącym na straży wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publicznego w radiofonii i telewizji.

 

Informacje o serwisie Netflix:
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania – bez reklam i zobowiązań.