kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

Ponad połowa Internautów w Polsce słucha podcastów! Raport Wprost i Studio PLAC: „Podcasty w Polsce 2022”.

Podcasty, choć nie są już nowością, to właśnie teraz stają się jedną z najpopularniejszych form publikacji. Wyniki badania przeprowadzonego przez panel Ariadna dla „Wprost” i Studio PLAC w maju 2022 roku wskazują, że już niemal jedna trzecia wszystkich użytkowników Internetu, słucha podcastów przynajmniej raz w tygodniu, a wartość ta nieustannie wzrasta. Wprost i Studio Plac postanowiły wnikliwie przyjrzeć się tej formie publikacji, a zebrane informacje zaprezentować w załączonym Raporcie.

Nieco ponad miesiąc temu „Wprost”, we współpracy ze Studiem Plac, wprowadził na stałe do oferty wydawniczej trzy serie podcastów. Całe przedsięwzięcie wymagało dokładnego zrozumienia potrzeb słuchaczy oraz specyfiki konsumpcji tej niezwykle dynamicznej formy treści dostępnej wyłącznie szeroko rozumianym Internecie. Do pracy badawczej zaprosiliśmy profesjonalistów, Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, który przedstawił wnioski oparte o odpowiedzi udzielone przez dorosłych Internautów. Wyniki badania, przeprowadzonego na bazie 1000 przedstawicieli tej grupy – mówią Wprost: podcastów w Polsce słucha wielomilionowa publiczność!

Prezentowany dokument zawiera dossier trzech nowych podcastów „Wprost”, które łączy jedna cecha - dynamiczna interakcja rozmówców. Rosnące grono słuchaczy „Niedyskrecji parlamentarnych…” „Wprost Przeciwnie” i „Wprost o Kulturze” angażuje się w dyskusje o zakulisowych rozgrywkach politycznych, intymne rozmowy o skrywanych tajemnicach znanych i lubianych oraz barwne opisy różnych form sztuki. W Raporcie przedstawiamy jednak przede wszystkim twarde dane statystyczne i demograficzne, oczekiwania oraz preferencje słuchaczy podcastów. Pokazujemy jaka jest grupa użytkowników decydujących się na ten rodzaj konsumpcji treści dziennikarskich oraz jakie są jej cechy charakterystyczne. Ponadto przyglądamy się powodom, dla których podcasty przyciągają coraz większe grono odbiorców.                O technicznych aspektach produkcji podcastów rozmawiamy z twórcami i założycielami profesjonalnego studia nagraniowego Plac. Marcin Łukasik i Krzysztof Rzyman, doświadczeni radiowcy i producenci na co dzień dbający o wysoką jakość nagrania i profesjonalny montaż oraz oprawę dźwiękową, komentują wyniki badań i potwierdzają, że wysoki standard produkcji jest kluczowy dla utrzymania uwagi słuchacza.

Zapraszamy do raportu oraz śledzenia Podcastów „Wprost” na Wprost.pl i zewnętrznych platformach streamingowych!

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.

 

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.