technologie nauka/edukacja/szkolenia

Amica wyłoniła studenckie projekty w korporacyjnym inkubatorze

02.06.2022 | Amica S.A.

Innowacyjny interfejs do piekarników marki Amica, zastosowanie Internetu Rzeczy w sprzęcie AGD oraz platforma do ekologicznej i sportowej grywalizacji – to trzy projekty, które zostały opracowane przez studentów poznańskich uczelni i nagrodzone w pierwszym w Polsce korporacyjnym inkubatorze. Innowacyjny Program preinkubacji studenckiej i wyzwań projektowych w Grupa Amica producent AGD przeprowadził z Fundacją na rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej dla Studentów.

8 miesięcy prac projektowych, 7 zespołów studenckich, 24 uczestników z 3 poznańskich uczelni, 5 cykli warsztatów, 3 etapy weryfikacji oraz niezliczone konsultacje z tutorami i ekspertami – tak prezentuje się podsumowanie pierwszego w Polsce korporacyjnego inkubatora, w którym studenci polskich uczelni pracowali nad projektami dla największego polskiego producenta AGD. Pod okiem menedżerów Grupy Amica oraz ekspertów z poznańskich uczelni studenci zmierzyli się z wyzwaniami w poszczególnych obszarach biznesowych firmy.

Projekty, które dotarły do wielkiego finału koncentrowały się zarówno na procesach wewnętrznych – wirtualny doradca dla podróży służbowych, logistyka ciężarówek na terenie fabryki we Wronkach, platforma grywalizacyjna dla pracowników Grupy, jak i zewnętrznych –  innowacyjny interfejs dla piekarników, Internet Rzeczy w sprzęcie AGD, analiza wyzwań komunikacyjnych w dobie starzejącego się społeczeństwa czy koncepcja wielozmysłowego oddziaływania na użytkowników. Jury wybrało trzy najlepiej opracowane projekty, a zespoły, które je opracowały, otrzymały nagrody pieniężne w wys. 5 tys. zł każda. Zaprezentowane pomysły staną teraz przed możliwością wdrożenia w firmie.

Wybór był niezwykle trudny, bo wszyscy uczestnicy starali się zaprezentować swoje projekty z jak najlepszej strony. I choć finalnie nagrodzone zostały trzy zespoły, to wszyscy uczestnicy mogą czuć się wygranymi. Za nimi kilka miesięcy wytężonej pracy, często do późnych godzin nocnych, bo pracę projektową prowadzili równolegle z zajęciami na uczelni. Wszyscy nasi studenci zgodnie podkreślają, że to dla nich czas intensywnego rozwoju, odkrywania swoich kompetencji i poszerzania wiedzy projektowej. Dla nas z kolei to największa wartość z tego programu – podsumowuje dr Adam Weinert, prezes Rady Fundacji na rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej przez Studentów.

Program preinkubacji studenckiej i wyzwań projektowych w Grupa Amica wystartował 28 października 2021 roku. Studenci, którzy zakwalifikowali się do programu w wyniku kilkumiesięcznej rekrutacji, rozwijali przez kolejne miesiące swoje umiejętności pod okiem ekspertów z Grupy Amica i Fundacji, w tym osób reprezentujących takie uniwersytety jak Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechnika Poznańska i Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, a także przedstawiciela poznańskiego inkubatora przedsiębiorczości BusinessWell. Studenci wzięli udział w warsztatach i szkoleniach z metod Design Thinking i Design Sprint, narzędzi IT do pracy projektowej, analizy słabych i mocnych stron firmy metodą SWOT, a także analizy własnych umiejętności i ćwiczeniach strategicznych. W ramach programu odbywały się liczne konsultacje doradcze z tutorami i ekspertami, podczas których analizowano pomysły na praktyczne wdrożenia w firmie. Studentów prowadzono w oparciu o  kulturę startupową tak, aby w przyszłości byli przygotowani do tworzenia własnych rozwiązań.  

W Grupie Amica mamy długie doświadczenie współpracy ze środowiskiem szkolnym i studenckim, dlatego z dużą radością zainicjowaliśmy koncepcję korporacyjnego inkubatora. Niezależnie od tego, ile wdrożeń uda nam się zrealizować, już dziś jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani z efektów prac studentów i studentek, z którymi współpracowaliśmy. To nie jest zwykły program stażowy, ale bardzo przemyślany projekt, który polega na obustronnym dzieleniu się praktyczną wiedzą i indywidualną perspektywą. Dla nas szczególnie ciekawe było spojrzenie uczestników projektu na nasze wyzwania biznesowe, bo młodzi ludzie mają wyjątkową świeżość w ocenie rzeczywistości i widzą to, co nam może czasem uciekać po latach pracy. To bardzo cenne doświadczenie – zauważa Maja Rutkowska, dyrektor HR w Grupie Amica.

Koncepcja preinkubacji studenckiej jest nowatorska nie tylko w Polsce, ale też za granicą, łącząc w sobie obszary CSRu, Employer Brandingu, HR, a w efekcie generując wartość wspólną dla studentów, jak i pracowników firmy. Więcej informacji o projekcie można przeczytać na stronie: www.csv-student.pl/amica-program-preinkubacji.

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.

załączniki

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.