zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka
RedDeer.Games debiutuje w rankingu „TOP 50 producentów gier w Polsce 2022” opracowanym przez redakcję magazynu "Forbes”
Z radością dzielimy się faktem, iż nasze studio developerskie RedDeer.Games, prowadzące działalność operacyjną na rynku gier zaledwie od dwóch i pół roku, zadebiutowało wśród czołówki polskich producentów gier w rankingu „TOP 50 producentów gier w Polsce 2022”.
To nobilitujące dla całego naszego Zespołu wyróżnienie ogłoszono 24 maja 2022 roku w trakcie konferencji „50 Najcenniejszych Polskich Producentów Gier”, organizowanej przez miesięcznik „Forbes”, której Partnerem merytorycznym był Goldman Sachs.
Wśród Prelegentów, dyskutujących o przyszłości branży gamingowej, sukcesach i porażkach lokalnych studiów oraz pozyskiwaniu kapitału na rozwój studia w polskiej rzeczywistości, wystąpili czołowi przedstawiciele polskiej branży gier, m.in. Adam Kiciński (CD Project), Paweł Marchewka (Techland), Grzegorz Miechowski (11 Bit Studios), Maciej Zużałek (Ten Square Games), Maciej Hebda (Huuudge Games), a także przedstawiciele polskiego rynku kapitałowego w obszarze relacji inwestorskich - Adam Kalkusiński (CC Group) oraz Paweł Sugalski (twórca autorskiego funduszu Smart Money FIZ). O konsolidacji rynku gier (perspektywa USA-Europa) rozważali zaproszeni Hemal Thaker (Goldman Sachs San Francisco) i Olivier Heins (Active Ownership Frankfurt).
O rankingu „TOP 50 producentów gier w Polsce 2022”
Ranking przygotowany przez dziennikarzy Forbes Polska, Piotra Karnaszewskiego i Filipa Kowalika, klasyfikuje łącznie 50 (w tym 33 notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz 17 niepublicznych) znaczących polskich spółek z branży gamingowej, na podstawie szacunkowej wyceny wartości danego przedsiębiorstwa. W tym zestawieniu RedDeer.Games zadebiutowało wśród czołówki polskich producentów gier na czterdziestym miejscu z wyceną 56 mln PLN.
– Wycena aktywów niepublicznych była wyzwaniem ze względu na ograniczony dostęp do publicznych informacji i brak możliwości uwzględnienia przyszłych zysków. Zdecydowaliśmy się jednak na podanie szacunkowych wycen spółek, aby jak najlepiej odzwierciedlić prawdziwy obraz branży, dzięki czemu udało nam się wyłowić kilka „gamedevowych perełek” – tłumaczy Paweł Sugalski, CFA i założyciel Smart Money FIZ, który wspierał „Forbesa” przy tworzeniu rankingu. – Pokazanie nawet szacunkowych danych jest istotne, szczególnie teraz, kiedy wyceny na rynku prywatnym są lepsze od giełdowych, a kolejni zagraniczni inwestorzy wchodzą do Polski – dodaje Sugalski.
(Źródło: Forbes „Ranking TOP 50 producentów gier w Polsce”)
Szczegóły, w tym metodologia wyceny w treści artykułu ww. autorów Forbes: „TOP 50 producentów gier w Polsce 2022”.
- Debiut naszego studia w ww. rankingu zbiegł się z zakończeniem trzeciej, prywatnej rundy inwestycyjnej Pre-A. Road-show trwające od lutego br., ze względu na sytuację polityczną za naszą wschodnia granicą, było nie lada wyzwaniem. Tocząca się wojna, jak i przesadnie wysoka inflacja, to czynniki hamujące nastroje inwestycyjne. Mimo niesprzyjających okoliczności, zakończyliśmy (przeprowadzoną własnymi siłami), trzecią rundę finansowania z sukcesem. Dzięki zaufaniu naszych Inwestorów, pozyskaliśmy 2 mln zł przy wycenie 56 mln zł - mówi Michał M. Lisiecki, Prezes Zarządu i współzałożyciel RedDeer.Games.
Wszystkich zainteresowanych, którzy chcieliby zainwestować w kolejnej rundzie inwestycyjnej RedDeer.Games, już dziś zapraszamy do kontaktu mailowego (ir@reddeergames.com) lub przez nasz dedykowany profil Investor Relations RedDeer.Games na LinkedIn. Najbliższe road-show planujemy na trzeci kwartał br.
Jak już wcześniej informowaliśmy, mimo trudnej globalnie sytuacji, zdolność adaptacji do bieżących warunków jest podstawą w startupowym świecie, dlatego dążąc do uniezależnienia się od pogarszającej się sytuacji politycznej w Europie Środkowej, Zarząd, w porozumieniu z Radą Dyrektorów, podjął działania zmierzające do przyspieszenia realizacji założonej przez spółkę strategii rozwoju, rozszerzające bieżącą działalność operacyjną studia w Polsce (Szczecin, Warszawa) o dodatkową siedzibę w Hiszpanii (Barcelona), celem uatrakcyjnienia RedDeerGames jako pracodawcy oraz uzyskania statusu spółki międzynarodowej.
Przyjmując optymistyczny wariant stabilizacji w regionie, warszawskie biuro stanie się HUBem pracy dla Polaków i Ukraińców, a nowe studio w Barcelonie będzie siedzibą pozwalającą pozyskiwać kolejne międzynarodowe talenty. Na tę chwilę nasz zespół wzbogacają specjaliści z Korei, Turcji, Macedonii, Włoch i Hiszpanii.
Forbes (Polska)
Forbes (Polska) to polska edycja międzynarodowego dwutygodnika Forbes, który jest wydawany w Polsce od 16 grudnia 2004, przez Ringier Axel Springer Polska. Miesięcznik gospodarczy skierowany przede wszystkim do menedżerów średniego i wyższego szczebla, biznesmenów, osób dynamicznych, aktywnych, otwartych na światowe trendy, ale również do inwestorów poszukujących niestandardowych możliwości pomnażania kapitału za pomocą oryginalnych strategii inwestycyjnych.
Goldman Sachs Group, Inc.
Goldman Sachs Group, Inc. jest wiodącą globalną instytucją finansową, która świadczy szeroki zakres usług finansowych w zakresie bankowości inwestycyjnej, papierów wartościowych, zarządzania inwestycjami i bankowości konsumenckiej dla dużej i zróżnicowanej bazy klientów, która obejmuje korporacje, instytucje finansowe, rządy i osoby. Założona w 1869 roku firma ma siedzibę w Nowym Jorku i posiada biura we wszystkich głównych centrach finansowych na całym świecie.
Paweł Sugalski – CFA | ekspert rynku finansowego w branży gamedev
Paweł Sugalski wcześniej zarządzał funduszem Gier i Innowacji w Rockbridge TFI. Obecnie założył własny fundusz o autorskim stylu zarządzania - Smart Money FIZ. W planach ma także uruchomienie funduszu typu pre-IPO, skupionego wyłącznie na branży gier. Jednocześnie pełni funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Image Games oraz członka rady nadzorczej Anshar Studios.
RedDeer.Games sp. z o.o.
RedDeer.Games (RDG) to niezależne studio deweloperskie, prowadzące działalność operacyjną na rynku gier od czwartego kwartału 2019 r. Spółka jest producentem, a także wydawcą indie games własnych oraz tytułów innych producentów sprzedawanych na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem dedykowanych platform, w szczególności Nintendo eShop, Microsoft Store oraz STEAM, które są największymi dystrybutorami gier i aplikacji na świecie. W planach spółki na rok 2022 jest rozszerzenie działalności wydawniczej na platformie PlayStation Store.
Łącząc kompetencje zespołu składającego się z pełnych pasji projektantów, artystów, muzyków, programistów i producentów, RDG tworzy zabawne i wciągające gry niezależne. Teaser gier wydanych w okresie 2019-2021 dostępny pod tym linkiem: VIDEO. Aktualnie spółka ma w swoim portfolio blisko 100 zakontraktowanych tytułów, wszystkie zapowiedzi oraz gry wydane RedDeer.Games dostępne: TUTAJ.
Spółka jest jednym z największych wydawców gier na Nintendo Switch. Gry naszego studia regularnie pojawiają się w TOP 30 sprzedaży w sklepie Nintendo Switch eShop we wszystkich regionach, a także w dodanej niedawno nowej sekcji do eShopu „Trending by Play Time”.
Rok 2022 to dla spółki przełom, która po dwóch latach działalności operacyjnej w segmencie indie, planuje rozszerzenie kompetencji w zakresie produkcji gier w AA | AA+. O szczegółach dotyczących przygotowania projektu klasy AA na podstawie zakupionej licencji, w 100% należącej do RedDeer.Games, będziemy informować już wkrótce.
REDDEER.GAMES INVESTOR RELATIONS TEAM
e-mail: investor-relations@reddeergames.com
IR LinkedIn: Linkedin
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.