sprawy społeczne

Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki? Wyniki badania

25.05.2022 | Prezentmarzeń

Dzień Matki to wyjątkowe święto jak pokazują wyniki badania Polacy coraz częściej zamiast standardowych upominków wręczają swojej mamie czas. Zarówno spędzając go razem jak i podarowując ciekawe przeżycia.

Dzień Matki to dobra okazja by zabrać mamę do kawiarni albo na kolację w restauracji i spokojnie porozmawiać. Można też wybrać wspólnie chwile w SPA czy zapisać się na kurs sushi. Jak dowodzą badania tego typu prezenty oparte na przeżywaniu i doświadczeniach, nie tylko na dłużej zapadają w pamięci, ale też dają większe i bardziej długotrwałe poczucie szczęścia niż tradycyjne prezenty materialne.

Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń “Jak Polacy dobierają prezenty do okazji”, co trzeci Polak wskazał, że na Dzień Matki najlepszym upominkiem są zabiegi w SPA. Dużym zaskoczeniem jest, że na drugim miejscu znalazły się prezenty w formie emocji z kategorii ekstremalne jak na przykład skok na bungee. Chętnie również wybierano upominki z kategorii kreatywnej (215) i aktywnej (19%) jak na przykład kursy tańca, czy lekcje makramy. Coraz częściej Polacy idą z duchem czasu i wręczają prezenty w formie emocji lub vouchery (22%).

Upominki w formie przeżyć mogą być ciekawą alternatywą dla tych standardowych, nawet z okazji Dnia Matki. Często mamy trudność w wyborze takiego prezentu, który nie będzie powieleniem poprzednich i sprawi przyjemność obdarowywanej osobie. W takich przypadkach dobrze sprawdzają się niestandardowe podarunki - między innymi w formie różnego rodzaju zajęć, zaproszeń na atrakcyjne wydarzenia czy pakietów relaksacyjnych i pielęgnacyjnych. Takich rozrywek zazwyczaj nie dostarczamy sobie na co dzień, a są przecież rzeczy, które lubimy robić niezależnie od wieku i ilości wolnego czasu – mówi Aleksandra Bromblik z serwisu Prezentmarzeń.

Jak wynika z badania upominki dla większości osób są symbolem miłego gestu (38%) oraz mają po prostu sprawiać przyjemność (29%). Dla mniejszości mają jakąś symbolikę (14%) albo mają podtekst kulturowy (19%). Aż 59 % deklaruje, że nie wręcza prezentów ze względu na symbolikę. Przez prezenty chcemy przede wszystkim okazać miłość, uszczęśliwić kogoś (33%) i chcemy aby dana osoba poczuła się wyjątkowo (29%), chcemy również czasami okazać wdzięczność (23%). Idealny prezent powinien zaskoczyć odbiorcę (29%), sprawić radość (23%) i być indywidualnie dopasowany (23%). 

Kto lepiej dobiera prezenty, zdania są podzielone. W przypadku kobiet prezenty są bardziej przemyślane i indywidualnie dopasowane (31%), ponieważ kobiety planują je z wcześniejszym wyprzedzeniem (21%), a w przypadku mężczyzn są one zazwyczaj droższe (26%) i bardziej kreatywne (22%).

Najważniejszą cechą prezentu jest element zaskoczenia, tak deklaruje 39% ankietowanych oraz uszczęśliwienie odbiorcy - 31%. Przede wszystkim nie wolno dawać prezentów sugerujących zadbanie o zdrowie lub wygląd (39%) oraz sugerujących zmianę przekonań (23%).

Bycie mamą to praca na pełny etat, która wymaga mnóstwa poświęceń i wyrzeczeń, o czym często przekonujemy się dopiero wówczas, gdy sami zostajemy rodzicami. Nic więc dziwnego, że chcemy wyrazić swojej mamie wdzięczność i pokazać jak bardzo doceniamy wszystko co dla nas robi.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie