Zające, jajka, fruwające dzwony. Wielkanocne tradycje z hotelami Campanile
Campanile jako paneuropejska marka hotelarska daje swoim gościom możliwość cieszenia się zawsze tym samym standardem usług niezależnie od tego, w który zakątek Starego Kontynentu rzucą ich akurat obowiązki zawodowe lub powiodą plany wakacyjne. Niezmiennie mogą oni jednak liczyć również na to, że podczas wizyty skosztują nieco lokalnego kolorytu. Nie inaczej jest w przypadku podróży, w które wybierają się w okresie wielkanocnym.
Zagraniczni turyści odwiedzający w tym czasie Polskę mają okazję posmakować baby wielkanocnej, a w lany poniedziałek włączyć się w tradycję polewania (byle z umiarem!) wodą. Świąteczne jedzenie oraz intrygujące, a czasem wręcz budzące zdumienie lokalne obyczaje to nieodłączna część podróżowania po Europie z marką Campanile. Sieć jest obecna w 11 krajach Europy, a wiele z nich słynie z własnej wersji słodkiego wielkanocnego chleba. Na przykład podczas wizyty w Lipsku czy Berlinie na smakoszy czeka Osterbrot, w Amsterdamie i Rotterdamie paasstol, a w Birmingham czy Newcastele tradycyjnie spożywane w Wielki Piątek słodkie bułeczki hot cross bun. Z kolei w Alicante w hiszpańskiej Walencji podróżników z pewnością nie ominie okazja do tego, by spróbować ciasta mona de Pascua. Miejscowi piekarze nadają temu przysmakowi formy prawdziwych małych arcydzieł sztuki cukierniczej. Tradycyjnie ciasto dekoruje się pisankami z gotowanych na twardo kurzych jaj. Popularne są również wersje z jajkami z czekolady.
Skoro o czekoladowych jajkach mowa – w całej Europie okres wielkanocny to istna feeria czekoladowych przysmaków. Zające i jajka doskonale znamy w Polsce, ale istnieją też kształty szczególnie popularne tylko w niektórych krajach. Ciekawym przykładem są chociażby Francuskie czekoladowe dzwony. Skąd wzięła się ta tradycja?
Francja to kraj, w którym hotel Campanile jest zawsze po drodze. Od kanału La Manche po wybrzeże Morza Śródziemnego, od Pirenejów po Ren – na gości czeka tu około 400 hoteli tej marki. Sprawa nie dziwi, Campanile wszak narodziło się we Francji i stamtąd rozpoczęło swoją globalną ekspansję. Ze względu na nazwę marki (campanile to po francusku dzwonnica) zagraniczni goście odwiedzający jej francuskie hotele w okresie wielkanocnym mogliby pomyśleć, że otaczające ich zewsząd czekoladowe dzwony stanowią element brandingu. To jednak tylko, dość fortunny, zbieg okoliczności. We Francji dzwon jest jednym z tradycyjnych symboli Wielkanocy. Wiąże się to z legendą. Zwyczajowo dzwony kościelne milczą od Wielkiego Czwartku do Wielkiej Niedzieli. Francuzi powiadają, że to dlatego, iż dostają one skrzydeł i odlatują do Rzymu, by otrzymać błogosławieństwo od samego papieża. Podczas wizyty w Italii wypełniają się słodyczami, a w drodze powrotnej rozrzucają je po całej Francji. Właśnie dlatego w poranek wielkanocny francuskie dzieci mogą wyruszyć na słynne polowanie na czekoladowe jajka. Zabawa w poszukiwanie słodyczy jest znana w wielu krajach Europy, a i w Polsce zyskuje na popularności, ale trzeba przyznać, że za jej francuską wersją stoi bardzo ciekawa i bliska marce Campanile legenda.
kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
kamil.wasiak@softboxgroup.pl
tel: 605 563 770
informacje o firmie
O Campanile
Campanile to wiodąca marka Louvre Hotels Group z segmentu midscale. Założona w 1976 roku we Francji jako rodzinny biznes, dziś jest prawdziwie globalnym brandem, który dba o dobre chwile gości w 14 krajach na 3 kontynentach. Hotele Campanile zaprojektowano z myślą o czymś więcej niż tylko noclegu. Tutaj radość z podróży jest na wyciągnięcie ręki – w doskonałym stosunku jakości do ceny. W Polsce marka dysponuje 10 obiektami w 9 miastach.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa
Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com
Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144
kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
kamil.wasiak@softboxgroup.pl
tel: 605 563 770
informacje o firmie
O Campanile
Campanile to wiodąca marka Louvre Hotels Group z segmentu midscale. Założona w 1976 roku we Francji jako rodzinny biznes, dziś jest prawdziwie globalnym brandem, który dba o dobre chwile gości w 14 krajach na 3 kontynentach. Hotele Campanile zaprojektowano z myślą o czymś więcej niż tylko noclegu. Tutaj radość z podróży jest na wyciągnięcie ręki – w doskonałym stosunku jakości do ceny. W Polsce marka dysponuje 10 obiektami w 9 miastach.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa
Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com
Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144