zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka technologie
Dzieła sztuki holenderskich mistrzów z Rijksmuseum zachowane w grze Horizon Forbidden West
*Uwaga! Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne szczegóły dotyczące fabuły i postaci z gry Horizon Forbidden West.
Warszawa, 08 kwietnia, 2022 roku: Oszałamiające krajobrazy Zakazanego Zachodu w większości przedstawiają postapokaliptyczną Amerykę Północną, ale świat Horizon powstaje w samym sercu Amsterdamu. Studio Guerrilla zawsze cieszy się z możliwości prezentacji swoich holenderskich korzeni przed graczami na całym świecie. Kiedy więc pojawiła się możliwość współpracy z Rijksmuseum, studio musiało z niej skorzystać.
Rijksmuseum jest narodowym muzeum sztuki i historii Holandii. W jego zbiorach znajdują się słynne dzieła holenderskich mistrzów, takich jak Rembrandt i Vermeer. We współpracy z muzealnymi ekspertami wybrano kilka z tych dzieł, aby zaprezentować je w kluczowym momencie opowieści w grze Horizon Forbidden West.
W rezultacie powstało niezwykłe doświadczenie, które nie tylko mówi o znaczeniu zachowania dzieł kultury, ale także pokazuje, w jaki sposób sztuka pomaga nam zrozumieć ekspresję emocji i łączyć się z innymi ludźmi.
"Nie należy odrzucać pocieszenia, jakie możemy odnaleźć dzięki sztuce a także tego, czego możemy się dzięki niej nauczyć." – To słowa Tildy van der Meer, nowej, kluczowej postaci w Horizon Forbidden West. W założeniu miała być nieśmiertelną istotą, pochodzącą z kosmosu, która powraca na Ziemię po tysiącletniej nieobecności. Jednak po spotkaniu z Rijksmuseum w 2019 roku, zespół narracyjny Guerrilli zmienił jej pochodzenie na holenderską technolożkę, ekspertkę od uwierzytelniania i kolekcjonerkę sztuki, która walczy o zachowanie elementów kolekcji muzeum przed niszczącym wpływem czasu.
Kiedy Rijksmuseum zobaczyło nową biografię Tildy, asystentka kuratora Denise Campbell i jej zespół postanowili wybrać dziesięć idealnych dzieł sztuki do kolekcji przedstawionej w grze, z których każdy odzwierciedlałby osobowość Tildy.
Studio Guerrilla postanowiło stworzyć w grze specjalne miejsce, skarbiec w rezydencji Tildy, w którym będzie można podziwiać te dzieła zachowane przez tysiąclecia. Gdy Aloy po raz pierwszy wchodzi do środka skarbca, urzekają ją wielkie obrazy i rzeźby umieszczone na wysokich betonowych ścianach i postumentach. Zarówno protagonistka, jak i sam gracz może pozostać w tym klimatycznym miejscu tak długo jak tego zapragnie i rozmawiać z Tildą o jej kolekcji za pośrednictwem Focusa. Dzięki temu, między obiema postaciami, wspaniale odegranymi przez Ashly Burch i Carrie-Anne Moss, nawiązuje się więź, która przejawia się w ich wzajemnym podziwie i interpretacji zachowanej kolekcji.
W ciągu ostatnich kilku lat Rijksmuseum było nieocenionym partnerem projektu, od momentu rozpoczęcia selekcji dzieł sztuki aż po dzisiejszą publikację. Muzeum serdecznie zaprasza fanów Horizon Forbidden West i miłośników sztuki do wzięcia udziału w Aloy Tour i obejrzenia z bliska wspaniałej kolekcji prezentowanej w historycznych salach muzeum. Dziesięć wybranych dzieł to:
- Straż nocna, Rembrandt, 1642
- Kobieta w błękitnej sukni, Jan Vermeer, ok. 1663
- Portret Tytusa w stroju mnicha, Rembrandt, 1660
- Jeremiasz opłakujący zburzenie Jerozolimy, Rembrandt, 1630
- Kobieta czytająca nuty, Han van Meegeren, 1935 – 1940
- Selene i Edymion, Gerard de Lairesse, ok. 1680
- Statek na otwartym morzu, złapany przez szkwał, znany jako "Podmuch", Willem van de Velde (II), ok. 1680
- Dzban z pokrywą dla gildii złotników w Amsterdamie, Adam van Vianen (I), 1614
- Szał, Artus Quellinus (I) (przypisywany), pomiędzy 1648 i 1662
- Bachant, Adriaen de Vries, 1626
Więcej informacji dotyczących procesu tworzenia Skarbca Tildy oraz wyboru dzieł sztuki znajduje się w filmie dostępnym pod tym linkiem.
kontakt dla mediów
Michał Wędrychowski
michal.wedrychowski@publicisgroupe.com
tel: +48 882 140 098
Monika Paplińska
Monika.Paplinska@sony.com
informacje o firmie
Sony Interactive Entertainment – informacje
Uznawana za światowego lidera rozrywki interaktywnej i cyfrowej firma Sony Interactive Entertainment (SIE) jest odpowiedzialna za markę PlayStation® i związaną z nią rodziną produktów i usług. Innowacyjne rozwiązania PlayStation są dostępne na rynku od chwili premiery oryginalnego systemu PlayStation, która miała miejsce w Japonii w 1994 roku. Rodzina produktów i usług PlayStation obejmuje PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue oraz cenione gry PlayStation oferowane przez firmę SIE Worldwide Studios. Firma SIE, której główna siedziba znajduje się w kalifornijskim San Mateo, jest należącą w całości do Sony Corporation filią tej firmy, prowadzącą działalność na całym świecie i mającą siedziby lokalne w Kalifornii, Londynie i Tokio.
kontakt dla mediów
Michał Wędrychowski
michal.wedrychowski@publicisgroupe.com
tel: +48 882 140 098
Monika Paplińska
Monika.Paplinska@sony.com
informacje o firmie
Sony Interactive Entertainment – informacje
Uznawana za światowego lidera rozrywki interaktywnej i cyfrowej firma Sony Interactive Entertainment (SIE) jest odpowiedzialna za markę PlayStation® i związaną z nią rodziną produktów i usług. Innowacyjne rozwiązania PlayStation są dostępne na rynku od chwili premiery oryginalnego systemu PlayStation, która miała miejsce w Japonii w 1994 roku. Rodzina produktów i usług PlayStation obejmuje PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue oraz cenione gry PlayStation oferowane przez firmę SIE Worldwide Studios. Firma SIE, której główna siedziba znajduje się w kalifornijskim San Mateo, jest należącą w całości do Sony Corporation filią tej firmy, prowadzącą działalność na całym świecie i mającą siedziby lokalne w Kalifornii, Londynie i Tokio.