nowe produkty/usługi środowisko naturalne/ekologia
RE:JERSEY – PUMA testuje recykling odzieży w ramach projektu Circularity, wykorzystując stare koszulki piłkarskie do produkcji nowych
Warszawa, 23 marca 2022 r. — PUMA rozpoczyna innowacyjny proces produkcyjny, w którym obecne koszulki piłkarskie będą wykorzystywane do produkcji nowych. Inicjatywa ta ma na celu zmniejszenie ilości odpadów i utorowanie drogi do bardziej zrównoważonych modeli produkcji w przyszłości.
Proces zastosowany w projekcie RE:JERSEY oznacza, że ubrania posiadające logo, hafty i naszywki klubowe, które wcześniej utrudniały działania recyklingowe, będą teraz wykorzystane w procesie tworzenia nowych koszulek. W ramach projektu RE:JERSEY, zestawy piłkarskie stanowią główny składnik produkcji przędzy na nowe koszulki.
W procesie recyklingu wykorzystywanym w projekcie RE:JERSEY odzież jest chemicznie rozkładana na składniki główne (depolimeryzacja). W kolejnym etapie kolory są filtrowane, a materiał jest ponownie łączony chemicznie w celu wytworzenia przędzy (repolimeryzacja), która ma takie same właściwości użytkowe jak pierwotny poliester.
Podczas gdy obecne na rynku zestawy piłkarskie PUMA są już w 100% wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu, zestawy RE:JERSEY są wykonane w 75% z ponownie wykorzystanych koszulek piłkarskich. Pozostałe 25% pochodzi z SEAQUAL ® MARINE PLASTIC1.
"W ramach projektu RE:JERSEY chcieliśmy opracować sposoby na zmniejszenie naszego wpływu na środowisko, z poszanowaniem zasobów i ponownym wykorzystaniem materiałów" – powiedział Howard Williams, Director Apparel Technology w PUMA. "Wiedza, którą zdobyliśmy w ramach projektu RE:JERSEY, pomoże nam opracowywać bardziej ekologiczne produkty w przyszłości."
Produkty wykonane w ramach projektu RE:JERSEY będą noszone na boiskach, podczas przedmeczowych rozgrzewek, przez kluby współpracujące z marką PUMA: Manchester City, AC Milan, Borussia Dortmund i Olympique de Marseille. Drużyny będą nosić koszulki przed swoimi meczami ligowymi pod koniec kwietnia i w maju, począwszy od meczu Manchester City z Watford 23 kwietnia.
Eksperyment pilotażowy RE:JERSEY jest częścią Circular Lab firmy PUMA i jej platformy zrównoważonego rozwoju Forever Better. W ramach Circular Lab, PUMA ogłosiła w zeszłym roku program RE:SUEDE, w ramach którego testuje, czy jest w stanie stworzyć biodegradowalną wersję swoich kultowych butów SUEDE.
kontakt dla mediów
Krzysztof Brodowski
krzysztof.brodowski@publicisgroupe.com
tel: 515 114 453
informacje o firmie
PUMA
PUMA jest jedną z wiodących na rynku marek sportowych, projektującą i sprzedającą obuwie, odzież oraz akcesoria. Od ponad 70 lat nieustannie buduje reputację producenta tworzącego najlepsze produkty dla sportowców na całym świecie. W swojej ofercie PUMA posiada produkty w linii lifestyle i performance w kategoriach: piłka nożna, bieganie, trening, koszykówka, golf oraz sporty motorowe. Marka od lat angażuje się w ekscytujące współprace ze znanymi projektantami, przenosząc sport do kultury oraz mody ulicznej. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf oraz stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia ponad 16 000 osób na całym świecie, a jej siedziba mieści się w Herzogenaurach w Niemczech. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.puma.com.
1SEAQUAL ® MARINE PLASTIC
SEAQUAL® MARINE PLASTIC to zrównoważony i w pełni identyfikowalny surowiec z SEAQUAL INITIATIVE, który jest wytwarzany ze śmieci morskich, a w niektórych przypadkach z wycofanych z eksploatacji sieci rybackich lub innych tworzyw sztucznych stosowanych w akwakulturze (np. stosowanych w hodowli małży i ostryg). Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.seaqual.org
kontakt dla mediów
Krzysztof Brodowski
krzysztof.brodowski@publicisgroupe.com
tel: 515 114 453
informacje o firmie
PUMA
PUMA jest jedną z wiodących na rynku marek sportowych, projektującą i sprzedającą obuwie, odzież oraz akcesoria. Od ponad 70 lat nieustannie buduje reputację producenta tworzącego najlepsze produkty dla sportowców na całym świecie. W swojej ofercie PUMA posiada produkty w linii lifestyle i performance w kategoriach: piłka nożna, bieganie, trening, koszykówka, golf oraz sporty motorowe. Marka od lat angażuje się w ekscytujące współprace ze znanymi projektantami, przenosząc sport do kultury oraz mody ulicznej. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf oraz stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia ponad 16 000 osób na całym świecie, a jej siedziba mieści się w Herzogenaurach w Niemczech. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.puma.com.
1SEAQUAL ® MARINE PLASTIC
SEAQUAL® MARINE PLASTIC to zrównoważony i w pełni identyfikowalny surowiec z SEAQUAL INITIATIVE, który jest wytwarzany ze śmieci morskich, a w niektórych przypadkach z wycofanych z eksploatacji sieci rybackich lub innych tworzyw sztucznych stosowanych w akwakulturze (np. stosowanych w hodowli małży i ostryg). Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.seaqual.org