praca

Kobiety siłą Louvre Hotels Group. Wywiad z General Manager Campanile Łódź

08.03.2022 | Louvre Hotels

Ich pasja do gościnności i talenty przywódcze stanowią fundament branży hospitality. Poznajcie Joannę Kostecką, General Manager hotelu Campanile Łódź, która została wybrana spośród wielu zgłoszonych kobiet w Europie jako silna osobowość marki Campanile. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet poprosiliśmy Joannę Kostecką, by podzieliła się z nami swoją historią i opowiedziała o pracy.

Opowiedz nam o swojej ścieżce zawodowej.

Joanna Kostecka (General Manager, Campanile Łódź): Swoją karierę rozpoczęłam w 2008 roku właśnie w hotelu Campanile Łódź. Była to moja pierwsza praca. Zostałam recepcjonistką w nowo otwartym hotelu, a już po roku asystentką General Managera! Zanim jednak otrzymałam awans, zapisałam się na polsko-francuskie studia podyplomowe MBA na Uniwersytecie Lyon 3 we Francji. Ten krok naprawdę otworzył mi drzwi do dalszej kariery. W 2011 roku zostałam mianowana na stanowisko First Assistant Manager w hotelu Kyriad w miejscowości Loon-Plage nieopodal Dunkierki we Francji. To była moja wielka przygoda – lekcja życia i kluczowe doświadczenie. Pod koniec 2012 roku przeniosłam się do hotelu Campanile Lublin, gdzie zaoferowano mi stanowisko General Managera. Po trzech latach powróciłam do rodzinnej Łodzi i do działającego tu hotelu Campanile.

Jak wygląda twój typowy dzień pracy?

J.K.: Zwykle rozpoczynam od przywitania się ze swoim zespołem i naszymi gośćmi, a następnie przeglądam raporty z poprzedniego dnia i z nocy. Potem dzień zaczyna się na całego, a jego przebieg zależy od tego, co akurat dzieje się w hotelu. Zdarzają się dni wypełnione po brzegi spotkaniami, inne spędzam głównie przy biurku, analizując wyniki finansowe, lub na recepcji, witając i żegnając gości. Nie popadam w rutynę, bo zawszę mogę liczyć na to, że wydarzy się coś nieplanowanego lub nieprzewidzianego. Mierzymy się z wieloma wyzwaniami. Właśnie dlatego tak ważne w tej pracy są elastyczność i otwarty umysł.

Jakie są twoje obowiązki i z jakimi wyzwaniami się mierzysz?

J.K.: Każdy dzień jest dla nas pełen wyzwań. Zdarzają się chociażby braki kadrowe. Potrzebujemy wówczas zastępstwa. Bywa, że na szybko muszę znaleźć kelnera na dzienną zmianę. Wiele się dzieje, więc jako dyrektorka hotelu muszę być otwarta na nowe pomysły i rozglądać się za nieszablonowymi rozwiązaniami.

Co sprawiło, że zainteresowałaś się pracą w hotelarstwie? Co lubisz w swojej pracy?

J.K.: Różnorodność zajęć, która pozwala mi rozwijać się poprzez poznawanie nowych osób, stawianie czoła najróżniejszym sytuacjom, realizowanie najrozmaitszych zadań, ciągłe zdobywanie wiedzy oraz, rzecz jasna, poprzez podróżowanie. Uwielbiam nawiązywać relacje z gośćmi! Wiem, że przygotowywanie raportów finansowych to ważny element pracy na moim stanowisku, ale bez gości w hotelu nie ma życia! Szczególnie dało się to nam we znaki podczas pandemii COVID-19, gdy ograniczyliśmy działalność hotelu i nie mogliśmy przyjmować klientów. W hotelarstwie relacje z gośćmi to podstawa sukcesu.

Jak opisałabyś „ducha Campanile” w swojej codziennej pracy?

J.K.: Dla mnie duch Campanile to duch partnerstwa. Na moich barkach spoczywa duża odpowiedzialność, ale wiem, na kim mogę polegać, kogo prosić o pomoc. Nawet jeśli z czymś się nie zgadzam, zawsze mogę przedstawić własny punkt widzenia i znaleźć najlepsze rozwiązanie w duchu konstruktywnej współpracy. To bardzo ważnie, ponieważ moją misją jest budowanie zespołu odpowiedzialnego za tworzenie gościnnej i przyjaznej atmosfery, w której dobrze czują się zarówno moi goście, jak i pracownicy, a także – ja sama.

Jak opisałabyś pozycję kobiet w branży hotelarskiej?

J.K.: W polskim regionie Louvre Hotels Group większość dyrektorów hoteli to kobiety. Branża hotelarska nie jest łatwa, jest bardzo wymagająca. Gdy wychodzę z pracy, hotel pozostaje otwarty, więc w razie nagłych wypadków zawsze pozostaję w kontakcie z moimi piętnastoma pracownikami. Na szczęście my, kobiety, jesteśmy dobrze zorganizowane, co pomaga nam w optymalizacji czasu i realizowaniu zadań. Oczywiście zdarzają się nam błędy, ale walczymy i nigdy się nie poddajemy, ponieważ mamy silne osobowości, a gościnność – we krwi!

Jakie jest twoje największe osiągnięcie w okresie pracy dla Campanile?

J.K.: Bez wątpienia zdobycie pierwszej nagrody w programie Tajemniczy Gość z 2017 roku, w którym uzyskałam stuprocentowy wynik! To konkurs, w ramach którego zarząd wysyła do nas podstawionego klienta, by zmierzyć jakość naszej obsługi. Ten sukces należy nie tylko do mnie, ale do całego mojego zespołu, z którego jestem bardzo dumna. Odegrałam również rolę w podniesieniu standardu naszego hotelu do trzech gwiazdek. Łącznie już trzy hotele, w których pracowałam, zdobyły to wyróżnienie. To dla mnie wielkie osiągnięcie osobiste!

Czy masz jakieś rady dla kobiet zainteresowanych pracą w hotelarstwie? Jakimi wspomnieniami możesz się z nimi podzielić?

J.K.: Po pierwsze, pamiętajcie o sobie i podążajcie za swoimi marzeniami. Praca w branży hotelarskiej jest pasją. Musicie pokochać to, co robicie. Jest to wymagające zajęcie, ale daje również wiele satysfakcji i dostarcza wielu wspaniałych wspomnień. Na przykład, gdy byłam recepcjonistką, goście z Anglii spoglądali na plakietkę z moim imieniem i zaczynali śpiewać przebój „Joanna”! Pewnego razu otrzymałam też pocztówkę od gości, którym mile zapadłam w pamięć. To było naprawdę wzruszające!

kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
PR & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Kamil Wasiak

kamil.wasiak@softboxgroup.pl

tel: 605 563 770

informacje o firmie

O Campanile

Campanile to wiodąca marka Louvre Hotels Group z segmentu midscale. Założona w 1976 roku we Francji jako rodzinny biznes, dziś jest prawdziwie globalnym brandem, który dba o dobre chwile gości w 14 krajach na 3 kontynentach. Hotele Campanile zaprojektowano z myślą o czymś więcej niż tylko noclegu. Tutaj radość z podróży jest na wyciągnięcie ręki – w doskonałym stosunku jakości do ceny. W Polsce marka dysponuje 10 obiektami w 9 miastach.

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

 

LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144

załączniki

kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
PR & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Kamil Wasiak

kamil.wasiak@softboxgroup.pl

tel: 605 563 770

informacje o firmie

O Campanile

Campanile to wiodąca marka Louvre Hotels Group z segmentu midscale. Założona w 1976 roku we Francji jako rodzinny biznes, dziś jest prawdziwie globalnym brandem, który dba o dobre chwile gości w 14 krajach na 3 kontynentach. Hotele Campanile zaprojektowano z myślą o czymś więcej niż tylko noclegu. Tutaj radość z podróży jest na wyciągnięcie ręki – w doskonałym stosunku jakości do ceny. W Polsce marka dysponuje 10 obiektami w 9 miastach.

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

 

LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144