P&G zachęca konsumentów do wspólnych działań dla klimatu
Przeciwdziałanie zmianom klimatu, walka z zanieczyszczeniem środowiska i konieczność ograniczenia nadmiernego zużycia zasobów naturalnych to niezmiennie jedno z największych współczesnych wyzwań. Problemy te wymagają działań o globalnej skali, ale w ich rozwiązywaniu jest też miejsce dla każdego obywatela Ziemi. Codziennie mamy wiele możliwości, by swoimi działaniami ograniczyć ślad, jaki zostawiamy po sobie w środowisku naturalnym. Nawet małe zmiany wprowadzane w życie przez każdego z nas mogą przynieść znaczące efekty. Szczególnie wtedy, gdy w działania na rzecz planety włączy się dostatecznie wiele osób. Z tą myślą, firma Procter & Gamble, producent takich marek jak Ariel, Vizir, Pampers, Lenor czy Pantene Pro-V, która w swojej działalności poświęca wiele uwagi ochronie i poprawie stanu środowiska naturalnego podpowiada „20 całorocznych postanowień dla klimatu”. Do ich realizacji, firma zachęca także dzieci i młodzież, zapraszając ich do udziału w specjalnych projektach edukacyjnych.
Działania na rzecz ochrony środowiska już od wielu lat są na trwale wpisane w działalność P&G.
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, koncern zrealizował szereg istotnych celów ze swojej strategii zrównoważonego rozwoju, „Ambicja 2030”. Firmie udało się m.in. wyeliminować odpady produkcyjne wysyłane na wysypiska we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych na świecie. Większość fabryk koncernu, w tym wszystkie działające w Polsce, wykorzystują jedynie energię ze źródeł odnawialnych. Spółka poczyniła także znaczące postępy w przetwarzaniu opakowań, konsekwentnie dążąc do tego, aby do końca dekady wszystkie opakowania jej produktów nadawały się w 100% do recyklingu.
W ostatnich miesiącach P&G ogłosiło kilka ważnych postanowień, które nadają tempo w walce
o klimat: do 2040 roku firma chce osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych w działalności operacyjnej i łańcuchu dostaw. Aby zwiększyć pozytywny wpływ swoich działań w tym zakresie, koncern łączy siły z konsumentami. Marki firmy, takie jak Ariel, Fairy, Gillette czy Pantene, wspierają miliardy ludzi na świecie w ich codziennych domowych czynnościach, jednocześnie pomagają im oszczędzać energię, wodę i surowce naturalne, redukując ich ślad środowiskowy.
Potrzeba przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu jest ogromna, dlatego też P&G zachęca każdego konsumenta, by przyłączył się do działań na rzecz poprawy sytuacji naszej planety. W tym celu firma proponuje listę działań, które może podjąć każdy z nas i uczynić z nich pozytywne nawyki na rzecz środowiska. „20 całorocznych postanowień dla klimatu” skupia się w szczególności na trzech zagadnieniach, obecnych w naszych codziennym życiu: kwestii zużycia wody, ograniczeniu zużycia energii i zmniejszeniu ilości śmieci.
„Każdy z nas na co dzień korzysta z wody, energii i „produkuje” odpady. Każdy może zatem, wprowadzając niewielkie zmiany w swoim sposobie działania, pomóc Ziemi. Takie zmiany są często zaskakująco łatwe, ponieważ w większości są to działania niewymagające od nas większego wysiłku. Jeśli uda nam się zmienić nasze przyzwyczajenie w tym zakresie, będziemy mieli swój własny wkład
w tworzenie lepszego otoczenia dla nas i kolejnych pokoleń” – komentuje Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.
P&G dostrzega ważną rolę dzieci i młodzieży w kształtowaniu ekologicznych nawyków
i w wprowadzaniu dobrych praktyk w naszych domach. Tworzenie inicjatyw proekologicznych skierowanych do najmłodszych zajmuje więc w działaniach firmy na rzecz walki z kryzysem klimatycznym szczególnie istotne miejsce. We współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, P&G realizuje projekty edukacyjne „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków” które nie tylko zachęcają do zmian nawyków we własnym otoczeniu, ale podkreślają, że przyszłość planety leży także w ich rękach.
20 CAŁOROCZNYCH POSTANOWIEŃ DLA KLIMATU
- Mniej wody na co dzień. Szybki prysznic zamiast kąpieli, podczas mycia rąk woda może lecieć tylko podczas moczenia i spłukania dłoni. A przy myciu zębów można używać kubka.
- Pranie – tylko w krótkich cyklach i przy niskich temperaturach. Pozwala to zaoszczędzić wodę i energię potrzebną do jej podgrzania, a dzięki właściwym środkom do prania, takim jak kapsułki Ariel czy Vizir, ubrania mogą być tak samo dobrze uprane jak przy praniu dłuższym oraz w wyższej temperaturze. I na dłużej pozostać w dobrym stanie.
- Niech żyje zmywarka! Dzięki niej można zaoszczędzić masę wody. W jednorazowym cyklu zmywarka zużywa ok. 13l wody podczas gdy w trakcie ręcznego mycia takiej samej ilości naczyń, trzeba zużyć kilkadziesiąt l wody więcej. Już umycie 8 talerzy w zmywarce
z wykorzystaniem tabletki Fairy, to oszczędność wody w stosunku do zmywania ręcznego. - Drugie życie wody: nie tylko deszczówka. Na przykład do podlewania roślin. Oprócz niej jest jeszcze „szara woda”, czyli woda już raz użyta. W zależności od stopnia jej zabrudzenia można wykorzystywać ją na różne sposoby - od podlewania kwiatów przez sprzątanie w domu, aż po spłukiwanie nią toalety.
- Jedzenie, które pomaga… Ziemi! Produkcja roślinnej żywności zużywa o wiele mniej wody niż hodowla zwierząt. Przykładowo: na jeden kilogram pomidorów przypada 215 litrów wody,
a na kilogram wołowiny ok. 15 000 litrów. - Światło nie lubi samotności. Warto je wyłączyć wychodząc z pomieszczenia. Wprawdzie po ponownym włączeniu żarówka będzie zużywać przez moment więcej energii, ale równa się to tylko dodatkowej sekundzie świecenia. Gdy to możliwe lepiej też korzystać ze światła dziennego.
- LED-y przejmują dowodzenie. Stopniowa wymiana wszystkich żarówek na LED to świetny sposób na oszczędność energii.
- Puste gniazdka to szczęśliwe gniazdka. Ładowarka, bez podłączonego do niej sprzętu, również zużywa prąd, dlatego dobrze jest wyłączać sprzęty z gniazdka po ich naładowaniu.
- Zużyte baterie mają swoje specjalne miejsce. Zużyte baterie to odpad bardzo niebezpieczny dla środowiska - należy zadbać, by zawsze trafiały do odpowiednich odpadów. Opcjonalnie można korzystać z akumulatorów nadających się do wielokrotnego ładowania.
- Odpoczynek dla komputera po skończonej pracy. Warto wyłączać komputer, bo uśpiony cały czas zużywa energię - nie pozostawiaj go w trybie stand by.
- Ogrzewanie skrojone na miarę. Ogrzewanie można dostosować na wiele sposobów: wyłączając grzejniki przed wyjściem na dłużej z domu, montując termostaty, wyłączając grzejniki na czas wietrzenia, uszczelniając okna, używając przyjaznych środowisku metod ogrzewania.
- Stop marnowaniu jedzenia. Owoce, które już nie wyglądają tak atrakcyjnie, jak na początku, wciąż mogą nadawać się do jedzenia, można ich użyć do wypieków, kompotów czy przecierów. Ostatecznie resztki lepiej kompostować niż wyrzucać. Warto też zużywać w pierwszej kolejności te produkty, których data przydatności do spożycia jest krótsza, a na później zostawiać te, które jeszcze długo zachowają świeżość.
- „Nie” dla jednorazowego plastiku. Zabieranie na zakupy własnych wielorazowych toreb, również tych małych na rzeczy na wagę, jest nie tylko modne, ale i bardzo praktyczne. Dzięki temu można zrezygnować z jednorazowych torebek foliowych. Równie dobrym sposobem na ograniczenie zużycia plastiku jest wybieranie produktów w wielorazowych opakowaniach.
- Kranówka zamiast wody z butelki. Zamiast butelkowanej wody można używać własnego bidonu lub butelki filtrującej. Wygodnym rozwiązaniem są też domowe filtry np. przy kranie lub w dzbankach. To bardzo prosty sposób na zmniejszenie ilości zużywanego plastiku.
- W recyklingu siła! Warto wybierać opakowania nadające się do recyklingu. Jeszcze lepiej, jeśli będą już wykonane z recyklatu.
- Sprzątanie na spacerze - przyjemne z pożytecznym. W czasie wyjazdów możesz zadbać również o plażę, las czy inny okoliczny ekosystem. Odpady zawsze powinny wylądować w koszu na śmieci, żeby nie przedostawały się do środowiska.
- Drugie życie rzeczy. Zamiast coś wyrzucać, często można wykorzystać daną rzecz ponownie lub przekazać ją komuś, kto jej potrzebuje. Może przerabiać samodzielnie lub skorzystać
z pomocy krawca, można ponownie użycie paczek po przesyłkach czy tworzyć oryginalne opakowania na prezenty z pozostałości. - Segregacja śmieci na 5+! Jeśli masz wątpliwości, gdzie wrzucić dany odpad, przygotuj sobie ściągę, którą będziesz mieć zawsze pod ręką.
- Jeden samochód mniej. Kiedy to możliwe warto zamiast samochodu wybrać rower lub skorzystać z komunikacji miejskiej. Rower, oprócz tego, że jest zdrowym i przyjaznym środowisku środkiem transportu, bardzo często pozwala również na najszybsze dotarcie do celu.
- Ambasadorzy pozytywnego wpływu. Całą zgromadzoną wiedzą na temat zrównoważonego sposobu życia można dzielić się ze znajomymi, rodziną czy współpracownikami.
W „20 całorocznych postanowieniach dla klimatu” P&G wyraża swoje dążenie do uczynienia świata lepszym miejscem dla nas wszystkich, zwracając jednocześnie uwagę na to, że z pozoru małe, codzienne decyzje, mają ogromne znaczenie dla naszej planety. Dlatego tak ważne jest, byśmy wszyscy na co dzień podejmowali zrównoważone wybory, bo tylko w ten sposób zadbamy o ochronę środowiska naturalnego.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.