technologie

Bosch Tech Compass: 72% ankietowanych uważa, że technologia czyni świat lepszym

25.01.2022 | Bosch

W badaniu zrealizowanym przez firmę Bosch, trzech na czterech respondentów uważa postęp technologiczny za klucz do walki ze zmianą klimatu

 

  • Firma Bosch zapytała mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Indii, Niemiec, Chin i Wielkiej Brytanii o ich opinie na temat rozwoju technologicznego i poszczególnych technologii
  • Ankietowani chcą, aby technologia koncentrowała się bardziej na stawianiu czoła wyzwaniom współczesnego świata niż na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb
  • Prezes Zarządu Bosch, Stefan Hartung: „Badanie Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie potrzebują technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów”
  • Kraje zachodnie wiążą duże nadzieje z zielonymi technologiami, kraje azjatyckie z AI i 5G
  • Niemcy najbardziej otwarci na innowacyjne sposoby transportu: prawie 40% skorzystałoby z możliwości teleportacji

 

Zdecydowana większość ankietowanych na całym świecie uważa, że postęp technologiczny czyni świat lepszym (średnio aż 72%). To wniosek z Bosch Tech Compass, reprezentatywnego badania opinii publicznej przeprowadzonego w Chinach, Indiach, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W związku z szybkimi i głębokimi zmianami, jakie wprowadza technologia w wielu dziedzinach życia, Bosch Tech Compass ma zachęcić ludzi do bliższego przyjrzenia się pozytywnemu wpływowi postępu technologicznego na zglobalizowany świat.

Postęp technologiczny kluczem do walki ze zmianami klimatu

Chociaż technologia może umożliwić niemal wszystko, nawet stworzenie pizzy za pomocą drukarki 3D, respondenci z całego świata zdecydowanie zgadzają się, że powinna bardziej koncentrować się na rozwiązywaniu głównych wyzwań naszych czasów, a nie na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb (83%). Badanie pokazuje, że ponad trzech na czterech respondentów na całym świecie postrzega postęp technologiczny jako klucz do walki ze zmianą klimatu. „Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie potrzebują technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów. Powinna nas wspierać, ułatwiać życie i czynić świat lepszym. Dlatego w firmie Bosch tworzymy technologię, która przez długie lata będzie służyć ludziom” – mówi Stefan Hartung, prezes globalnego Zarządu Bosch.

Pomimo ogólnego zaufania do postępu technologicznego, istnieją regionalne różnice w postrzeganiu sposobu, w jaki technologia jest obecnie wykorzystywana. Większość respondentów z Chin (83%) i Indii (77%) jest przekonana, że technologia jest obecnie wykorzystywana w wystarczającym stopniu do rozwiązywania głównych problemów naszych czasów. Tymczasem w pozostałych badanych krajach uważa tak zdecydowana mniejszość: w USA to 47%, w Wielkiej Brytanii 37%, a w Niemczech - jedynie 29% respondentów.

„Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie chcą technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów” – mówi dyrektor generalny Bosch Stefan Hartung.

Kraje zachodnie wiążą duże nadzieje z zielonymi technologiami, Azja z AI

W ocenie poszczególnych technologii i ich wykorzystania występują znaczne różnice regionalne. Podczas gdy Niemcy, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone postrzegają zielone technologie, takie jak inżynieria klimatyczna, biotechnologia i wodór, jako mające szczególnie pozytywny wpływ na społeczeństwo, Chiny i Indie wiążą duże nadzieje z inteligentnymi i połączonymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja i 5G. Co więcej, około jedna trzecia wszystkich respondentów w Stanach Zjednoczonych i Europie postrzega sztuczną inteligencję jako największe zagrożenie technologiczne.

„Złagodzenie takich obaw to kolejny powód, dla którego budowanie zaufania do technologii cyfrowej będzie miało kluczowe znaczenie. Będzie to miało także bezpośredni wpływ na zachowania konsumentów” – mówi Hartung. Cztery na pięć osób na całym świecie uważa, że sukces firmy będzie zależał od budowania cyfrowego zaufania wśród klientów w przyszłości. Dla 43% respondentów z całego świata zaufanie odgrywa większą rolę w świecie cyfrowym niż w świecie analogowym, w przeciwieństwie do zaledwie 20%, którzy postrzegają je na odwrót. „Dlatego też firma Bosch wprowadziła swój kodeks etyczny dotyczący sztucznej inteligencji, który jest ważnym głosem w debacie publicznej na temat sztucznej inteligencji i zaufania do tej technologii” – dodaje Hartung.

„Złagodzenie takich obaw to kolejny powód, dla którego budowanie zaufania do technologii cyfrowej będzie miało kluczowe znaczenie. Będzie to miało także bezpośredni wpływ na zachowania konsumentów” mówi Hartung.

Prowadzenie samochodu czy teleportacja?

Zapytani o to, jak woleliby się poruszać w przyszłości – niezależnie od możliwości technicznych – respondenci z Niemiec byli najbardziej otwarci na korzystanie z innowacji. Prawie czterech na dziesięciu Niemców (39%) wybrałoby teleportację jako preferowany środek transportu, co czyni ich bardziej odważnymi niż mieszkańców np. Chin (34%). Teleportacja ma też grupę fanów w Wielkiej Brytanii (27%), USA (20%) i Indiach (10%). Jak pokazało badanie, teleportacja nie znajdowała się jednak na szczycie listy życzeń w żadnym kraju. Na pierwszym miejscu z wynikiem 56% był znacznie bardziej przyziemny samochód kierowany przez człowieka, a następnie samoloty (40%) i pociągi (32%).

O badaniu

W sierpniu 2021 r. Gesellschaft für Innovative Marktforschung mbH (GIM) w imieniu Robert Bosch GmbH przeprowadziło ankietę internetową w pięciu krajach (Chiny, Niemcy, Indie, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone). W Niemczech i Wielkiej Brytanii w ankiecie wzięło udział 1000 osób, w Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych 2000 osób. Próby są reprezentatywne dla danego kraju pod względem regionu, płci i wieku (DE, UK, USA: 18–69 lat / CN, IN: 18–59 lat).

Dodatkowe informacje:

www.bosch.com/techcompass

Zdjęcia i grafiki do bezpłatnego wykorzystania przy publikacji informacji
z powyższego materiału, z podpisem „fot. Bosch” lub „źródło Bosch”

kontakt dla mediów
Sylwia Dybka
Junior Account Manager, MSL
Sylwia Dybka

sylwia.dybka@mslgroup.com

informacje o firmie

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie
i Goleniowie i zatrudnia blisko 7 700 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2020). W 2020 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 5,5 mld złotych, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły 9,8 mld złotych. 

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia blisko 395 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2020). W 2020 roku firma wygenerowała obrót w wysokości 71,5 miliarda euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej
w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną
w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własnej chmury IoT, aby oferować swoim klientom połączone rozwiązania między domenami z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas” Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 440 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. W swoich 400 lokalizacjach na świecie, Bosch osiągnął już neutralność klimatyczną
w obszarze własnych emisji. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 73 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 129 ośrodkach R&D na całym świecie oraz blisko 30 000 ekspertów IT.

Więcej: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-presse.de, www.twitter.com/BoschPresse

załączniki

kontakt dla mediów
Sylwia Dybka
Junior Account Manager, MSL
Sylwia Dybka

sylwia.dybka@mslgroup.com

informacje o firmie

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie
i Goleniowie i zatrudnia blisko 7 700 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2020). W 2020 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 5,5 mld złotych, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły 9,8 mld złotych. 

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia blisko 395 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2020). W 2020 roku firma wygenerowała obrót w wysokości 71,5 miliarda euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej
w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną
w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własnej chmury IoT, aby oferować swoim klientom połączone rozwiązania między domenami z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas” Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 440 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. W swoich 400 lokalizacjach na świecie, Bosch osiągnął już neutralność klimatyczną
w obszarze własnych emisji. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 73 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 129 ośrodkach R&D na całym świecie oraz blisko 30 000 ekspertów IT.

Więcej: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-presse.de, www.twitter.com/BoschPresse