media/marketing/reklama

„Do Rzeczy” nr 3: „Dziady” w szambie. Artystyczna lewica odrzuca dziedzictwo Mickiewicza. Skandal w krakowskim Teatrze im. J. Słowackiego.

– Zdawało się, że po „Klątwie” Frljicia w Teatrze Powszechnym w Warszawie – z bezczeszczeniem krzyża, oralnym seksem ze statuą Jana Pawła II – już nic gorszego zdarzyć się nie może. A jednak… pisze Elżbieta Morawiec w artykule „Barbarzyńca w katedrze”.

– Chętnych do obejrzenia „Dziadów” w Krakowie czy „Klątwy” w Warszawie nie brakuje, bo nic tak narodu nie ciekawi jak skandal. A że przy tej okazji najświetniejsze dzieła naszej literatury topione są w szambie, to nic takiego – ot, koszty rewolucji artystycznej  zauważa Krzysztof Masłoń w tekście „Traktat o glistach”.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

– Dziś przekaz rządu w życzliwych mu mediach nazbyt rozjeżdża się z rzeczywistością. Klęska komunikacyjna Polskiego Ładu jest dzwonkiem alarmowym, być może już ostatnim ostrzega Rafał A. Ziemkiewicz w artykule „Niemota władzy”.

– Złote Globy tracą blask, streaming pożera kino, Chiny triumfują – pandemia, pazerność i polityczna poprawność zmieniają świat kina pisze Piotr Gociek w tekście „Pęknięty glob”.

Donald Tusk przez lata kreował się na jedynego polityka, którego obawia się Jarosław Kaczyński. Tusk A.D. 2022 jest jednak tylko cieniem samego siebie sprzed lat – stwierdza Jan Fiedorczuk w artykule „Chwieje się legenda Tuska”.

– W 1944 r. i na początku stycznia 1945 r. warszawiacy z niepokojem, ale i z nową nadzieją oczekiwali wejścia sowieckiego zwycięzcy. Miało ono uwolnić przecież od niemieckiego okupanta. Polacy nie chcieli wierzyć, że nadchodzi nowy, bardziej podstępny i przewrotny wróg tłumaczy Marek Klecel w tekście „Zagłada Warszawy”.

– Polski Ład miał być asem w rękawie Zjednoczonej Prawicy i dać PiS wygraną w kolejnych wyborach w przyszłym roku. Po dwóch tygodniach obowiązywania ustawy można powiedzieć, że obóz władzy poniósł nawet nie porażkę, ale klęskę – zauważa Łukasz Warzecha w artykule „To nie  ład”.

Na łamach nowego „Do Rzeczy” również profesor Ancyparowicz o Polskim Ładzie: umacnia janosikową politykę.

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od wtorku, 17 stycznia 2022. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.

 

załączniki

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.