zdrowie sprawy społeczne

Pozytywna komunikacja w szpitalach dziecięcych zwycięża w „Wielkim głosowaniu” Fundacji K.I.D.S.

08.11.2021 | KIDS
  • Rodzice zdecydowali, że obszarem, na którym powinniśmy się skupić w szpitalach dziecięcych jest komunikacja pomiędzy personelem medycznym a małymi pacjentami oraz ich rodzicami – tak wynika z 72 proc. oddanych głosów! Projekt z nim związany zostanie sfinansowany przez markę Nurofen.
  • Pozostałe obszary – ograniczenie biurokracji przy przyjęciach na oddział i wypisach oraz rozwinięcie aplikacji pacjenta zyskały kolejno 19 i 9 proc. głosów.

3 listopada br. zakończyło się „Wielkie głosowanie”, w którym rodzice mogli wybrać inicjatywę, która zostanie następnie zrealizowana w dziecięcych placówkach medycznych. Niespełna miesiąc temu Fundacja Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali zaprezentowała raport „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali 2021”, który jest diagnozą potrzeb rodziców małych pacjentów oraz personelu medycznego w dziecięcych szpitalach w całej Polsce. Kolejnym etapem badania jest projekt „Wielkiego Głosowania” i Budżetu Rodzicielskiego. Partnerem tej inicjatywy jest marka Nurofen.

Badanie zrealizowane przez fundację K.I.D.S., oprócz analizy obecnych potrzeb w szpitalach, miało na celu zaprezentowanie kierunków zmian i projektów, które pomogą w transformacji dziecięcych placówek na lepsze. W tym celu fundacja we współpracy z marką Nurofen, zorganizowała konkurs, w którym opiekunowie mogli zagłosować na jedną z trzech inicjatyw. Na podstawie głosów wybrany został projekt Pozytywna Komunikacja, w ramach której już niedługo personel medyczny szpitali dziecięcych weźmie udział w warsztatach podnoszących ich kompetencje w tym zakresie.  

Pozytywna komunikacja to lepsza atmosfera w powrocie do zdrowia

Głównym założeniem projektu Pozytywna Komunikacja jest przede wszystkim podkreślenie, jak ważną i istotną rolę odgrywa komunikacja z pacjentami oraz ich rodzicami. To właśnie dzięki niej kształtują się doświadczenia małych pacjentów nie tylko podczas długich pobytów w szpitalach, ale również podczas rutynowych badań. Projekt dedykowany jest każdej grupie pracowników placówek ochrony zdrowia: lekarzom, pielęgniarkom, pracownikom medycznym szpitali, pracownikom ochrony zdrowia, pracownikom niemedycznym, jak i administracji. W ramach prowadzonego projektu zrealizowane zostaną dedykowane warsztaty skierowane do kadry medycznej.

– „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali” pozwoliło nam poznać obecne potrzeby rodziców oraz kadry medycznej w dziecięcych szpitalach. Jego celem było jednocześnie określenie obszarów wymagających zmian. Jesteśmy przekonani, że po ich wprowadzeniu  placówki te staną się bardziej przyjazne dla pacjentów, ich rodziców oraz rozwijające dla lekarzy i personelu. Dzięki wynikom głosowania, wspólnie z marką Nurofen zrealizujemy projekt, który poprawi komunikację lekarzy z pacjentami i ich opiekunami. Jest to absolutnie kluczowy obszar, ponieważ to od niego zależy przebieg kolejnych etapów leczenia – powiedziała Karolina Sielska Bielska, Członek Zarządu Fundacji K.I.D.S., liderka projektu Forum Rodziców.

Zawsze po stronie rodziców

Jesteśmy dumni z tego, że dzięki współpracy z fundacją K.I.D.S. mamy wkład w zmianę dziecięcych szpitali na lepsze. Obszar komunikacji odgrywa tu niezwykle ważną rolę na każdym etapie leczenia i pobytu w szpitalu małego pacjenta zarówno dla ich samych, jak i ich rodziców. Wierzymy w to, że realizując ten projekt, poprawimy ich komfort w drodze do zdrowia, a to jest właśnie wpisane w misję marki Nurofen – powiedziała Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt.

Fundacja wraz z marką Nurofen przekażą personelowi pakiety niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą wprowadzać pozytywne zmiany w codziennej komunikacji, a co najważniejsze – ułatwią kontakt z małymi pacjentami oraz ich rodzicami. Będą to m.in. specjalny przewodnik, materiały informacyjne oraz aktywne grupy wsparcia online na dedykowanym projektowi portalu. Prace nad realizacją projektu rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Junior Account Manager, MSL
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

tel: +48 882 140 105

informacje o firmie

Więcej na temat badania:

Raport został stworzony na podstawie badania przeprowadzonego przez zespół badawczy Fundacji K.I.D.S. za pomocą ankiety realizowanej metodą CAWI, przy współpracy z serwisem realizacji badań on-line Webankieta. Ankieta została przeprowadzona wśród rodziców i opiekunów małych pacjentów oraz  pracowników szpitali na terenie całego kraju. W badaniu wzięło udział 2151 osób – w tym 454 pracowników medycznych, 1452 rodziców pacjentów oddziałów szpitalnych  i 245 opiekunów dzieci przebywających w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (SOR).

O Fundacji  K.I.D.S

Fundacja K.I.D.S. to Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali - powstała, by zmieniać szpitale w przyjazne szpitale przyszłości. Wprowadza do nich innowacje i nowe technologie. Wiemy, że na proces leczenia ma wpływ wiele czynników. Dlatego w swoich działaniach łączymy różne perspektywy i patrzymy na szpital oczami dzieci, rodziców i tych, którzy walczą o ich zdrowie. Naszym pierwszym projektem jest rewitalizacja Centrum Zdrowia Dziecka, jednego z największych specjalistycznych szpitali pediatrycznych w Polsce. Aby przyspieszyć powrót dzieci do domu stworzymy centrum zdalnej opieki wykorzystujący innowacyjne rozwiązania tele-medycyny. Więcej informacji znajdziesz na: www.kids.org.pl

O Nurofen

Nurofen jest oryginalnym ibuprofenem dostępnym bez recepty, który jako pionier przynosi konsumentom korzyści ibuprofenu, zapewniając skuteczną ulgę w gorączce i bólu  milionom rodzin. To najszybciej rozwijająca się marka leków przeciwbólowych przeznaczonych zarówno dla dzieci, jak i dorosłych na świecie. Mnogość formuł produktu pomaga ludziom nadążać za tempem współczesnego życia i jest on dostępny w tabletkach, żelowych kapsułkach i syropach, w zależności od grupy wiekowej, czy preferencji.

Sukces, jaki odniósł Nurofen jest wynikiem ponad 30 lat badań i rozwoju. Misją Nurofen jest stanie po stronie pacjentów i wspieranie ich w procesie leczenia. ​Więcej informacji znajdziesz na nurofen.pl

Marka nr 1 w leczeniu bólu u dzieci i dorosłych (IQVIA, MAT 06.2020​)

O Reckitt

Reckitt istnieje, aby chronić, leczyć i pielęgnować w nieustannym dążeniu do czystszego i zdrowszego świata. Wierzymy, że dostęp do najwyższej jakości higieny, dobrego samopoczucia i żywienia to prawo, a nie przywilej. Reckitt jest firmą stojącą za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek konsumenckich na świecie w dziedzinie higieny, zdrowia i żywienia. Te marki to Enfamil, Nutramigen, Nurofen, Strepsils, Gaviscon, Mucinex, Durex, Clearasil, Lysol, Dettol, Veet, Harpic, Cillit Bang, Mortein, Finish, Vanish, Calgon, Woolite, Air Wick i wiele innych. Higiena, zdrowie i odżywianie mają znaczenie dla nas wszystkich.

Jesteśmy zróżnicowanym, globalnym zespołem składającym się z ponad 43 000 pracowników. Wykorzystujemy naszą wspólną energię, aby sprostać naszym ambicjom poprzez marki których misją są działania dla zdrowszej planety i bardziej sprawiedliwego społeczeństwa. Jesteśmy częścią czegoś większego. I wiemy, że możemy zmieniać rzeczy na lepsze. W Reckitt wszyscy tworzymy prawdziwą różnicę dla ludzi na całym świecie każdego dnia. Dowiedz się więcej lub skontaktuj się z nami na Reckitt.com

 

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Junior Account Manager, MSL
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

tel: +48 882 140 105

informacje o firmie

Więcej na temat badania:

Raport został stworzony na podstawie badania przeprowadzonego przez zespół badawczy Fundacji K.I.D.S. za pomocą ankiety realizowanej metodą CAWI, przy współpracy z serwisem realizacji badań on-line Webankieta. Ankieta została przeprowadzona wśród rodziców i opiekunów małych pacjentów oraz  pracowników szpitali na terenie całego kraju. W badaniu wzięło udział 2151 osób – w tym 454 pracowników medycznych, 1452 rodziców pacjentów oddziałów szpitalnych  i 245 opiekunów dzieci przebywających w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (SOR).

O Fundacji  K.I.D.S

Fundacja K.I.D.S. to Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali - powstała, by zmieniać szpitale w przyjazne szpitale przyszłości. Wprowadza do nich innowacje i nowe technologie. Wiemy, że na proces leczenia ma wpływ wiele czynników. Dlatego w swoich działaniach łączymy różne perspektywy i patrzymy na szpital oczami dzieci, rodziców i tych, którzy walczą o ich zdrowie. Naszym pierwszym projektem jest rewitalizacja Centrum Zdrowia Dziecka, jednego z największych specjalistycznych szpitali pediatrycznych w Polsce. Aby przyspieszyć powrót dzieci do domu stworzymy centrum zdalnej opieki wykorzystujący innowacyjne rozwiązania tele-medycyny. Więcej informacji znajdziesz na: www.kids.org.pl

O Nurofen

Nurofen jest oryginalnym ibuprofenem dostępnym bez recepty, który jako pionier przynosi konsumentom korzyści ibuprofenu, zapewniając skuteczną ulgę w gorączce i bólu  milionom rodzin. To najszybciej rozwijająca się marka leków przeciwbólowych przeznaczonych zarówno dla dzieci, jak i dorosłych na świecie. Mnogość formuł produktu pomaga ludziom nadążać za tempem współczesnego życia i jest on dostępny w tabletkach, żelowych kapsułkach i syropach, w zależności od grupy wiekowej, czy preferencji.

Sukces, jaki odniósł Nurofen jest wynikiem ponad 30 lat badań i rozwoju. Misją Nurofen jest stanie po stronie pacjentów i wspieranie ich w procesie leczenia. ​Więcej informacji znajdziesz na nurofen.pl

Marka nr 1 w leczeniu bólu u dzieci i dorosłych (IQVIA, MAT 06.2020​)

O Reckitt

Reckitt istnieje, aby chronić, leczyć i pielęgnować w nieustannym dążeniu do czystszego i zdrowszego świata. Wierzymy, że dostęp do najwyższej jakości higieny, dobrego samopoczucia i żywienia to prawo, a nie przywilej. Reckitt jest firmą stojącą za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek konsumenckich na świecie w dziedzinie higieny, zdrowia i żywienia. Te marki to Enfamil, Nutramigen, Nurofen, Strepsils, Gaviscon, Mucinex, Durex, Clearasil, Lysol, Dettol, Veet, Harpic, Cillit Bang, Mortein, Finish, Vanish, Calgon, Woolite, Air Wick i wiele innych. Higiena, zdrowie i odżywianie mają znaczenie dla nas wszystkich.

Jesteśmy zróżnicowanym, globalnym zespołem składającym się z ponad 43 000 pracowników. Wykorzystujemy naszą wspólną energię, aby sprostać naszym ambicjom poprzez marki których misją są działania dla zdrowszej planety i bardziej sprawiedliwego społeczeństwa. Jesteśmy częścią czegoś większego. I wiemy, że możemy zmieniać rzeczy na lepsze. W Reckitt wszyscy tworzymy prawdziwą różnicę dla ludzi na całym świecie każdego dnia. Dowiedz się więcej lub skontaktuj się z nami na Reckitt.com