Pracownica Poczty uchroniła seniorkę przed próbą wyłudzenia
Pracownica placówki pocztowej w Pile zapobiegła wyłudzeniu znacznej kwoty pieniędzy, którego ofiarą miała stać się seniorka. Poczta Polska od lat ostrzega przed oszustami, którzy różnymi sposobami próbują oszukać starsze osoby. Pracownicy operatora narodowego są przygotowani na to, aby pomagać klientom w takich sytuacjach.
W dniu 21.10.2021 r. filię Urzędu Pocztowego Piła 1 odwiedziła klientka, która poprosiła o zrealizowanie błyskawicznego przelewu znacznej kwoty pieniędzy. Nerwowe zachowanie seniorki wzbudziło podejrzenia obsługującej pracownicy placówki. Zgodnie z przyjętymi procedurami, zadała klientce serię pytań, których celem była weryfikacja, czy odbiorcą przelewu nie jest oszust. Przekazanie kartki z pospiesznie zapisanym imieniem i nazwiskiem odbiorcy oraz nieprecyzyjne odpowiedzi jednoznacznie wskazywały na próbę wyłudzenia. Zaniepokojona pracownica postanowiła zareagować. Aby zyskać na czasie, klientka została poproszona o podanie numeru telefonu odbiorcy przelewu, po który musiała się udać do domu. Pracownica chciała w ten sposób zyskać czas na konsultację z przełożonymi. Po szybkim przeanalizowaniu okoliczności, Pocztowcy poinformowali o sprawie policję. Po ponownym przybyciu do placówki, klientka została zaproszona na rozmowę przez funkcjonariuszy. W świetle pozyskanych przez policję informacji potwierdziły się przypuszczenia Pocztowców – seniorka mogła stracić oszczędności. Od utraty znacznej kwoty pieniędzy uchroniła Klientkę czujność pracownicy.
− Naszym Klientom stale przypominamy, że najskuteczniejszym sposobem na zapobieganie oszustwom jest zasada „ograniczonego zaufania” wobec nieznajomych. Oszuści często powołują się na rodzinne nieszczęścia i nagłe wypadki, by wyłudzić pieniądze, stosując przy tym presję i grę na emocjach. Przestrzegajmy znajomych seniorów, żeby tego typu próby bezzwłocznie zgłaszali policji – zaznacza Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Poczta Polska od lat przestrzega klientów zarówno przed popularnymi, jak i nowymi, coraz bardziej wyrafinowanymi metodami oszustów. Nietypowe zachowania i prośby gości placówek pocztowych, szczególnie seniorów, zgłaszane są przełożonym. W przypadku podejrzenia oszustwa, Pocztowcy bezzwłocznie informują o zdarzeniu policję. Pozwala to zapobiec wielu próbom wyłudzenia a także, w wielu wypadkach, ułatwia policjantom ujęcie przestępców na gorącym uczynku.
Warto także przypomnieć, że w 2015 roku, z inicjatywy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Poczta dystrybuowała specjalne materiały, które trafiły do starszych osób. Były plakaty oraz ulotki informujące o działaniach przestępców. Ostrzegały przed kradzieżami „na wnuczka” i „na policjanta”.
W 2020 roku Poczta Polska informowała, że dzięki skuteczności procedur i działań wewnętrznych służb kontroli Poczty Polskiej, współpracujących ze służbami Banku Pocztowego i policją, udało się udaremnić kilkanaście prób wyłudzenia pieniędzy, zapobiegając w ten sposób utracie oszczędności.
W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, wskazujących na próbę wyłudzenia pieniędzy, należy kontaktować się z policją pod nr 997 lub 112. Na co dzień pamiętajmy także o zachowaniu zdrowego rozsądku i nieufności wobec podejrzanych i niestandardowych zachowań, szczególnie, gdy w grę wchodzą pieniądze.
kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28