technologie turystyka/wypoczynek

Pierwszy obiekt hotelowy z oznaczeniem Smart Inside: Louvre Hotels Group rozpoczyna technologiczną rewolucję w Europie

30.08.2021 | Louvre Hotels

Louvre Hotels Group prezentuje pierwszy w Europie hotel z oznaczeniem Smart Inside. Obiekt znajduje się we francuskim Lyonie, w dynamicznie rozwijającej się okolicy lotniska Bron, i jest pierwszym europejskim hotelem klasy średniej oferującym w stu procentach zdigitalizowany dostęp do usług. Dzięki temu rozwiązaniu goście mogą odkryć zupełnie nowy sposób na wygodny, bezpieczny i zrównoważony pobyt. Koncepcja hotelu przyszłości jest owocem prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w Paryżu i Szanghaju w ramach Globalnego Centrum Innowacji Jin Jiang International.

Smart Inside – nowe oznaczenie dla hoteli LHG w Europie

Po sukcesie otwartego w 2018 roku Campanile Smart Hotel w Szanghaju koncepcja technologiczna Louvre Hotels Group zadebiutowała w Europie w obiekcie Campanile Smart Lyon. Pierwszy na kontynencie hotel z oznaczeniem Smart Inside oferuje co najmniej dwadzieścia innowacyjnych udogodnień, których celem jest uatrakcyjnienie pobytu gościa. Rozwiązania testowane dotychczas w hotelach marki Campanile docelowo mają zostać dostosowane do potrzeb wszystkich marek grupy na całym świecie.

Sercem hotelowych innowacji jest intuicyjna w obsłudze i dostępna na wszystkich urządzeniach podłączonych do internetu aplikacja w wersji light, której nie trzeba zapisywać w pamięci telefonu. Koncepcja jest prosta: gość zyskuje w stu procentach zdigitalizowany, płynny, szybki i „bezdotykowy” dostęp do usług. W każdej chwili może jednak zrezygnować z tej opcji i cieszyć się pobytem w tradycyjny sposób – załoga hotelowa zawsze pozostaje do jego dyspozycji.

Innowacyjny pobyt od „A” do „Z”

Podczas pobytu technologia towarzyszy gościom na każdym kroku. Po przyjeździe mogą zameldować się o dowolnej porze dnia i nocy za pomocą połączonego z siecią stanowiska. Na tym etapie otrzymują kod QR, który stanie się dla nich przewodnikiem podczas pobytu. Ruszając do pokoju, nie muszą czekać na windę – mogą wezwać ją po drodze, bezpośrednio ze swojego smartfona.

Po wejściu do pokoju odkrywają, że w inteligentnym hotelu czekają na nich wyłącznie miłe niespodzianki pozwalające na pełną personalizację pobytu. Za pomocą aplikacji mogą uruchomić funkcję internetowego konsjerża, by skorzystać z usług opiekującego się pokojem robota. Dla pełnej wygody aplikacja pozwala także na zdalne sterowanie oświetleniem i temperaturą powietrza. Rozrywkę zapewni natomiast obsługiwany z poziomu smartfona zestaw telewizyjny lub dostępna za pośrednictwem aplikacji biblioteka ponad siedmiu tysięcy czasopism.

Innowacje czekają na gości również w obszarze gastronomii. Sezonowe menu baru i restauracji zachwyci nawet najwybredniejszych smakoszy, i to bez wychodzenia z pokoju. W lobby można natomiast skorzystać z urządzenia, które przyozdobi piankę na cappuccino dowolnym wzorem.

Technologie i ludzie w służbie zrównoważonego rozwoju

Innowacyjny hotel Campanile chce być wzorcowym przykładem rozwiązań wpisujących się w trend, dzięki któremu Lyon w 2019 roku został wyróżniony jako Europejska Stolica Inteligentnej Turystyki. Załoga obiektu dba o realizację strategii zrównoważonego rozwoju w trzech obszarach:

  1. Innowacyjność z korzyścią dla środowiska. Koncepcja Smart Inside pozwala racjonalnie zarządzać zużyciem energii (ogrzewanie, klimatyzacja, elektryczność) za pomocą aplikacji internetowej. Goście mogą również bezpłatnie korzystać ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych, które znajdują się przy wejściu do hotelu.
  2. Zaangażowanie w życie lokalnej społeczności. Obiekt jest częścią miejscowego ekosystemu i oferuje łatwy oraz zrównoważony dojazd do centrum Lyonu, gdzie goście mogą korzystać z lokalnych produktów i usług oraz wspierać inne przyjazne środowisku biznesy.
  3. Kształtowanie świadomości ekologicznej. Gość zyskuje dostęp do treści edukacyjnych, na przykład do wskazówek pomagających cieszyć się pobytem w zrównoważony sposób. Hotel oferuje również unikatowe formy zaangażowania. Klucz do pokoju umieszczony jest w kopercie zawierającej nasiona sezonowych ziół i kwiatów, które gość może zasadzić samodzielnie lub poprosić o to obsługę hotelu, przyczyniając się tym samym do zwiększania bioróżnorodności w okolicy.

– To futurystyczne rozwiązanie powstało dzięki międzykulturowej współpracy między Francją a Chinami. W ramach Globalnego Centrum Innowacji Jin Jiang International chcemy oferować innowacyjne, zrównoważone i inteligentne produkty. Po wielkim sukcesie w Chinach z dumą wprowadzamy naszą nową koncepcję do segmentu hoteli klasy średniej w Europie – mówi Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group.

kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
PR & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Kamil Wasiak

kamil.wasiak@softboxgroup.pl

tel: 605 563 770

informacje o firmie

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.


LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144

załączniki

więcej z kategorii technologie

kontakt dla mediów
Kamil Wasiak
PR & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Kamil Wasiak

kamil.wasiak@softboxgroup.pl

tel: 605 563 770

informacje o firmie

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.


LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144