środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne nauka/edukacja/szkolenia
Małe kroki – ogromne znaczenie dla klimatu. WWF wspiera kampanię Cartoon Network
Fundacja WWF jest partnerem merytorycznym najnowszej kampanii Cartoon Network. Wraz z początkiem czerwca w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki rusza nowa inicjatywa „Mistrzowie klimatu Cartoon Network”. Jej celem jest zmotywowanie dzieci do podjęcia drobnych działań, które w efekcie będą miały wpływ na dobro planety.
Promocja metody małych kroków
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest jedną z głównych inicjatyw Cartoon Network w bieżącym roku. Powstała, aby edukować dzieci w wieku 6–12 lat w zakresie zmiany klimatycznej. Ma na celu wsparcie młodych ludzi we wprowadzaniu proekologicznych nawyków w codziennym życiu. Sercem akcji jest strona internetowa https://cartoonnetworkclimatechampions.com/pl-pl/, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach.
Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób będą rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Pokaże ona, w jaki sposób najmłodsi z różnych krajów angażują się w akcję i wpływają na dobro planety. Wykonując zadania, uczestnicy zdobędą nagrody, dzięki którym mogą pielęgnować i rozwijać swój prywatny cyfrowy ogród. Na platformie dostępne będą również filmy o ekologii, a także quizy sprawdzające wiedzę.
„Ocieplenie klimatu jest dla młodych pokoleń niezwykle ważną kwestią oraz jednym z podstawowych problemów. Czasem trudno jednak określić, jakie kroki warto podjąć, żeby skutecznie przyczynić się do zmiany. Z radością udostępniamy naszym widzom narzędzia do działania. To najbardziej ambitna kampania Cartoon Network w regionie EMEA. Chcemy zachęcić dzieci do zaangażowania się i zapewnić je, że nie jest to trudne. Każde działanie, nawet bardzo proste, ma znaczenie” – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids WarnerMedia EMEA.
Fundacja WWF jest partnerem merytorycznym kampanii
We współpracy z fundacją Cartoon Network stworzył ciekawe i łatwo dostępne filmy, które w nieskomplikowany sposób wyjaśniają kwestie związane z problemami klimatycznymi.
„Dzieci mają ogromny głód wiedzy i są bardzo zaangażowane w dbanie o przyrodę. W WWF nieustannie inspirujemy się młodymi aktywistami i entuzjazmem, jaki okazują wobec tematu ochrony środowiska. Jako przyszli strażnicy naszej planety, młodzi ludzie powinni nie tylko interesować się samą naturą, ale także rozumieć najbardziej palące problemy i możliwości ich rozwiązania. Dlatego chętnie łączymy siły z Cartoon Network w nowej, pogłębiającej świadomość kampanii. Mamy nadzieję, że będzie ona motywująca dla wielu dzieci i ich rodzin” – mówi Kate Norgrove, Executive Director of Advocacy & Campaigns z WWF UK.
Dodatkowo, we współpracy z CNN, Cartoon Network, wyprodukowało serię miniwywiadów z młodymi aktywistami. Materiały ukażą się na stronie akcji i mają inspirować kolejnych Mistrzów klimatu. Krótkie filmy skupiają się na inicjatywach podjętych przez fanów Cartoon Network, którzy już są zaangażowani w działania w swoim otoczeniu.
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” w polskich szkołach
We wrześniu akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
kontakt dla mediów
Karolina Kukielska
kkukielska@wwf.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Karolina Kukielska
kkukielska@wwf.pl
informacje o firmie