środowisko naturalne/ekologia towary konsumpcyjne media/marketing/reklama
Wspólnie na rzecz ochrony środowiska - marka Ariel rozpoczyna kampanię „Liczy się każdy stopień”
Codzienne domowe obowiązki, takie jak pranie czy zmywanie naczyń mają wpływ na środowisko. Mając to na uwadze, P&G producent takich marek jak Ariel, Vizir czy Fairy, zachęca do wprowadzenia małych zmian, które mogą znacząco pomóc planecie. Wybieranie produktów, których opakowania pochodzą z recyklingu, korzystanie ze zmywarki do naczyń czy odpowiednia segregacja odpadów pozwolą zadbać o planetę, a także zaoszczędzić zasoby naturalne. W najnowszej kampanii marki Ariel „Liczy się każdy stopień”, producent zachęca do obniżenia temperatury prania i zwraca uwagę, że pranie w 30°C zmniejsza zużycie energii elektrycznej, a dzięki temu zmniejsza się też emisja gazów cieplarnianych wytworzonych w procesie prania, i to aż o 35%!
Mówi się, że zrównoważony rozwój to „gra zespołowa”, łącząca producentów, konsumentów, administrację publiczną i organizacje pozarządowe. Każdy z jej uczestników ma do wykonania swoje zadania, żaden jednak, pojedynczo, nie rozwiąże stojących przed nami wyzwań. Dlatego Procter & Gamble już od wielu lat zmienia sposób działania, stawiając sobie odważne cele, dzięki którym zmniejsza swój ślad środowiskowy. Zostały one zebrane w opublikowanym w 2018 roku dokumencie „Ambition 2030” i dotyczą, m.in. ograniczenia produkcji odpadów, zużycia plastiku i wody, ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Osiągnięcie tych celów z jednej strony wymaga zmian w sposobie działania firmy, z drugiej jednak, oznacza tworzenie rozwiązań, które także konsumentom pozwolą działać w sposób bardziej zrównoważony, wspólnie zmniejszając ślad środowiskowy codziennych czynności domowych. By działania te przynosiły jak najlepsze efekty, jednym z narzędzi wykorzystywanych przez firmę są badania Life Cycle Analysis (LCA), które pozwalają ustalić, jaki wpływ na środowisko ma produkt na każdym etapie cyklu swojego życia i odpowiednio go zminimalizować. Wiedza pozyskana dzięki analizom LCA przyczynia się do wielu innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich są kapsułki Ariel Allin1 PODs, dzięki którym pranie w krótkich cyklach i niskich temperaturach daje doskonałe efekty, dodatkowo pozwalając na zmniejszenie zużycia prądu. A to z kolei oznacza zmniejszenie emisji CO2.
Liczy się każdy stopień
Średnia temperatura prania w Europie wynosi 42,6°C i pozostaje na zbliżonym poziomie od dekady. To właśnie temperatura prania ma istotny wpływ na zużycie energii elektrycznej i emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Już zmniejszenie temperatury wody o 10°C pozwoli zmniejszyć zużycie prądu oraz ograniczyć emisję CO2 podczas prania nawet o 35%. Dzięki nowym kapsułkom do prania – Ariel Allin1 PODs – Procter & Gamble umożliwia konsumentom uzyskanie doskonałych rezultatów prania nawet przy praniu w niskich temperaturach i mniejszym zużyciu energii.
Produkty naszych marek towarzyszą konsumentom każdego dnia. Codziennie pomagają im podczas domowych obowiązków, takich jak pranie, mycie naczyń czy pielęgnacja. Staramy się proponować nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, które sprawią, że domowe obowiązki każdego z nas będą miały mniejszy wpływ na środowisko. Wiemy, że jeśli chodzi o pranie, w Europie 60% emisji dwutlenku węgla pochodzi z procesu podgrzewania wody. Dlatego tak ważne jest, by zachęcić konsumentów do obniżania jego temperatury - mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej. „ Kapsułki Ariel Allin1 PODs pozwalają prać ubrania w krótkich cyklach i w niskiej temperaturze, i cieszyć się tak czystymi ubraniami, jak zawsze. Każdy z nas, realnie, może ograniczyć zużycie energii potrzebnej do prania, a tym samym ograniczyć ilość dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery podczas produkowania energii – dodaje.
Dzięki swojej formule kapsułki do prania Ariel Allin1 PODs optymalizują proces prania
i jednocześnie zapewniają wysoką jakość czyszczenia nawet w cyklach energooszczędnych. Dzięki powłoce, która rozpuszcza się już na początku prania, składniki czyszczące skutecznie zwalczają bród podczas całego cyklu prania, nawet w niskich temperaturach.
Codzienne nawyki mają ogromny wpływ na środowisko. Działania podejmowane przez każdego z nas oraz międzynarodowe firmy pozwalają ograniczyć pozostawiany ślad środowiskowy. Przy wyborze produktów do codziennego użytku warto wybierać te, które zachowują wysoką jakość użytkowania przy jednoczesnym dbaniu o stan planety. Nawet niewielka zmiana codziennych nawyków może przynieść realną korzyść, a obniżenie temperatury prania zaledwie o 10°C pozytywnie wpłynie na zmniejszenie zużycia energii oraz ograniczenie emisji CO2 do atmosfery.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.