energetyka nauka/edukacja/szkolenia

Seniorzy są ekologiczni i otwarci na nowe technologie. Nowe badania

TAURON przygotował raport dotyczący zachowań konsumenckich osób w wieku 60+. Z opracowania wynika m.in. że 30% seniorów kupiło w ostatnim roku nowy sprzęt RTV/AGD, dla 68% z nich był to znaczący wydatek w budżecie. Dane w raporcie wskazują również, że seniorzy woleliby naprawić zepsute urządzenia, zwłaszcza że dla prawie wszystkich ważne są działania ekologiczne.

- Seniorzy są ekologiczni i otwarci na nowe technologie. Sprzęty takie jak smartfony czy laptopy pozwalają im pozostawać w kontakcie z najbliższymi. Gdy przytrafi się niespodziewana awaria w domu, osoby starsze aktywnie poszukują rozwiązań. Wnioski płynące z raportu są dla nas ważne, bo potwierdzają, że oferta serwisowa, którą konsekwentnie rozwijamy, odpowiada na potrzeby dużej części społeczeństwa, jaką są seniorzy – mówi Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy TAURON Polska Energia.

Badanie Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło” udowadnia, że ekologia i idea zero waste są ważne dla najstarszego pokolenia Polaków. Raport ten to pierwsza część kampanii informacyjnej o tej samej nazwie, z którą TAURON chce dotrzeć do osób starszych oraz ich rodzin. W najbliższym czasie koncern planuje publikację specjalnego poradnika dla najstarszych Polaków.

W ramach akcji Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło” TAURON pokazuje, że łatwy dostęp do usług serwisowych to komfort i bezpieczeństwo nie tylko dla seniorów, ale także ich rodzin, które nie zawsze mogą wesprzeć osobę starszą w momencie awarii. Co istotne, w większości przypadków seniorzy mieszkający sami, są jednak w stałym kontakcie ze swoimi bliskimi i to przeważnie do nich zwracają się z prośbą o wsparcie w przypadku awarii urządzeń domowych (48%). Abonament na usługi serwisowe świadczone w pakiecie z prądem lub gazem mogą być więc bardzo wygodnym rozwiązaniem.

TAURON zbadał zachowania konsumenckie seniorów

W raporcie Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło” TAURON przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród osób w wieku 60+. Podczas badań respondenci zapytani zostali o stosunek do nowych technologii i Internetu, a także jak postępują w przypadku awarii urządzeń RTV/AGD oraz czy i dlaczego je naprawiają. Nie zabrakło też pytań o ekologię.

Jak wynika z raportu, tylko w ostatnim roku aż 30% seniorów kupiło nowy sprzęt RTV/AGD. Połowa z nich zadeklarowała, że zakup nowego sprzętu wynikał z faktu, że stary się zepsuł, a jego naprawa była trudna. Dla 68% z nich zakup nowego sprzętu był znaczącym wydatkiem. Respondenci deklarowali, że woleliby naprawić zepsute urządzenia, zwłaszcza że działania ekologiczne są dla nich istotne. Ankietowani, którzy korzystają już z usług serwisantów TAURONA, doceniają to rozwiązanie za komfort, bezpieczeństwo oraz oszczędność czasu oraz pieniędzy.

Z raportu wynika, że 68% seniorów to osoby, które mieszkają same lub ze współmałżonkiem, 57% przyznaje, że żyje skromnie, a na poważniejsze zakupy musi oszczędzać. Seniorzy chętnie korzystają natomiast z nowych technologii i uważają, że są one dużym ułatwieniem w codziennym życiu. Takiego zdania jest 80% ankietowanych. 63% respondentów przyznało, że lubi korzystać ze smartfonów. Jednak 53% z nich zaznaczyło, że obsługa takich urządzeń sprawia im trudności. W takim przypadku najczęściej zwracają się o pomoc do swoich bliskich.

Seniorzy podobnie zachowują się w przypadku awarii sprzętów RTV/AGD – w pierwszej kolejności szukają wsparcia u członków rodziny. Jak się okazuje, w przypadku problemów – czy to z obsługą nowych urządzeń, czy każdą awarią w domu – seniorzy najchętniej proszą o pomoc bliskich. 30% seniorów kupiło w ostatnim roku nowe urządzenia RTV/AGD. Decydując się na naprawę zepsutych urządzeń, seniorzy często rozpoczynają od poszukiwania fachowców w Internecie. Zapytani o ekologię potwierdzili, że podejmowanie działań służących ochronie środowiska jest dla nich ważne.

Badanie zostało przeprowadzone przez OTAWA Group na zlecenie TAURONA w dniach od 26 lutego do 6 marca 2021. Wzięło w nim udział 501 osób w wieku 60+. Badanie przeprowadzono metodą ilościową (technika CATI).

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy, TAURON Polska Energia
Łukasz Zimnoch

lukasz.zimnoch@tauron.pl

informacje o firmie

***

TAURON Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wydobyciem węgla, wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem i jednym z największych sprzedawców i wytwórców energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Wydobycie, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie RESPECT Index.

załączniki

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy, TAURON Polska Energia
Łukasz Zimnoch

lukasz.zimnoch@tauron.pl

informacje o firmie

***

TAURON Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wydobyciem węgla, wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem i jednym z największych sprzedawców i wytwórców energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Wydobycie, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie RESPECT Index.