wydarzenia kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

Rusza 27. edycja Festiwalu Golden Drum

31.03.2021 | Golden Drum

Ruszyły zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu Golden Drum

 

Festiwal Golden Drum w nowej odsłonie: zgłaszanie projektów do dwóch lat wstecz, obniżone opłaty za wczesne (aż do czerwca) zgłoszenie udziału (Early Bird), przyjmowanie zgłoszeń do 13 sierpnia 2021!

 

Wystartowało zgłaszanie prac do tegorocznej edycji Golden Drum. W konkursie można zgłaszać projekty z 38 krajów, które zostały wdrożone lub opublikowane między 1 stycznia 2019 a 1 września 2021 roku. Organizatorzy oferują także uczestnikom zniżki w ramach programu Early Bird, zniżki dla zgłoszeń 10 lub więcej prac oraz 50% rabat na zgłoszenia w kategorii Covid-19.

 

Najważniejsze informacje o konkursie:

Ostateczny termin na zgłaszanie prac konkursowych: 13 sierpnia 2021

Ogłoszenie short-list: 13 października 2021

Uroczysta Gala Golden Drum online: 15 października 2021

Instrukcja zgłaszania prac konkursowych: https://goldendrum.com/files/13101/27gd-entry-book-2021.pdf

Zgłaszanie prac konkursowych: https://engine.goldendrum.com/

Opłaty: https://goldendrum.com/competition/competition-fees-payment/one-channel-drum-prices

Międzynarodowy ranking: Jeden z 8 regionalnych konkursów uwzględnionych w rankingach WARC oraz Creative 100

 

Nowa struktura konkursu

Zmuszeni do odwołania festiwalu w 2020 roku, organizatorzy Golden Drum uruchamiają Re:Start i – we współpracy z międzynarodowymi ekspertami – wprowadzają fundamentalne zmiany w konkursie: w tegorocznej edycji można zgłaszać prace kreatywne z okresu ostatnich dwóch lat. Miha Bevc, Dyrektor Konkursu: „po trudnym dla branży
i dla świata roku wszyscy musimy się na chwilę zatrzymać i Prze:myśleć kierunek na przyszłość. Zespół Golden Drum wykorzystał ten czas by Prze:budować nasz konkurs tak, by lepiej adresował obecne i przyszłe trendy komunikacyjne. Prze:kształciliśmy i podwoiliśmy liczbę jury. Sekcje, grupy i kategorie również zostałyOd:świeżone
i uwzględniają teraz takie kategorie jak Creative Business Excellence oraz Grupę Covid-19 – w tej ostatniej zgłoszenia prac (które powstały w odpowiedzi na pandemię) objęte są 50% rabatem. To wszystko – a nawet więcej – zostało przeprowadzone w jednym celu. By Zre:startować przyszłość naszej ukochanej branży, która nawet w obliczu pandemii wciąż wspina się na wyżyny kreatywności. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę minione dwa lata
z perspektywy Waszych, jak zawsze, inspirujących prac”.

 

Sekcje CO (WHAT) oraz DLACZEGO (WHY) zostały zastąpione czterema nowymi sekcjami branżowymi: Creative Business Excellence Drum, Craft Drum, One-Channel Drum oraz Omni-Channel Drum.

 

Sekcja CREATIVE BUSINESS EXCELLENCE DRUM jest przeznaczona dla projektów, które wprowadziły wyjątkowe rozwiązania, przekształcające branżę, której dotyczą. Zgłoszenia będą oceniane przez 16-osobowe jury składające się ze światowej sławy marketingowców i przedstawicieli agencji, których wyróżnia nie tylko doświadczenie w branży kreatywnej, ale także duża wiedza biznesowa.

 

Sekcja CRAFT DRUM wyróżnia wyjątkową kreatywność oraz genialną egzekucję w kluczowych obszarach produkcji reklamowych i komunikacyjnych. Nagrody w tej kategorii wyróżniają najlepsze praktyki, które pomogły podnieść poprzeczkę standardów branżowych.

 

Sekcja ONE-CHANNEL DRUM skupiona jest na projektach, wykorzystujących jeden kanał komunikacji z rynkiem. Zgłoszone do tej kategorii projekty wyróżnia kreatywne podejście do jednokanałowej komunikacji, osiągnięte rezultaty i skuteczność.   

 

Sekcja OMNI-CHANNEL DRUM wyróżnia kampanie, które wykorzystały różne kanały komunikacji. Zgłoszenia powinny wykazywać kreatywne wykorzystanie tych kanałów, ich integrację oraz skuteczność we wdrażaniu rozwiązań komunikacyjnych.

 

Shortlisty w kategoriach GENIUS LOCI/LOCAL SPIRIT, SOCIAL GOOD, COVID-19 będą przygotowane przez zespół wszystkich jurorów festiwalu. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez czterech przewodniczących jury. To kategorie, które stały się wyróżnikiem festiwalu Golden Drum: doceniają najlepsze projekty skupione na kwestiach lokalnych, tematach społecznych oraz powstałych w odpowiedzi na COVID-19. 

 

Nowe Nagrody

Nagroda Bronze Drum oraz Najlepszy w kategorii Covid-19 zostały dodane do listy tegorocznych wyróżnień.  

 

 

58 uznanych ekspertów z branży z 28 krajów będzie oceniać tegoroczne zgłoszenia w konkursie Golden Drum

 

Jury Creative Business Excellence Drum

Ömür Kula Çapan, przewodnicząca Jury w tej kategorii, jest współzałożycielką Primer Project oraz prezeską Stowarzyszenia Reklamowego Turcji. Jest uznaną w branży liderką agencyjną, z ponad 15-letnim doświadczeniem. Zajmowała się projektami uwzględniającymi design produktu, strategię marki, marketing oraz komunikację. Prowadzi także zajęcia z marketingu i komunikacji na Uniwersytecie Sabanci, Uniwersytecie Bilgi, Uniwersytecie Bahçeşehi oraz na Uniwersytecie Boğaziçi. Ömür zasiada w zarządzie Inicjatywy na Rzecz Reformy Edukacji.

 

Do Jury pod przewodnictwem Ömür dołączyli:  Sara Cosgrove, European Communications Director, DDB Worldwide, UK; Živa Čižman, wiceprezes marketingu, Outfit7, Słowenia; Esteban Davalos, Senior Regional Marketing Director, LEGO REEMEA; Eynat Guez, Chief Executive Officer oraz współzałożyciel Papaya Global, Izrael; Andrea Henao, Managing Director, 360 Agency Berlin oraz 360 Agency Europe, Niemcy; Igor Kirikchi, Chief Executive Officer, BBDO Moskwa oraz Dyrektor Zarządzający BBDO Russia Group, Rosja; David Kušanić, Head of Strategic Planning, Alpine F1 Team, Francja; Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing and Communications, Mastercard Europe; Gabriela Lungu, Global Creative Director, VMLY&R Commerce and Founder, WINGS Creative Leadership Lab, UK; Fernando Machado, Global Chief Marketing Officer, Restaurant Brands International, USA; Mona Opran, Director of Development, Junior Achievement and Business Transformation Consultant, Rumunia; David Pivk, Senior Director, Consumer Direct Marketing, Nike EMEA; Blake Price, Vice-President Marketing & Artist Partnerships, Universal Music Group for Brands, UK; Alexandre Tan, Vice President Advertising, Gameloft, France and Lauri Toivonen, Senior Vice President Marketing, S-group, Finland.

 

Jury Craft Drum

Damisa Ongsiriwattana, przewodnicząca Jury kategorii Craft Drum jest współzałożycielką oraz Executive Creative Director w SOUR Bangkok, pierwszej niezależnej tajskiej agencji, skoncentrowanej na komunikacji skierowanej do kobiet. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w branży. SOUR Bangkok trzykrotnie (2018-2020) została uznana za Butikową Agencję Roku w regionie Azji Południowowschodniej w konkursie Campaign.

W ocenie prac konkursowych wspierać Damisę będą: Silviu Antohe, Executive Creative Director, MullenLowe Rumunia; Pemra Ataç Açıktan, Partner and Executive Creative Director, RABARBA, Turcja; Sophie Chapman-Andrews, Head of Integrated Production, Craft London, UK; Luissandro Del Gobbo, Chief Creative Officer, Havas Milan, Włochy; Jelena Fiškuš, Creative Director, współwłaściciel oraz współzałożyciel Studio Sonda, Chorwacja; Stefanie Golla, Art Director, Demner, Merlicek & Bergmann, Austria; Miloš Ilić, Creative Partner, o5 Transformation Design Consultancy, Serbia; Klara Kralickova, Managing Director, Stink Films Prague, Czechy, Egor Petrov, współzałożyciel oraz Creative Director, Banda, Ukraina; Moti Rubinstein, Creative Director oraz Head of Design, ACW - GREY Tel Aviv, Izrael; Yang Yeo, Creative Officer, Hakuhodo International, Japonia oraz Vera Zvereva, Art Director, Depot branding agency, Rosja.

Jury One-Channel Drum

Eva Santos, przewodnicząca jury konkursowego tej kategorii, jest CO Chief Creative Officer oraz założycielką Delirio & Twain, kreatywnej agencji konsultingowej w Hiszpanii. Wcześniej pełniła m.in. funkcję Global Chief Creative Officer w Proximity VW. W minionym roku Eva została uznana za Osobowość Roku branży reklamowej w Hiszpanii, znalazła się też w gronie 100 Kreatywnych Forbes. W tym roku została uznana za jedną z top 10 liderek, które przekształciły branżę reklamową w Ameryce Łacińskiej. Eva była jurorką na najważniejszych festiwalach kreatywności, a w trakcie swojej kariery zdobyła ponad 350 międzynarodowych nagród.

 

Do Jury pod przewodnictwem Evy dołączyli: Richard Axell, Creative Director, Ogilvy, Czechy; Davide Boscacci, Executive Creative Director, Publicis Mediolan, Włochy; Martina Gršković, Social Media Director, 404 agency, Chorwacja; Ayça Güneş Ocak, Co-Founder and Managing Director, HAUS Stambuł, Turcja; Pauline Marie Korp, Art Director, hasan & partners, Finlandia; Tine Lugarič, współzałożyciel i Creative Director, Trampolin, Słowenia; Álvaro Rodrigues, Chief Executive Officer oraz partner założycielski, Made Rio, Brazylia; Vlad Sitnikov, Chief Creative Officer, POSSIBLE Group Moscow, Rosja; Róbert Slovák, założyciel i Creative Director, Slovak&Friends, Słowacja; Rita-Maria Spielvogel, Creative Director oraz członkini Zarządu, PKP BBDO, Austria; Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer oraz partner, VMLY&R Polska; Balázs Tőrös, Head of Creative, Fastbridge, Węgry; Ioana Zamfir, Executive Creative Director, MRM Rumunia oraz Zvezdana Žujo, współwłaścicielka i dyrektorka, Communis agency Sarajewo, Bośnia i Hercegowina.

 

Jury Omni-Channel Drum

 

Fadi Yaish, przewodniczący Jury tej kategorii jest założycielem oraz Chief Creative Officer ‿ and us, konsultantem Kreatywnego Zarządu Facebook EMEA oraz założycielem BWReport.org. Wyróżniony tytułem „Szef Kreatywny dekady w regionie MENA” przez Forbes ME. Fadi znany jest z tego, że o jego klientach, agencjach i regionie jest głośno, w najlepszym tego słowa znaczeniu. Jego praca została doceniona poprzez ponad 700 branżowych nagród. Wielokrotnie zasiadał oraz przewodniczył jury konkursów branżowych na całym świecie.

W Jury pod przewodnictwem Fadiego znajdą się również: Ana Balan, Creative Director, Porter Novelli Public Relations, Rumunia; Ergin Binyildiz, Chief Creative Officer, Havas Turcja; Jasna Dugalić, Deputy Managing Director, DIRECT MEDIA United Solutions, Serbia; Tatiana Fedorenko, Creative Director, TBWA/Ukraina; Milena Jakovljević, Strategic Director and Partner, DROM agency, Słowenia; Patrycja Lukjanow, Creative Director, Saatchi & Saatchi Polska; Doris Partl, Freelance Creative Director, Austria; Balázs Pőcze, Creative Director oraz partner, Mito, Węgry; Ilya Pryamilov, Creative Director, Leo Burnett Moskwa, Rosja; Leonard Savage, Chief Creative Officer, McCann Praga, Czechy; Stefania Siani, Chief Executive Officer & Chief Creative Officer, Serviceplan Włochy; Petr Vlasák, Creative Director, Comtech CAN, Czechy oraz Yordan Zhechev, Regional Creative Director, guts&brainsDDB, Bułgaria.

Wszyscy członkowie Jury:  https://goldendrum.com/competition/juries

 

Darmowy trzydniowy Event oraz Uroczystość Wręczenia Nagród Golden Drum

 

Darmowy Festiwal Golden Drum na żywo odbędzie się w dniach 13-15 października 2021 r. Światowej sławy mówcy przedstawią najnowsze trendy; czekają nas warsztaty, wywiady, spotkania przy “okrągłym stole” rozmowy, prezentacje oraz wiele innych atrakcji, które pojawią się na naszych ekranach już w październiku. Wystarczy się zarejestrować i zaznaczyć daty w kalendarzu!

13 października: Akcelerator Kreatywności z tematycznymi warsztatami przeznaczonymi dla Young Drummers – uczestników festiwalu poniżej 30 roku życia.

14-15 października: Z naszej branży i nie tylko; historie, trendy i porady dla wszystkich, którzy chcą pozostać kreatywni.

15 października: Gala wręczenia nagród Golden Drum, z prezentacją najbardziej kreatywnych prac, zgłoszonych do 27 edycji konkursu.

 

Materiały dla mediów

 

Zdjęcia do pobrania: https://goldendrum.com/press/media-materials

 

 

informacje o firmie

O MSL

MSL tworzy grupę agencji public relations i jest częścią zintegrowanej sieci komunikacyjnej Publicis Groupe, jednej z największych na świecie. Zapewnia strategiczne doradztwo i kreatywne myślenie, promując jednocześnie interesy swoich klientów poprzez odważne i odkrywcze kampanie, które angażują wiele punktów widzenia i holistyczne myślenie. Z ponad 3100 pracownikami w ponad 107 biurach na całym świecie MSL jest także jedną z największych sieci PR w Europie i najszybciej rozwijającą się w Chinach oraz Indiach.

informacje o firmie

O MSL

MSL tworzy grupę agencji public relations i jest częścią zintegrowanej sieci komunikacyjnej Publicis Groupe, jednej z największych na świecie. Zapewnia strategiczne doradztwo i kreatywne myślenie, promując jednocześnie interesy swoich klientów poprzez odważne i odkrywcze kampanie, które angażują wiele punktów widzenia i holistyczne myślenie. Z ponad 3100 pracownikami w ponad 107 biurach na całym świecie MSL jest także jedną z największych sieci PR w Europie i najszybciej rozwijającą się w Chinach oraz Indiach.