technologie

Play, Ericsson i OPPO przeprowadzili pomyślne testy agregacji pasma 5G NR, aby zapewnić swoim klientom jeszcze szybszy transfer danych

19.03.2021 | Play

Ericsson, Play i OPPO ogłosili pomyślne zakończenie testów nowej agregacji pasma w systemie 5G NR w Sokołowie Podlaskim. Testy pokazały, że sieć Play jest gotowa do obsługi wysokich przepływności 5G C-Band (3400-3800 MHz) na dużym obszarze. Wprowadzenie takiej usługi w Play będzie możliwe po rozdysponowaniu nowego pasma częstotliwości.

Test sieci Play przeprowadzono w Sokołowie Podlaskim z wykorzystaniem systemów radiowych Ericsson Radio System oraz telefonu Oppo Reno5 Z 5G.

Zasięg i pojemność są kluczowymi elementami sieci, które rozwijają doświadczenia użytkownika 5G. Agregacja pasma usprawnia wydajność sieci, jest skutecznym narzędziem do rozszerzenia zasięgu pasma średniego oraz zwiększenia jego przepływności.

- Agregacja pasma w systemie 5G NR będzie podstawowym filarem wdrażania 5G u wszystkich dostawców usług komunikacyjnych. Ta innowacyjna technologia oferuje większy zasięg urządzeń 5G i jednocześnie pozwoli na optymalne wykorzystanie istniejących stacji bazowych. Agregacja pasma w systemie 5G  zapewni ogólnokrajowy zasięg 5G w najszybszy możliwy sposób. Jestem bardzo zadowolony, że firma Ericsson może rozszerzyć innowacyjne partnerstwo z Play i przedstawić  to rozwiązanie w Polsce - powiedział Martin Mellor, szef Ericsson w Polsce.

- Play po raz kolejny udowadnia swoje innowacyjne podejście stale podnosząc jakość sieci oraz rozwijając usługi 5G. Wykorzystanie tej technologii pozwoli Play na zwiększenie wydajności sieci oraz optymalizację wykorzystania pasma w jak najbardziej efektywny sposób. W rezultacie klienci Play będą mogli cieszyć się szybszym Internetem 5G nawet w większej odległości od stacji bazowej 5G – powiedział Jean Marc Harion, prezes Play.

- 5G to obszar, w którym cała branża smartfonów powinna współpracować, aby zoptymalizować doświadczenia klientów. OPPO pomogło stworzyć i wspierać rozwój standardów 5G we współpracy z operatorami oraz innymi zainteresowanymi podmiotami na całym świecie. Test pasma 5G NR, przeprowadzony we współpracy z Play i Ericsson, zapewni użytkownikom 5G niezawodną sieć.
Jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią tej ważnej innowacji, zapewniając wsparcie zarówno w zakresie optymalizacji i dostosowywania sprzętu, jak i oprogramowania, koncentrując się mocno na kwestii szybkiego pobierania 5G - co doskonale spełnia obecne oczekiwania klientów - skomentował Vincent Huang, prezes OPPO Eastern Europe.

Zaprezentowana funkcjonalność umożliwia agregację pasma dla systemów NR FDD (technologia NR FDD z ang.  Frequency Division Duplex aktywowana na wykorzystywanych dzisiaj przez technologię LTE częstotliwościach 800, 1800, 2100 oraz 2600MHz) i TDD (z ang. Time Division Duplex wykorzystywane przez technologię 5G na częstotliwościach 3400-3800 MHz tzw. C band). Funkcjonalność Agregacji Nośnych NR może zwiększyć pokrycie związane z widmem pasma C-Band TDD, cechującym się dużą pojemnością poprzez połączenie go z szerokopasmowym widmem niskiej częstotliwości FDD. Kanał FDD na częstotliwości niskiej 2100 MHz jest skonfigurowany za pomocą funkcji Ericsson Spectrum Sharing. Zamiast statycznej alokacji kanału NR dla systemów LTE i NR, komórki LTE i NR dynamicznie współdzielą zasoby tego samego widma częstotliwości.

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Zakrzewska
Chief Corporate Communications Officer, Play
Małgorzata Zakrzewska

malgorzata.zakrzewska@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.