sprawy społeczne

Bank BNP Paribas zachęca do wyrażania pozytywnych emocji. 5 marca to Ogólnopolski Dzień Doceniania

04.03.2021 | Bank BNP Paribas

Bank BNP Paribas po raz kolejny zwraca uwagę Polaków na problem wzajemnego niedoceniania się i trudności z mówieniem o pozytywnych emocjach. 5 marca przypada Ogólnopolski Dzień Doceniania, najlepszy moment na zmianę postawy na bardziej otwartą i pozytywną. Bank od dwóch lat zachęca do refleksji nad tym, czy nasze oceny nie są krzywdzące dla innych i motywuje do dzielenia się pozytywnymi opiniami.

Akcję #DOCENIAJnieoceniaj Bank BNP Paribas zainaugurował 5 marca 2019 r. Jej celem było zwrócenie uwagi na wielkie znaczenie pozytywnych słów dla budowania wzajemnych relacji. Ten sam dzień został ogłoszony Ogólnopolskim Dniem Doceniania. U podstaw tej idei leżały wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie banku przez IQS. Poczucie niedocenienia zadeklarowało w nim aż 72% kobiet i 69% mężczyzn.

- We wzajemnych kontaktach często nie doceniamy siły sprawczej, jaką mają użyte słowa. Jeśli są negatywne mogą podcinać skrzydła, budzić zniechęcenie, apatię. Dodatkowo często zapominamy o pochwałach, a przecież mają one moc motywowania do działania, do realizowania odważnych planów i marzeń – tłumaczy Agnieszka Konarzewska, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej Banku BNP Paribas. .

Dla banku ważne jest szerzenie idei pomagania poprzez różnego rodzaju działania w mediach zachęcające do tej formy aktywności. Przykładowo na stronie internetowej doceniajnieoceniaj.pl można znaleźć interaktywną aplikację do wysyłania kartek z pozytywnym przekazem.

Docenianie jest ważne nie tylko w relacjach prywatnych. Znaczenie doboru słów ujawnia się także w pracy, szczególnie w dobie pandemii, kiedy często niemożliwe jest okazanie pozytywnych emocji poprzez uśmiech czy miły gest.

- Obecnie, kiedy większość z nas pracuje zdalnie, kluczową rolą liderów staje się zapewnianie pracownikom poczucia, jak ważni są dla firmy, motywowanie ich do pracy pomimo trudnych warunków. Umiejętność wyrażania pozytywnych emocji buduje zaufanie, które wpływa na właściwą atmosferę w pracy, zwiększa poczucie przynależności do zespołu oraz efektywność – podsumowuje Agnieszka Konarzewska.

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie