wydarzenia sprawy społeczne nauka/edukacja/szkolenia

Gry komputerowe - rozrywka czy 12-sta muza? | Podcast Edukontra

11.02.2021 | Edukontra

Coraz częściej szukamy rozrywki w wirtualnym świecie. Aż 16 milionów Polaków gra w gry. 60 proc. z nich gra każdego dnia. Co ciekawe, 47 proc. graczy to kobiety. W Polsce gry produkuje obecnie 440 firm. Tylko w 2019 roku dochody z ich sprzedaży osiągnęły blisko 2,3 mld. zł. Każdego roku na rynku pojawia się 480 nowości (dane GIC i PARP: „The game industry of Poland — Report 2020”).

Dlaczego gry zyskały tak wielką popularność?

Dla dużej części graczy granie to pasja. Dla wielu, to sposób na oderwanie się od rzeczywistości i sposób na relaks. W grach szukamy też adrenaliny i emocji. Lubimy mieć inną tożsamość, zyskiwać nowe umiejętności i… wygrywać. Gry dają również możliwość przynależności do grupy – społeczności gamerów.

Wszystko to sprawia, że gry stały się jednym z naszych najlepszych produktów eksportowych. Polska branża gier od lat jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki oraz kultury kraju.

Wśród największych producentów gier wymienia się: CD PROJEKT, Ten Square Games, PlayWay i 11 bit Studios. CD PROJEKT jest obecnie najwyżej wycenianą spółką na GPW. Któż nie zna tak słynnych gier, jak Wiedźmin czy najnowszy, od dawna wyczekiwany, Cyberpunk 2077?

Gamedev, czyli tworzenie gier komputerowych, to w Polsce stosunkowo nowa branża, lecz wśród branż kreatywnych rozwija się najlepiej. W ostatniej dekadzie rozrosła się na ogromną skalę.

Jaka jest jej przyszłość? Czy w niedługim czasie okulary VR znajdą się na wyposażeniu każdego polskiego domu, tak jak dziś telewizor? Czy gry komputerowe wpisywane będą na listy lektur?

O rozwoju polskiego rynku gamingowego oraz o tym, w jaki sposób gry tworzą najwięksi, rozmawiają:

  • dr Justyna Janik – wykładowca, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ;
  • Marcin Jaśkiewicz – CEO Simteract, deweloper gier z gatunku premium indie simulation;
  • Piotr Gamracy – wicedyrektor ds. sektora kreatywnego w Krakowskim Parku Technologicznym, organizator targów Digital Dragons.

Gaming to jedna z niewielu branż, która zyskała na pandemii. Posłuchaj podcastu na Spotify: Edukontra #12 Gry komputerowe - rozrywka czy dwunasta muza? lub obejrzyj dyskusję z ekspertami na YouTube

 

Projekt Edukontra został sfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu "Dialog".

informacje o firmie
informacje o firmie