nowe produkty/usługi sprawy społeczne

Poczta Polska: wzrost zainteresowania usługami online

27.01.2021 | Poczta Polska

Poczta zapewnia bezpieczne i wygodne formy korzystania z usług pocztowych online. Spółka w 2020 r. odnotowała 40% wzrost zainteresowania klientów usługami pocztowymi za pośrednictwem e-Formularzy oraz 25% wzrost sprzedaży  e-kartki na platformie Envelo.

Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. Miniony rok sprzyjał zatem aktywnościom internetowym, z których korzystali klienci ceniący czas, wygodę i bezpieczeństwo. 

W 2020 roku klienci Poczty Polskiej wykazywali o 40% wyższe zainteresowanie usługami pocztowymi zgłaszanymi online za pośrednictwem e-Formularzy, niż w roku 2019. Największy wzrost zainteresowania klientów dotyczy usług: polecony do skrzynki (ponad 70%), eINFO-awizo (ponad 60%), przechowywania przesyłek (ponad 60%) oraz żądania dosyłania (40%).

Poczta Polska umożliwia również wysłanie kartek pocztowych i zakup znaczków pocztowych za pośrednictwem strony internetowej www.envelo.pl . Wystarczy wybrać wzór kartki, następnie wpisać treść informacji, uzupełnić dane odbiorcy, nadawcy i dokonać płatności przez Internet. Tak przygotowana i opłacona kartka jest drukowana i kopertowana w drukarni, a następnie dostarczana do odbiorcy przez listonosza. Sprzedaż kartek pocztowych za pośrednictwem platformy Envelo w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. wzrosła o niemal 25%, zaś wzrost sprzedaży znaczków wynosi niemal 20%.

–  Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, więc Poczta Polska proponuje proste i przyjazne rozwiązania. Konsekwentnie przygotowujemy się do pełnienia funkcji Narodowego Operatora Cyfrowego. Naszym celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej

Od sierpnia 2020 r. chęć skorzystania z wybranych usług Poczty Polskiej można zgłaszać online, a swoją tożsamość potwierdzać przy użyciu profilu zaufanego. Profil zaufany pozwala na szybkie i wygodne skorzystanie z e-Formularzy. Zamówienie wybranych usług przebiega szybko i sprawnie. Polega na wypełnieniu krótkiego formularza dostępnego na stronie https://eformularze.poczta-polska.pl/. Wystarczy wybrać usługę, zalogować się do profilu zaufanego oraz wypełnić formularz zlecenia usługi. Po wykonaniu tych czynności - Poczta Polska na wskazany adres e-mail przekaże klientom potwierdzenie świadczenia danej usługi. 

e-INFO:awizo to bezpłatna usługa, umożliwiająca otrzymywanie informacji o oczekiwaniu przesyłki w placówce pocztowej.  O awizacji przesyłki klienci dowiadują się bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują. Informacje wysyłane są  SMSem albo e-mailem, w zależności od rodzaju kanału jaki wybierze klient. W przypadku pism w postępowaniu karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, podatkowym, administracyjnym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, klienci otrzymają zawiadomienie w formie papierowej.

Dosyłanie jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które zmieniają miejsce zamieszkania lub pobytu i chcą, aby przesyłki trafiały pod nowy adres. Przesyłki adresowane do klienta pod stary adres będę przesyłane pod nowy, który  wskaże w formularzu. Usługa nie obejmuje pism w postępowaniu: karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, podatkowym, administracyjnym oraz pisma w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przesyłek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego, próbek z mlekiem oraz PACZEK24, PACZEK48, Paczek+, Pocztex.

Doręczenie na życzenie to usługa, która umożliwia klientom ponowne doręczenie awizowanej przesyłki poleconej. Można wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym przedziale czasowym, w godzinach otwarcia placówki doręczającej ponownie awizowaną przesyłkę. Klienci zamówić mogą usługę przez elektroniczny formularz, telefonicznie dzwoniąc na infolinię lub u listonosza.

Dzięki usłudze przechowywania przesyłek korespondencja klientów może spokojnie czekać na odbiór w placówce pocztowej. Poczta Polska może ją przechowywać nawet cztery tygodnie po pierwszej próbie doręczenia. Usługa dedykowana jest do awizowanych przesyłek nierejestrowanych (np. listy zwykłe niemieszczące się do skrzynki) i przesyłek rejestrowanych (np.: listy polecone, paczki), z wyłączeniem przesyłek pocztowych nadanych na zasadach specjalnych.

 

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie