styl życia sprawy społeczne

O czym marzyli Polacy w 2020 roku?

27.01.2021 | Prezentmarzeń

Serwis Prezentmarzeń sprawdził o czym marzyli Polacy w minionym roku. Jak pokazały wyniki sondy na próbie 1019 respondentów, najczęściej marzyliśmy o dobrach materialnych, o zdrowiu dla rodziny i dla siebie oraz o relaksie i beztroskim spędzaniu czasu. Mimo funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości aż 73% zapytanych Polaków stwierdziło, że jesteśmy marzycielami.

Jak wynika z sondy "O czym marzą Polacy”, zrealizowanej w 2020 roku, uśmiech na naszych twarzach wywoływały najczęściej: marzenia związane z podróżami – 48% odpowiedzi, z rozrywką – 22% odpowiedzi oraz erotyczne i miłosne – 20% odpowiedzi.

Co drugi z nas przyznał się, że marzy o rzeczach materialnych, jak mieszkanie czy samochód. Wysoko na liście znajdowały się także życzenia dotyczące zdrowia dla naszych bliskich i dla siebie – 18 %, co nie dziwi biorąc pod uwagę pandemiczną rzeczywistość, która zdominowała nasze życie w minionym roku. Dla 12% marzenia były związane z relaksem i beztroskim spędzaniem czasu, na przykład w formie weekendu w SPA.

Wśród niestandardowych marzeń, związanych z przyjemnościami, na pierwszym miejscu znalazły się rozrywki w powietrzu – 36% wskazań, jak na przykład skok ze spadochronem, skok na bungee czy lot w tunelu aerodynamicznym. Na drugim miejscu Polacy wskazywali na rozrywki kreatywne, wymieniając zabawę w Escape Room. Nie brakowało także chętnych na realizację marzeń motoryzacyjnych, jak jazda luksusowym, sportowym autem.

Miniony rok ze względu na pandemiczną rzeczywistość został zdominowany przez rozrywki online, ale pokazał także że brakuje nam aktywności z dreszczykiem emocji, jak skok ze spadochronem czy wizyta na strzelnicy. Czekając na powrót do normalności, staraliśmy się znaleźć nowe sposoby na spędzanie wolnego czasu i realizować część swoich marzeń za pośrednictwem Internetu. Wiele osób szukało warsztatów tematycznych, rozwijających zainteresowania oraz pozwalających zdobyć nowe umiejętności. Pandemia znacząco wpłynęła na nasze podejście do czasu wolnego i sprawiła, że nauczyliśmy się doceniać aktywne formy wypoczynku, ale przede wszystkim, że nie można odkładać marzeń na później. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Pandemia nauczyła nas także myśleć o sprawianiu radości innym, co potwierdziły wyniki sondy, ponieważ ponad połowa zapytanych Polaków chciała bardziej spełnić marzenia bliskiej osoby niż swoje. Najchętniej chcieliśmy zrealizować marzenie partnera lub partnerki – 30% odpowiedzi, swojego dziecka/dzieci – 13% odpowiedzi oraz rodziców lub rodzeństwa – 11% wskazań.

Aż 92% respondentów sondy zapytanych – czy warto mieć marzenia? – uznało, że tak, gdyż bez marzeń życie jest szare, a ich posiadanie skłania podświadomie do ich realizacji. Tylko 8% zapytanych Polaków stwierdziła, że lepiej mieć plany, a nie marzenia.

Zdaniem 52% ankietowanych największy wpływ na marzenia Polaków miał status materialny, według 26% osobowość, a następnie płeć – 8%, gdyż kobiety i mężczyźni marzą o czymś innym, fantazja – 7% oraz wiek – 7%. Ponad 70% spośród 1019 Polaków, zapytanych przez serwis Prezentmarzeń w 2020 roku – czy ich zdaniem marzenia się spełniają? - potwierdziła, że tak.

Pandemiczna rzeczywistość minionego roku zmieniła nasze nawyki zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Ograniczyła naszą mobilność i możliwość uprawiania sportu oraz korzystania z ulubionych form rozrywki, ale nie odebrała nam marzeń. Co potwierdzają odpowiedzi aż 92% respondentów sody „O czym marzą Polacy?”, według których warto mieć marzenia.

*W materiale prasowym wykorzystano wyniki sondy „O czym marzą Polacy?" zrealizowanej w 2020 roku przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1019 respondentów.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie