środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Auchan Retail Polska na rzecz dobrostanu zwierząt Festiwal karpia polskiego w Auchan

Festiwal karpia polskiego to najnowsza inicjatywa Auchan Retail Polska zorganizowana w okresie przedświątecznym. Akcja, której celem jest promocja tego co dobre, zdrowe i lokalne oraz wsparcie polskich producentów i hodowców, podkreśla również troskę firmy o środowisko i dobrostan zwierząt. W 2019 roku firma zaprzestała sprzedaży żywego karpia. Obecna oferta tej wyjątkowej ryby dostępna pod marką PEWNI DOBREGO obejmuje karpia całego, filety, dzwonka lub tuszki. Ryby pochodzą ze stawów z czystych ekologicznie terenów i hodowanego w 3-letnim cyklu bez antybiotyków.

W kulturze i kuchni polskiej karp ma wyjątkowe znaczenie. Trudno wyobrazić sobie wigilijny stół bez tej niezwykłej ryby. Jednocześnie polscy konsumenci zwracają coraz większą uwagę na pochodzenie i sposób wytwarzania żywności, są także coraz bardziej uwrażliwieni na problem poszanowania środowiska i dobrostanu zwierząt. Mając na uwadze świadomość i wrażliwość klientów, w 2019 r. Auchan Polska zaprzestało sprzedaży żywego karpia w swoich sklepach. Takie rozwiązanie wypracowane zostało we współpracy z hodowcami karpia zaopatrującymi nasze sklepy. W tym samym roku pierwsze dwa gospodarstwa uzyskały certyfikat PEWNI DOBREGO – mówi Radosław Dac dyrektor Produktów w Auchan Retail Polska. Kupując ryby oznaczone marką PEWNI DOBREGO klienci mogą mieć pewność, że w procesie hodowli ryb, kwestie te są rygorystycznie przestrzegane. Produkty marki PEWNI DOBREGO powstające w ramach odpowiedzialnej, partnerskiej współpracy z lokalnymi dostawcami, to również gwarancja najwyższej jakości i smaku. Jesteśmy przekonani, że klienci docenią niezwykłe atrybuty karpia dostępnego w naszej sieci – dodaje Radosław Dac

W sklepach Auchan klienci mogą kupić karpia całego lub patroszonego, filet lub płat ze skórą, filet bez skóry plastry (dzwonka) lub tuszki. Wyjątkowy smak zawdzięczają hodowli przyjaznej dla człowieka i środowiska, w 3-letnim cyklu, bez stosowania antybiotyków. Warto podkreślić, że ryby te są wcześniej w profesjonalny sposób usypiane w certyfikowanym zakładzie przetwórczym, gdzie miały wylęg i rosły z zachowaniem dobrostanu zwierząt.

Auchan tworzy unikatową ofertę dopasowaną do różnorodnych smaków, potrzeb i oczekiwań konsumentów. Marka PEWNI DOBREGO oferuje obecnie ponad 120 produktów pochodzących od polskich, regionalnych producentów i hodowców, w tym m.in.: łosoś jurajski i pstrąg jurajski, kurczak “z grzędy” wolno rosnący z wolnego wybiegu, czy kaczka ze ściółki, indyk, które są hodowane bez antybiotyków i karmione paszą składającą się przynajmniej w 2/3 ze zbóż, bez GMO. Wieprzowina rasy puławskiej, to efekt współpracy Auchan z rolnikami i Polskim Związkiem Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej "POLSUS". W gamie PEWNI DOBREGO znajduje się również doskonały nabiał (jogurty, śmietany, białe sery), jaja BIO, a także owoce i warzywa bez pozostałości pestycydów.

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

załączniki

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.