nowe produkty/usługi sprawy społeczne rodzina

Poczta Polska: wyślij bliskim e-kartkę z życzeniami, a doręczymy je wydrukowane

10.12.2020 | Poczta Polska

Dzięki usłudze e-kartki można wysłać świąteczne życzenia nie wychodząc z domu, a Poczta wydrukuje je i  doręczy bliskim. Poczta zapewnia bezpieczne i wygodne formy korzystania z usług pocztowych online. Spółka odnotowuje wzrost zainteresowania klientów usługami pocztowymi za pośrednictwem e-Formularzy oraz platformy Envelo.

Pandemia sprzyja aktywnościom internetowym, a szczególnie teraz, kiedy w okresie przedświątecznym ważny jest dla klientów czas, wygoda i bezpieczeństwo. Poczta Polska umożliwia wysłanie świątecznych życzeń  przy użyciu aplikacji mobilnej Envelo bądź za pośrednictwem strony internetowej www.envelo.pl/e-kartka. Wystarczy wybrać wzór kartki, następnie wpisać treść informacji, uzupełnić dane odbiorcy, nadawcy i dokonać płatności przez internet. Tak przygotowana i opłacona kartka jest drukowana i kopertowana w drukarni, a następnie dostarczana do odbiorcy przez listonosza. Sprzedaż kartek pocztowych za pośrednictwem platformy Envelo w okresie od marca do grudnia br. wzrosła o ponad 18%.

–  Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, a my, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, proponujemy rozwiązanie proste i zarazem przyjazne użytkownikom. Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. Spółka  konsekwentnie przygotowuje się do pełnienia funkcji Narodowego Operatora Cyfrowego. Celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej S.A.

Od sierpnia 2020 r. chęć skorzystania z wybranych usług Poczty Polskiej można zgłaszać online, a swoją tożsamość potwierdzić przy użyciu profilu zaufanego. Poczta Polska odnotowuje wzrost zainteresowania korzystaniem z e-Formularzy. W porównaniu do danych z 3 miesięcy przed wprowadzeniem takiej opcji jest ich więcej o ponad 85%.

Profil zaufany pozwala na szybkie i wygodne skorzystanie z e-Formularzy Poczty Polskiej. Zamówienie wybranych usług zajmuje tylko tyle, ile wypełnienie krótkiego formularza dostępnego na stronie https://eformularze.poczta-polska.pl/. Wystarczy wybrać usługę, zalogować się do profilu zaufanego oraz wypełnić formularz zlecenia usługi. Poczta Polska na wskazany adres e-mail przekaże potwierdzenie świadczenia danej usługi. Największy wzrost zainteresowania klientów w ostatnich miesiącach dotyczy eINFO-awizo i usługi polecony do skrzynki – to ok. 130% oraz usługi doręczenia na życzenie – wzrost o 100%.

e-INFO:awizo to bezpłatna usługa, umożliwiająca otrzymywanie informacji o oczekiwaniu przesyłki w placówce pocztowej. Dzięki skorzystaniu z tej usługi klienci o awizacji przesyłki dowiedzą się bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują. Informacje o awizacji przesyłki wysyłane są  SMSem albo e-mailem w zależności od rodzaju kanału jaki wybierze klient. W przypadku pism w postępowaniu karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, podatkowym, administracyjnym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, klienci otrzymają zawiadomienie w formie papierowej.

Dosyłanie jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które zmieniają miejsce zamieszkania lub pobytu i chcą, aby przesyłki trafiały pod nowy adres. Przesyłki adresowane do klienta pod stary adres będę przesyłane pod nowy, który  wskaże w formularzu. Usługa nie obejmuje pism w postępowaniu: karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, podatkowym, administracyjnym oraz pisma w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przesyłek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego, próbek z mlekiem oraz PACZEK24, PACZEK48, Paczek+, Pocztex.

Doręczenie na życzenie to usługa, która umożliwia klientom ponowne doręczenie awizowanej przesyłki poleconej. Można wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym przedziale czasowym, w godzinach otwarcia placówki doręczającej ponownie awizowaną przesyłkę. Klienci zamówić mogą usługę przez elektroniczny formularz, telefonicznie dzwoniąc na infolinię lub u listonosza.

Dzięki usłudze przechowywania przesyłek korespondencja klientów może spokojnie czekać na odbiór w placówce pocztowej. Poczta Polska może ją przechowywać nawet cztery tygodnie po pierwszej próbie doręczenia. Usługa dedykowana jest do awizowanych przesyłek nierejestrowanych (np. listy zwykłe niemieszczące się do skrzynki) i przesyłek rejestrowanych (np.: listy polecone, paczki), z wyłączeniem przesyłek pocztowych nadanych na zasadach specjalnych.

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie