przemysł ciężki

KGHM dla samorządów Zagłębia Miedziowego – podsumowanie i plany na 2021 rok

09.12.2020 | KGHM Polska Miedź
Szkolenia, warsztaty, spotkania, programy rozwoju, badania - KGHM Polska Miedź S.A. podsumowuje działania prospołeczne realizowane w 2020 roku we współpracy z samorządami Zagłębia Miedziowego. Wspólne projekty skierowane były przede wszystkim do uczniów, nauczycieli, rodziców i mieszkańców regionu.

Podczas spotkania online z udziałem Zarządu KGHM oraz wójtami, burmistrzami, prezydentami i starostami powiatów z Zagłębia Miedziowego,  Spółka przedstawiła też plany na 2021 rok. Działania będą rozszerzane lub zmieniane w zależności od rozwoju pandemii w Polsce.

- Pandemia nie zatrzymała KGHM i nie zatrzymała naszych społecznych działań prowadzonych wspólnie z samorządami. Część projektów przenieśliśmy do wirtualnej rzeczywistości, dzięki czemu udało się utrzymać szerokie grono odbiorców naszych programów liczonych w setkach nauczycieli i rodziców. W przyszłym roku chcemy kontynuować naszą aktywność  na rzecz rodzin i nadal wspierać uczniów z Zagłębia Miedziowego – mówił podczas spotkania Radosław Stach, Wiceprezes Zarządu KGHM ds. Produkcji.

Lokalnie i odpowiedzialnie

KGHM w tym roku zrealizował szereg projektów dla środowiska lokalnego. Za nami są warsztaty dla rodziców podnoszące kompetencje wychowawcze czy kolejne działania w ramach wsparcia pieczy zastępczej. Dzięki kampanii miedziowej Spółki „Miedź Rodzinę” udało się znaleźć 14 nowych rodziców zastępczych dla dzieci z Zagłębia Miedziowego. Zaangażowaliśmy się również w rządową akcję pomocy dla seniorów. Firma przekazała m.in. paczki żywieniowe dla kilku tysięcy osób starszych.

Uruchomiliśmy specjalną aplikację na telefony komórkowe naMIEDZI. Przedstawiamy tam Zagłębie Miedziowe w nowej odsłonie i w aktualnej sytuacji zapraszamy do wirtualnego zwiedzania tego regionu. Aplikacja pełna jest zdjęć, filmików i propozycji tras do turystyki indywidualnej i rodzinnej.

KGHM dla pracowników

 KGHM nie zapomina również o wsparciu dla swoich pracowników. W oddziałach firmy od tego roku funkcjonują Biblioteczki Rodzica z publikacjami do wypożyczenia. Udało się zorganizować warsztaty dla ojców i przeprowadzić akcję Dwie Godziny dla Rodziny. Z okazji urodzenia dziecka spółka przekazała w 2020 r. 368 prezentów dla świeżo upieczonych rodziców będących pracownikami firmy.

Spółka może się też pochwalić sukcesem w przeprowadzeniu badania opinii wśród pracowników. Wzięło w nich udział 43 proc. załogi. Ankiety pozwolą KGHM na analizę i przygotowanie raportu na temat motywacji czy relacjach z przełożonymi. Dodatkowo każdy wypełniony przez pracownika arkusz przełożył się na wsparcie dla domów dziecka. Spółka przekaże wybranym placówkom ponad 42 tys. zł.

 Kompetencje i szkolenia

 Miedziowy gigant nie zamierza zwalniać wsparcia dla inicjatyw prospołecznych w przyszłym roku. Proponujemy przedstawicielom samorządów kontynuacje tegorocznych projektów i nowe programy. Nadal planujemy współfinansować badania diagnostyczne nastolatków, warsztaty dla rodziców i wychowawców czy wzmacnianie kompetencji dyrektorów szkół. Zamierzamy również przekazywać mieszkańcom poradniki i materiały online dotyczące tematów wychowawczych.

 

kontakt dla mediów
Piotr Chęciński
Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, KGHM Polska Miedź SA
Piotr Chęciński

komunikacja@kghm.com

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Piotr Chęciński
Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, KGHM Polska Miedź SA
Piotr Chęciński

komunikacja@kghm.com

informacje o firmie