wydarzenia technologie media/marketing/reklama
Chatbot Eva Banku BNP Paribas zwycięzcą konkursu Lider Zakupów
Bank BNP Paribas zajął pierwsze miejsce w szóstej edycji konkursu Lider Zakupów w kategorii Innowacja technologiczna. Członkowie jury docenili uruchomiony w tym roku chatbot Eva – samouczący się program usprawniający procesy zakupowe w banku. Wyniki zostały ogłoszone 19 października, w pierwszym dniu Konferencji PROCON/POLZAK 2020.
– Zarządzanie potrzebami kilkuset placówek i tysięcy pracowników naszego banku to duże wyzwanie logistyczne. Postanowiliśmy wykorzystać najnowsze technologie oparte o programy uczące się, aby usprawnić proces zakupów i zamówień wewnętrznych. Chatbot Eva, wdrożony w Banku BNP Paribas w lipcu tego roku, to z jednej strony odciążenie pracowników zarządzających zakupami, z drugiej - oszczędność czasu i szybki dostęp do informacji dla składających zamówienia – mówi Aneta Samul, Menadżer z Zespołu Zakupów Ogólnych w Banku BNP Paribas.
- Cieszymy się, że ta innowacja została doceniona przez jury konkursu. Zwycięstwo daje nam również możliwość podzielenia się naszymi doświadczeniami na forum specjalistów z obszaru zakupów i zachęcenia innych do odważnego sięgania po nowe możliwości oferowane przez nowe technologie. Wdrożenie było możliwe dzięki wsparciu i niezliczonej ilości testów, którą przeprowadzali nasi pracownicy departamentu oraz zaprzyjaźnione jednostki Zespołu Innovation Lab, zwłaszcza Paulina Skrzypińska i Rafał Piotrowski – podkreśla Małgorzata Mączka, Menadżer z Zespołu Zarządzania Logistyką w Banku BNP Paribas.
Chatbot Eva to pierwszy samouczący się program wdrożony w Banku BNP Paribas. Został przygotowany we współpracy z firmą SentiOne i uruchomiony na początku lipca w formie prostej i intuicyjnej aplikacji. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji program szybko się uczy – liczba zadanych pytań przekłada się na jakość i szybkość odpowiedzi. Jednocześnie chatbot zaprojektowany jest tak, aby obcowanie z nim było wygodne i przyjemne – zna języki, potrafi żartować. Założeniem autorów projektu było, aby to właśnie rozmowa z Evą była pierwszym wyborem pracowników, gdy mają pytania w zakresie wewnętrznych zakupów. Korzystając z chatbota pracownicy mogą szybko i łatwo zapytać o zamówienia, złożyć odpowiednie wnioski, czy zamówić akcesoria biurowe. Bank nie wyklucza wprowadzania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji również w innych obszarach swojej działalności.
Organizatorem konkursu Lider Zakupów jest organizacja non-profit Polish Supply Management Leaders reprezentująca interesy polskich menedżerów łańcucha dostaw, logistyki i zakupów, która promuje dobre praktyki biznesowe oraz działania na rzecz rozwoju kompetencji i kadr. Sam konkurs promuje osoby i zespoły, które wywarły znaczący wpływ na efektywność funkcjonowania swojej organizacji i przyczyniły się do podniesienia konkurencyjności firmy. Laureaci kategorii Innowacja technologiczna wyróżniani są za wdrożenie unikalnego rozwiązania, stworzonego przez zespół lub już istniejącego na rynku, ale niestosowanego wcześniej w firmie, bądź za projekty wykorzystujące istniejące rozwiązania w wyjątkowy, dotychczas niespotykany i optymalny dla firmy sposób.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl