sprawy społeczne towary konsumpcyjne media/marketing/reklama rolnictwo
Nadchodzą #Jabłonki: pierwsza odsłona kampanii promującej najlepsze cechy Polaków
- Polskie jabłko to coś absolutnie wyjątkowego w skali świata, przy tym zdrowe, smaczne i naturalne;
- Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. We wrześniu celebrujemy Jabłonki, ciesząc się smakiem najlepszych jabłek, poznając ich szerokie zastosowanie kulinarne – zarówno we własnych domach, jak i w restauracjach serwujących jabłkowe specjały;
- 5 września 2020 r. wystartowały #Jabłonki: projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska;
- Kampania będzie wykorzystywać jabłko jako nośnik informacji o tym, co w nas najlepsze: naturalność, przedsiębiorczość i wyjątkowe położenie na mapie świata;
- „Jesteśmy największym sadem Europy – chcemy, by to skojarzenie funkcjonowało w przestrzeni publicznej podobnie, jak skojarzenie Japonii z kwitnącą wiśnią” – deklarują pomysłodawcy.
Elementy kampanii #Jabłonki
#Jabłonki to okres od maja – kiedy kwitną jabłonie, aż do września, gdy polskie jabłka są najlepsze. W ciepłe jesienne dni wciąż można zwiedzać Polskę (oczywiście przy zachowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa) i smakować lokalne specjały jabłkowe. Można nawet przyrządzić je w domu.
Przemyślana i szeroko zakrojona kampania w kreatywny sposób wykorzystuje wzajemnie przenikające się i wzmacniające kanały komunikacji, w tym:
- zasięgowy spot w TVP emitowany w okresie od 7 września do 7 października, z dodatkowymi wejściami tematycznymi w programach śniadaniowych,
- współpracę z influencerami o łącznym zasięgu ponad 2 mln odbiorców,
- komunikację i aktywacje (konkursy, tour Food Trucka, partnerskie restauracje i sieć retail) w social mediach (Facebook, Instagram), z planowanym zasięgiem na poziomie 10 mln odbiorców,
- tour specjalnego Food Trucka, który z jabłkowym menu odwiedzi wybrane miasta Polski,
- działania wyselekcjonowanych, popularnych restauracji, które na czas #Jabłonki 2020 przygotują specjalne menu sezonowe,
- współpracę z siecią sklepów spożywczych, które włączają się w kampanię,
- kampanię edukacyjną, w ramach której powstaną materiały na temat tego, jak celebrować #Jabłonki w gronie rodziny i przyjaciół,
- współpracę z zespołem The Dumplings, który na potrzeby #Jabłonek przygotował dedykowany cover utworu „Kocham Cię, kochanie moje” zespołu Maanam.
Dlaczego zachęcamy do #Jabłonek?
#Jabłonki to projekt z wieloletnią perspektywą – obecnie działania rozpisane są już do 2023 roku. Akcja zaczyna się od Polski, by najpierw sięgnąć po to, co bliskie, codzienne, rodzinne – jak jabłka. Pora, byśmy dostrzegli, że ten zwykły owoc jest tak naprawdę wyjątkowy i pełen tajemnic.
Tegoroczna, polska odsłona kampanii pozwoli pozyskać prawdziwe i piękne materiały foto i wideo z najpiękniejszych miejsc w naszym kraju, które Fundacja wykorzysta w kolejnych latach w międzynarodowej odsłonie kampanii. W pierwszej kolejności będą to kraje Trójmorza, a w kolejnych latach – bardziej odległe państwa, wybrane według ich wagi i znaczenia dla międzynarodowej wymiany gospodarczej Polski.
Z jednej strony działania zagraniczne mają być zachętą do odwiedzania naszego kraju, a z drugiej będą budować odpowiedni klimat dla nawiązywania międzynarodowych relacji gospodarczych.
Polska – kraj kwitnącej jabłoni
Skuteczne wzmacnianie naszej marki jako kraju ludzi przedsiębiorczych i budujących na cywilizacyjnym dziedzictwie Europy wymaga pomysłowości i konsekwencji. Fundacja State of Poland ma te zadania wpisane w podstawowe założenia swojej działalności.
Kampania #Jabłonki wykorzystuje niepodważalny fakt, że Polska jest największym sadem Europy, a nasze jabłka – są najsmaczniejsze na świecie. Jabłko okazało się doskonałym nośnikiem tego, co o Polsce warto mówić, co w Polsce jest najpiękniejszego.
Wyjątkowy klimat ciepłych dni i chłodnych nocy sprawia, że rosnący w Polsce owoc ma szczególne walory smakowe, poszukiwane przez konsumentów na całym świecie (a nasz koncentrat soku jabłkowego jest stosowany jako dodatek do niemal każdego produkowanego soku).
Owoce są dziełem naszych sadowników, którzy potrafią uprawiać u nas niemal każdy rodzaj jabłka. Mogą stanowić wzór przedsiębiorczości, ponieważ korzystają z nowoczesnych rozwiązań, a jednocześnie szanują nasze wielopokoleniowe, dobre, sadownicze tradycje. Dzięki temu nasza produkcja jabłek plasuje się na pierwszym miejscu w Europie i trzecim na świecie.
Patronami medialnymi #Jabłonek są: magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK, magazyn Food Service, miesięcznik SAD, Restauracja – pismo biznesu gastronomicznego, a także portale: OuiChef.pl, sadyogrody.pl oraz sad24.pl.
Więcej informacji o projekcie na:
informacje o firmie
Fundacja State of Poland została powołana w 2019 r., by przedstawiać nasz kraj w nowym, inspirującym i oryginalnym kontekście trafiającym do serc społeczności międzynarodowej – jako miejsce atrakcyjne, stymulujące, z własnym jasno zdefiniowanym i unikalnym charakterem. Chcąc utrwalić obraz Polski innowacyjnej i przodującej w wielu dziedzinach, koncentrujemy się głównie na obszarze ekonomicznym i gospodarczym.
Siedziba Fundacji mieści się w Warszawie. Wśród zrealizowanych przez State of Poland projektów znajduje się m.in. kampania edukacyjna Niepospolita, kampania informacyjna Tax Solidarity oraz szereg działań on-line o charakterze wizerunkowym.
informacje o firmie
Fundacja State of Poland została powołana w 2019 r., by przedstawiać nasz kraj w nowym, inspirującym i oryginalnym kontekście trafiającym do serc społeczności międzynarodowej – jako miejsce atrakcyjne, stymulujące, z własnym jasno zdefiniowanym i unikalnym charakterem. Chcąc utrwalić obraz Polski innowacyjnej i przodującej w wielu dziedzinach, koncentrujemy się głównie na obszarze ekonomicznym i gospodarczym.
Siedziba Fundacji mieści się w Warszawie. Wśród zrealizowanych przez State of Poland projektów znajduje się m.in. kampania edukacyjna Niepospolita, kampania informacyjna Tax Solidarity oraz szereg działań on-line o charakterze wizerunkowym.