styl życia kultura/sztuka/rozrywka turystyka/wypoczynek

Pandemia nie zmieniła urlopowych planów Polaków. Wyniki badania

24.08.2020 | Prezentmarzeń

Ponad połowa respondentów badania „Zwyczaje urlopowe Polaków 2020” wypoczywa w tym roku w kraju. Główne kierunki to morze (25%), Mazury (17%) oraz góry (17%). Jak deklarują Polacy, aż dla 67% pandemia nie zmieniła ich planów urlopowych. Większość osób i tak planowała urlop w kraju (32%), jedynie co się zmieni to wypoczynek nie będzie już aż tak beztroski (35%).

Na tegoroczny urlop Polacy przeznaczyli od 8 do 14 dni, tak deklaruje 30% ankietowanych. Niewiele mniej przeznaczy do 7 dni – 26%, a 24% będzie wypoczywać tylko w weekendy. Na ponad 14 dniowym urlopie spędzi czas jedynie 9% osób.

O udanym urlopie, według 55% respondentów, decyduje przede wszystkim dobre towarzystwo. Wakacyjne wyjazdy sprzyjają relaksowi – jak odpowiedziało 18%. Według 15% liczy się dobra pogoda, a zdaniem 12% ciekawe atrakcje w pobliżu miejsca pobytu. Większą wagę w tym roku Polacy przywiązują do bezpieczeństwa. Co trzeci ankietowany wybrał mniejszą miejscowość, ale z atrakcjami w pobliżu, 18% osób zdecydowało się wybrać miejsce bardziej kameralne niż zwykle. Obawy, jakie towarzyszą tegorocznym wakacjom to głównie strach, czy tegoroczny urlop będzie bezpieczny ze względu na pandemię – 30%.

Większość, bo aż 69% osób, wypoczynek organizuje sobie samodzielnie, niektórzy dodatkowo korzystają z  rad znajomych (36%) lub biorą udział w wypoczynku zorganizowanym przez biuro turystyczne – 12%. Najchętniej wyjeżdżamy z partnerem – 40%, z rodziną – 29% lub przyjaciółmi – 27%.

Największą wartością podczas urlopu jest możliwość odcięcia się od codziennych obowiązków i pracy (31%), regeneracja fizyczna i psychiczna (29%) oraz aktywne spędzenie czasu (18%). Najchętniej na urlopie spotykamy się z bliskimi i przyjaciółmi (30%) oraz wypoczywamy i leniuchujemy (28%). Przyjemność sprawia nam również korzystanie z lokalnych rozrywek (21%) oraz zwiedzanie atrakcji turystycznych (18%). Najczęściej wybieraną formą rozrywki są sporty wodne (38%) jak kajaki, skutery wodne, windsurfing oraz inne plenerowe rozrywki (42%) na przykład parki rozrywki, parki linowe. Popularnością cieszą się również sporty za kierownicą takie jak gokarty, quady, jazda off road – 16%.

Letnie miesiące sprzyjają aktywności i sprawiają, że jesteśmy bardziej otwarci na nowe atrakcje i chętniej korzystamy także ze sportów ekstremalnych. Jak wynika z deklaracji respondentów badania, aż 62% uważa, że urlop to dobry moment na spróbowanie nowego sportu lub rozrywki.

Polacy starają się spędzać czas wolny coraz aktywniej, a sport szczególnie ten z zastrzykiem adrenaliny jest dobrą odskocznią od codziennej rutyny i pozwala na szybką dawkę pozytywnej energii. To również dobry sposób na odreagowanie stresu związanego z pandemią oraz czasu który musieliśmy spędzić w domu. Nawet jeśli spędzamy letni wypoczynek w kraju, to szukamy w miejscu pobytu ciekawych i oryginalnych rozrywek. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Jak pokazują wyniki badania „Zwyczaje urlopowe Polaków” zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń, w którym wzięło udział 1065 respondentów, największą część „wypoczynkowego budżetu” przeznaczamy na zakwaterowanie – 49% odpowiedzi , jedzenie – 23% oraz na atrakcje i rozrywki – 19% odpowiedzi. Na kolejnej pozycji znajduje się jedzenie – 19% wskazań oraz dojazd na urlop - 10% odpowiedzi.

Dla co trzeciego Polaka, biorącego udział w badaniu serwisu, budżet przeznaczony na urlop jest w tym roku problemem ponieważ stresuje się czy na wszystko mu wystarczy (38%) ponieważ lubi zaszaleć (27%), a większość osób – 51% wypoczynek finansuje z bieżących oszczędności. Najczęściej na wakacje przeznaczamy do 3000 zł na osobę – 35%, do 4000 zł – 21% oraz do 2000 zł – 19%.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie