nowe produkty/usługi

Alerty BIK - w nowej usłudze ochrony danych osobowych w pakiecie PZU Dom

31.07.2020 | Grupa BIK

PZU jeszcze lepiej zadba o ochronę danych osobowych swoich klientów. Dzięki nowoczesnej usłudze Alerty BIK w pakiecie PZU Dom, posiadacze polisy dostaną powiadomienia SMS-em i e-mailem o próbie wyłudzenia kredytu lub pożyczki z wykorzystaniem ich danych.

- PZU dba o swoich klientów w sposób kompleksowy. Z myślą o ich bezpieczeństwie wprowadziliśmy Alerty BIK - nową usługę ochrony danych osobowych w pakiecie PZU Dom, która chroni przed wyłudzeniem kredytu, pożyczki, czy podpisania umowy na nasze dane - mówi Paweł Żmudzki, Dyrektor ds. Ubezpieczeń Majątkowych z PZU.

Partnerem biznesowym PZU w ramach wdrożenia nowej usługi jest BIK, który współpracuje z całym sektorem bankowym i największymi firmami pożyczkowymi. BIK posiada największy w Polsce zbiór danych o kredytach klientów indywidualnych i przedsiębiorców, a system alertowy BIK to wyjątkowa usługa w kraju obejmująca ochroną szeroki zakres możliwych wyłudzeń.

- Alerty BIK to skuteczne narzędzie prewencyjne, które ostrzega o próbie wyłudzenia na nasze dane. Mając aktywne Alerty BIK, dostaniemy powiadomienie SMS i/lub e-mail w momencie, gdy w BIK pojawi się wniosek o kredyt lub pożyczkę złożony na nasze dane, co jest standardowym elementem procesu kredytowego i pożyczkowego. Jeśli nie wnioskujemy o kredyt lub pożyczkę, a dostaniemy alert może to oznaczać, że ktoś w danym momencie próbuje dokonać wyłudzenia. Co więcej, dzięki alertom zostaniemy również poinformowani, kiedy nasze dane są sprawdzane przez inne firmy w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor (spółka z Grupy BIK), np. kiedy ktoś na nasze dane próbuje kupić smartfon czy podpisać umowę abonamentową - mówi Marcin Gozdek, dyrektor w Departamencie Rynku Detalicznego BIK.

W ramach usługi Alerty BIK w PZU Dom, w przypadku próby wyłudzenia kredytu, klienci otrzymują także wsparcie ekspertów BIK, którzy pomagają klientowi w kolejnych działaniach w związku z wyłudzeniem. Dodatkowo klient będzie mógł szybko zastrzec skradziony lub zgubiony dowód osobisty. W ramach usługi możliwe jest również Zastrzeżenie Kredytowe, czyli aktywowanie opcji informowania instytucji finansowych o braku zainteresowania kredytami i pożyczkami – rozwiązanie widoczne jest dla tych instytucji, które sukcesywnie przystępują do usługi.

Przy zakupie polisy PZU Dom z ubezpieczeniem ochrony prawnej Super, usługa Alerty BIK jest bezpłatna. Po aktywacji Alertów BIK ochrona działa 24 godziny na dobę. – Wyłudzenie tożsamości to w dzisiejszych czasach jedno z najpopularniejszych przestępstw, dlatego obawy, że ktoś wykorzysta nasze dane i weźmie kredyt, który będziemy musieli przez lata spłacać, są uzasadnione. Teraz klienci PZU nie muszą się już o to martwić, ponieważ przy próbie wyłudzenia otrzymają powiadomienie o wykorzystaniu swoich danych. Usługa Alerty BIK w PZU Dom pozwala w innowacyjny sposób zapewnić poczucie bezpieczeństwa naszym klientom - dodaje Żmudzki.

Jak podają media, w styczniu 2020 roku gliwicka prokuratura zarzuciła czteroosobowej szajce wykradającej dane i wyłudzającej pożyczki aż 1410 przestępstw. Gang wyłudził łącznie ponad 1,3 mln zł. Złodzieje wchodzą w posiadanie danych na różne sposoby - nie tylko kradną i podrabiają dowody osobiste, ale także dokonują ataków hakerskich na instytucje, by przejąć informacje o ich klientach. Warto się zabezpieczyć przed oszustami, ponieważ zwykle to osoba, której dane widnieją na umowie, ponosi odpowiedzialność za niespłacone długi.

 

Komunikat opracowany przez Biuro Prasowe PZU/ Grupa PZU - załącznik

 

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie