turystyka/wypoczynek

Badania: Koronawirus pokrzyżował wakacyjne plany Polaków. Aż 30 proc. zostanie w domu

06.07.2020 | Inny Format

W świetle okoliczności związanych z pandemią COVID-19, co trzeci dorosły Polak (33%) planuje w tym roku wyjazd w celach turystycznych. 30% z nas spędzi tegoroczne wakacje w domu, a 36% jeszcze nie wie, jak postąpi. Tymczasem wg CBOS na początku tego roku plany wyjazdowe na wakacje miało aż 64% Polaków.  

Koronawirus pokrzyżował plany wakacyjne sporej części Polaków – niemal połowa (46%) przyznaje, że biorąc pod uwagę okoliczności związane z pandemią COVID-19, ich plany wakacyjne uległy zmianie. W tym roku tylko co dziesiąty Polak spędzi wakacje za granicą, najczęściej na wyjeździe zorganizowanym samodzielnie, rzadziej z biurem podróży. 

- To istotny spadek względem lat poprzednich, kiedy to za granicą urlop spędzało około 20% z nas – komentuje Joanna Michałowska, Starszy Kierownik Projektów w firmie Inny Format, która przeprowadziła badanie.

Niemal 3/4 rodaków spędzi urlop w Polsce – w większości na samodzielnie zorganizowanym wyjeździe (38%) lub po prostu zostaną w domu (30%). Co czwarty Polak (24%) wybierze się na wakacje do rodziny, znajomych lub na działkę – częściej ci, którzy musieli zmienić swoje tegoroczne plany (30% z nich vs 18% spośród tych, którzy planów wakacyjnych nie zmienili).

Co piąty Polak jeszcze nie wie, jak spędzi tegoroczne wakacje.

Badanie przeprowadziła gdańska agencja badawcza Inny Format. Sondaż zrealizowano w dniach 21-24 maja 2020 r. metodą wywiadów internetowych na 1040-osobowej ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18+.

informacje o firmie

Inny Format to firma badawcza działająca od 2011 roku. Realizuje badania marketingowe i społeczne, w tym analizy rynku i opinii publicznej. Specjalizuje się w badaniach z obszaru elektromobilności, nowych produktów i innowacji, User Experience i Design Thinking, a także rewitalizacji i partycypacji społecznej. 

informacje o firmie

Inny Format to firma badawcza działająca od 2011 roku. Realizuje badania marketingowe i społeczne, w tym analizy rynku i opinii publicznej. Specjalizuje się w badaniach z obszaru elektromobilności, nowych produktów i innowacji, User Experience i Design Thinking, a także rewitalizacji i partycypacji społecznej.