nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse energetyka

Enea Optima – zarządzanie poborem energii elektrycznej w jednej aplikacji

30.06.2020 | Enea

Enea wprowadziła na rynek nową usługę dla przedsiębiorców z grup taryfowych C2x, Bxx oraz Axx – Enea Optima. To aplikacja, która umożliwia zdalną akwizycję danych pomiarowych oraz efektywne zarządzanie poborem energii elektrycznej.

Enea Optima to oprogramowanie, które pomaga firmom w skutecznej i efektywnej kontroli oraz optymalizowaniu parametrów zasilania energią elektryczną. Korzystając z komputera, laptopa czy smartfona z dostępem do internetu użytkownik zyskuje możliwość stworzenia mobilnego centrum zarządzania energetycznego. Instalacja aplikacji nie wymaga konieczności ponoszenia nakładów na rozbudowę własnej infrastruktury teleinformatycznej, nawet w firmach posiadających rozproszoną strukturę.

Wiemy jak wiele czynników wpływa na zmienność kosztów użytkowania energii elektrycznej, dlatego przygotowana usługa Enea Optima pozwoli świadomie i efektywnie zarządzać gospodarką energetyczną w firmie oraz znacząco ułatwi i zautomatyzuje ten proces. Enea Optima daje możliwość redukcji zużycia energii oraz zapotrzebowania na moc, a to przekłada się także na realny wpływ na optymalizację kosztów i ochronę środowiska naturalnego – powiedział Piotr Adamczak, wiceprezes Enei ds. handlowych.

Działanie systemu opiera się na zdalnym pozyskiwaniu danych pomiarowych, zarówno historycznych jak i bieżących oraz ich monitorowaniu i analizie w czasie rzeczywistym. Dzięki przejrzystemu interfejsowi obsługa aplikacji Enea Optima jest intuicyjna, a rozbudowane funkcjonalności pozwalają na uzyskanie informacji o przerwach w zasilaniu czy awarii urządzeń. Enea Optima tworzy raporty dotyczące  optymalizacji parametrów zasilania oraz  analizy i symulacje kosztowe. Poprzez aplikację użytkownik może planować koszty i optymalizować politykę zakupu energii elektrycznej, a także potwierdzić efektywność energetyczną własnej infrastruktury.

Usługa Enea Optima realizowana jest w formie miesięcznego, zryczałtowanego abonamentu, który daje całodobowy i zdalny dostęp do systemu. Wysokość opłaty abonamentowej zależy od wybranego zakresu dostępnych funkcjonalności oraz liczby obsługiwanych liczników. W ramach oferty Enea zapewnia także doradztwo, szkolenie oraz wsparcie przy uruchomieniu i korzystaniu z systemu.

Dodatkowo dla klientów, którzy zdecydują się na zakup usługi do 31 sierpnia 2020 Enea oferuje miesiąc abonamentu gratis.

Więcej szczegółów na www.enea.pl/optima lub pod numerem telefonu 727 000 914.

kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii nowe produkty/usługi