Ericsson Mobility Report: kryzys COVID-19 pokazuje kluczową rolę sieci w społeczeństwie
- Ericsson prognozuje się, że do końca 2020 roku liczba abonentów 5G przekroczy 190 mln., a do końca 2025 r. 2,8 mld
- Infrastruktura cyfrowa jest konieczna do zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych w czasie kryzysu
- Przewiduje się, że do końca 2025 roku liczba połączeń usługi FWA, stałego dostępu bezprzewodowego, wyniesie niemal 160 mln i będzie stanowić 25 procent globalnej transmisji danych w sieciach komórkowych
Firma Ericsson (NASDAQ: ERIC) opublikowała najnowszy raport Ericsson Mobility Report, w którym przewiduje, że liczba abonentów 5G na świecie przekroczy 190 mln do końca roku 2020 i 2,8 mld do końca 2025 roku. Ericsson Mobility Report, wydanie z czerwca 2020 r. uwzględnia również prognozy w zakresie wzrostu przepływu danych oraz liczby abonentów na poszczególnych kontynentach oraz regionach. Ponadto raport przedstawia rolę sieci i infrastruktury cyfrowej podczas pandemii COVID-19.
– Rozprzestrzenianie się COVID-19 sprawiło, że ludzie na całym świecie zmienili swoje codzienne życie zaczęli pracować lub uczyć się zdalnie. Ruch sieci przeniósł się nagle z firm do domów. Najnowsze wydanie Ericsson Mobility Report prezentuje, że sieci mobilne i stacjonarne odgrywają coraz większą rolę w krajowej infrastrukturze krytycznej - zauważa Fredrik Jejdling, wiceprezes firmy Ericsson i dyrektor ds. sieci. – Ostatecznie sukces 5G będzie oceniany na podstawie korzyści, które przynosi ludziom i przedsiębiorstwom, a nie tylko liczby abonentów. Sieć 5G powstała z myślą o innowacjach. Obecny kryzys uwypuklił znaczenie stabilnej łączności i pokazał jak kluczową rolę może odgrywać w pobudzaniu gospodarek - dodaje Jejdling.
Znaczenie infrastruktury cyfrowej
Zakaz wychodzenia z domu spowodował wymierne zmiany w korzystaniu z sieci – zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. Największy wzrost przypada sieciom stacjonarnym w obszarach mieszkalnych. Odnotowano tam wzrost na poziomie 20-100 procent. Wielu operatorów zaobserwowało skok zapotrzebowania na ich sieci komórkowe.
Według badania przeprowadzonego niedawno przez Ericsson Consumer Lab 83 procent respondentów z 11 krajów twierdzi, że dzięki technologiom teleinformatycznym znacznie lepiej znieśli zakaz wychodzenia z domu. Wyniki sugerują wzrost wykorzystania usług teleinformatycznych, takich jak e-learning oraz aplikacji do monitorowania stanu zdrowia, które pomagają konsumentom przystosować się do nowej rzeczywistości opartej na łączności.
Planując przyszłość, 57 procent osób twierdzi, że będzie oszczędzać, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo finansowe. Jedna trzecia badanych zamierza zainwestować w technologię 5G i lepsze łącze szerokopasmowe w domu, aby przygotować się na ewentualność kolejnej fali epidemii COVID-19.
FWA – stały dostęp bezprzewodowy
Przewiduje się, że do końca 2025 r. liczba połączeń FWA, stałego dostępu bezprzewodowego, dojdzie do niemal 160 mln, co będzie stanowić około 25 procent globalnej transmisji danych w sieciach komórkowych. Według szacunków, na koniec 2019 r. globalny przepływ danych FWA stanowił około 15 procent łącznego przepływu danych na świecie. Obecnie przewiduje się niemal ośmiokrotny wzrost do 53 eksabajtów w 2025 r., co stanowi 25 procent łącznego przepływu danych w sieciach komórkowych na świecie.
Stały dostęp bezprzewodowy 4G lub 5G to coraz bardziej opłacalne rozwiązanie w zakresie świadczenia dostępu do szerokopasmowego internetu. Na rynek stałych sieci bezprzewodowych ma wpływ kilka czynników: zapotrzebowanie konsumentów i firm na usługi cyfrowe, jak również programy finansowane przez rząd i dotacje.
Pobierz najnowszy Ericsson Mobility Report. Raport zawiera prognozy w zakresie wzrostu transmisji danych i liczby abonentów w poszczególnych regionach, spostrzeżenia dotyczące gier w chmurze, jak również obszerne artykuły na temat prywatnych sieci i strategii Verizon w zakresie fal milimetrowych.
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na: