kultura/sztuka/rozrywka rodzina nauka/edukacja/szkolenia
Kolejne działania Play w ramach akcji #zostańwdomu. Przybliży seniorom nowe technologie w kampanii edukacyjnej
W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Z pomocą przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii.
Wykluczenie cyfrowe dotyka seniorów
Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2019 roku 81,6% osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu komórkowego, jednak Internetu używało tylko 30,2%. Ponadto, komputerem posługiwało się jedynie 26,5% seniorów. Osoby starsze stanowią dużą część polskiego społeczeństwa. Z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny w “Roczniku Demograficznym 2019” wynika, że w 2018 roku w Polsce było 9,39 miliona ludzi po 60. roku życia, którzy stanowili 24,5% populacji.
Kampania edukacyjna Play dla seniorów
Dla wielu seniorów obsługa nowych technologii jest trudną barierą do pokonania. Obecnie nie ma zbyt wielu kampanii informacyjnych, inicjatyw i programów, które mogłyby pomóc osobom starszym w przezwyciężeniu trudów codziennego, cyfrowego życia. Z pomocą w tej sytuacji przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu opublikuje serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zosi Zborowskiej-Wrony. Play będzie uczył seniorów między innymi: jak korzystać z podstawowych aplikacji, doładować konto lub zapłacić fakturę online, czy też obsługiwać komunikatory.
“Chcemy ułatwić seniorom osiągnięcie technologicznej samodzielności, a jednocześnie sprawić, że poczują się ważną częścią społeczności Play. Pragniemy pomóc im zdobyć umiejętności, dzięki którym będą mogli lepiej zadbać o swoje bezpieczeństwo w czasie kwarantanny, a kiedy zagrożenie minie – cieszyć się pełnią możliwości, jakie stwarzają Internet i nowe technologie. Zachęcamy więc młode osoby do tego, by przekazały nasze treści osobom starszym ze swojego najbliższego otoczenia” - mówi Bartek Lechowski, Dyrektor ds. Doświadczeń Klientów z Play.
Nie tylko filmy edukacyjne
W ramach wspomnianej kampanii edukacyjnej Play będzie prowadził także inne działania aktywizujące osoby starsze w Internecie. Zostaną one przygotowane we współpracy z Dancingiem Międzypokoleniowym - to projekt, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, a także łączenie pokoleń. Cała akcja zakończy się konkursem, w którym seniorzy będą mogli pochwalić się nowymi umiejętnościami. Partnerem technologicznym i fundatorem nagród jest Samsung.
Pierwszy z materiałów instruktażowych będzie dotyczył korzystania z Internetu i jego podstawowych funkcji. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na kanale Play na YouTube, a także na stronie internetowej dedykowanej seniorom. W ramach akcji przygotowano już poradnik obsługi smartfona. To jednak nie wszystko. Play zagwarantował swoim abonentom w wieku 65+ dodatkowe udogodnienia. Sieć wydłużyła ważność ich kont w ofertach na kartę do 30 czerwca, a także przedłużyła o 14 dni ich termin płatności faktur wystawionych od 15 marca.
Wszystkie informacje związane z akcją #ZostańWDomu z Play dostępne są na specjalnie przygotowanej stronie play.pl/kampanie/zostan-w-domu-z-play/ . Operator utworzył także dedykowaną sekcję na temat obecnej sytuacji związanej z COVID-19, gdzie zamieszczane są aktualne ostrzeżenia, najczęściej padające pytania i odpowiedzi czy informacje odnośnie bieżącej pracy firmy: play.pl/pomoc/koronawirus/.
kontakt dla mediów
Krzysztof Olszewski
krzysztof.olszewski@play.pl
informacje o firmie
O firmie Play
Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.
Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.
kontakt dla mediów
Krzysztof Olszewski
krzysztof.olszewski@play.pl
informacje o firmie
O firmie Play
Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.
Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.