zdrowie sprawy społeczne

Pomoc dzieciom w okresie epidemii. Auchan partnerem organizacyjnym Polskiej Akcji Humanitarnej

Polska Akcja Humanitarna we współpracy z Auchan Retail Polska organizuje pomoc dla dzieci zagrożonych niedożywieniem w okresie panującej epidemii. Blisko 770 paczek trafi tuż przed Wielkanocą do rodzin, których dzieci na co dzień objęte są programem dożywiania PAH – PAJACYK.

Zestawy żywnościowe przygotowane przez Auchan trafią bezpośrednio do domów najbardziej potrzebujących dzieci, w regionach w których zlokalizowane są sklepy sieci. Pomysł opiera się na wykorzystaniu możliwości, jakie stwarza współpraca z lokalnymi organizacjami partnerskimi, działającymi w ramach Sieci Pomocowej programu PAJACYK i zwykle realizującymi działania pomocowe w okresach wolnych od nauki, kiedy placówki oświatowe są zamknięte.

Czas, który obecnie przeżywamy, jest trudny dla nas wszystkich. Niestety, dla dzieci objętych programem PAJACYK wiąże się on ze szczególnie dotkliwymi konsekwencjami, ponieważ zamknięcie szkół i świetlic oznacza brak możliwości skorzystania z darmowego posiłku. Tymczasem dla wielu z tych dzieci jest to jedyny pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia. Polska Akcja Humanitarna jest bardzo wdzięczna firmie Auchan i wszystkim zaangażowanym pracownikom za przygotowanie paczek dla blisko 770 dzieci, które w czasie zamknięcia szkół nie mogą korzystać z ciepłych posiłków. Błyskawiczna pomoc pracowników przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Dzięki niej do najbardziej potrzebujących dzieci trafi przed świętami ponad 15 ton żywności! – powiedziała Anna Zubala z Polskiej Akcji Humanitarnej. Współpraca z Auchan i pomysł, aby dostarczyć paczki żywnościowe bezpośrednio do domów naszych podopiecznych w całej Polsce, daje nadzieję, że w zdrowiu, z uśmiechem i przede wszystkim bezpiecznie spędzą nadchodzące Święta.

Przesyłki dostarczane są z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa bezpośrednio do domów dzieci dzięki współpracy ze strażą pożarną, wojskiem lub firmami kurierskimi. Akcja trwa od 8. do 10. kwietnia. W każdej z paczek znajduje się blisko 40 różnorodnych produktów – przede wszystkim spożywczych, które pozwolą na przygotowanie zdrowych, świątecznych posiłków. Nie zabraknie też czekoladowych Wielkanocnych zajączków.

„Auchan od 2015 roku wspiera Polską Akcję Humanitarną w walce z niedożywieniem dzieci w Polsce. Co roku, w grudniu, angażowaliśmy się w dożywianie dzieci szkolnych w ramach programu PAJACYK poprzez naszą akcję „Miś”. W 2019 r. PAJACYK otrzymał również celowe dofinansowanie od Fundacji Auchan na rzecz młodzieży – deklaruje Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Polska Akcja Humanitarna i jej program PAJACYK to dla nas bardzo ważni partnerzy.”

O Auchan

Auchan Retail Polska to wieloformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych
i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

O PAH

Polska Akcja Humanitarna (PAH) jest polską organizacją pozarządową działającą od 1992 roku. Celem Fundacji jest organizowanie i niesienie pomocy humanitarnej i rozwojowej. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie https://www.pah.org.pl/o-nas/kim-jestesmy/. Dodatkowe informacje o akcji Pajacyk: https://www.pajacyk.pl/#akcje-specjalne.

 

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie