Inicjatywa jednocząca siły
Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny w Białymstoku otrzymuje pomoc. Jeszcze w dniu dzisiejszym do białostockiej placówki trafią zestawy diet złożone z pełnowartościowych posiłków do rozdysponowania wśród pracowników. W ramach akcji mającej na celu wsparcie jednostek medycznych dedykowanych do walki z koronawirusem, Fundacja Kuroniówka wraz z cateringiem dietetycznym Kuroniowie Diety, przekazuje 50 tys. zł w formie posiłków, które w tym tygodniu otrzymało 5 placówek w Polsce.
Do szpitala przy ul. Waszyngtona w Białymstoku już dziś dostarczonych zostanie 50 zbilansowanych, w pełni odżywczych posiłków. Każdy z nich to dawka niezbędnych składników pokarmowych i zastrzyk energii dla pracowników. – Zależy nam na tym, by szczególną opieką otoczyć tych, którzy w największym stopniu przyczyniają się do walki z epidemią. Lekarze i cały medyczny personel pracują nieustannie na najwyższych obrotach troszcząc się o zdrowie i życie pacjentów. Zaopatrując szpitale dedykowane do walki z koronawirusem, w zestawy zbilansowanych i pełnowartościowych posiłków, pomagamy pracownikom zregenerować siły i uzupełnić niezbędne zasoby energii potrzebne do dalszych zmagań z obecną, trudną sytuacją – mówi Włodzimierz Cała, członek Zarządu w Kuroniowie Diety.
Na akcję przeznaczono 50 tys. zł w formie 1200 zestawów diet, złożonych z 5 w pełni odżywczych posiłków. Każdy z nich przygotowywany jest z zachowaniem standardów higieny, pakowany do zamykanych hermetycznie pojemników i transportowany przez specjalne samochody chłodnicze. Pierwsze zaopatrzenie powędrowało już do warszawskich szpitali przy ul. Szaserów, Wolskiej oraz do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przy ul. Żwirki i Wigury. W dniu dzisiejszym, oprócz placówki w Białymstoku i wyżej wymienionych, posiłki otrzyma również personel Szpitala Wojewódzkiego w Łomży. Organizatorzy prowadzą rozmowy definiujące potrzeby jednostek w Płocku, Poznaniu i Bydgoszczy, pozostając jednocześnie otwarci na samodzielne zgłoszenia szpitali, docierające przez social media lub biuro obsługi klienta. Zarządzający obu zaangażowanych w akcję podmiotów deklarują gotowość do podjęcia dalszych działań, w sytuacji w której realne potrzeby okażą się wyższe od dotychczas zakładanych.