Solidarnie i praktycznie
Warszawskie szpitale mogą liczyć na pomoc! Już dziś do placówek przy ul. Szaserów, Wolskiej oraz do Centrum Klinicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, trafi łącznie 275 pełnowartościowych posiłków od Fundacji Kuroniówka i firmy cateringowej Kuroniowie Diety. W ramach akcji oba podmioty przeznaczyły 50 tys. w formie zestawów diet dla personelu medycznego placówek dedykowanych do walki z epidemią koronawirusa w Polsce.
Pracownicy szpitali w Warszawie otrzymali dziś wsparcie w postaci w pełni zbilansowanych dań. Dostarczone do placówek przy ul. Szaserów, Wolskiej i Żwirki i Wigury zestawy 55 diet, czyli 275 posiłków to tylko początek działań przewidzianych w ramach akcji organizowanej wspólnie przez Fundację Kuroniówka i catering dietetyczny Kuroniowie Diety. – Obecna sytuacja jest szczególnie wymagająca przede wszystkim dla polskiej służby zdrowia. Chcąc przyczynić się do walki z epidemią zdecydowaliśmy się wesprzeć działania tych, którzy stanowią pierwszą linię obrony, mianowicie lekarzy i cały medyczny personel. Przygotowane przez nas pełnowartościowe, zbilansowane posiłki to nie tylko potrzebna regeneracja, ale również zasoby energii przydatne w dalszych zmaganiach o zdrowie i życie pacjentów – mówi Włodzimierz Cała, członek Zarządu w Kuroniowie Diety.
Na charytatywną akcję przeznaczono budżet 50 tysięcy. Zostanie on wykorzystany na przygotowanie 1200 zestawów złożonych z 5 pełnowartościowych posiłków gotowych do rozdysponowania pomiędzy pracowników szpitali. Dania przygotowywane są z zachowaniem standardów higieny, pakowane hermetycznie i dostarczane na miejsce przez samochody chłodnicze. Fundacja Kuroniówka wraz z cateringiem Kuroniowie Diety nie poprzestaje na pomocy tylko warszawskim palcówkom walczącym z epidemią. Jeszcze w tym tygodniu posiłki trafią, m.in. do szpitali w Łomży czy Białymstoku. Prowadzone są również rozmowy dotyczące zapotrzebowania zespołów pracowników medycznych w Poznaniu, Płocku i Bydgoszczy. Dodatkowo, każdy zainteresowany uzyskaniem wsparcia szpital, może samodzielnie kontaktować się z organizatorami przez kanały social media lub biuro obsługi klienta. Zaangażowani w akcję podkreślają, że w przypadku kiedy realne potrzeby okażą się wyższe niż zakładano, wezmą pod uwagę również inne przedsięwzięcia mające na celu dalszą pomoc w zmaganiach z epidemią.