media/marketing/reklama

Jak najwięksi w Polsce walczą o reputację i jak przygotować się na przyszłość? Mamy pełne wyniki badania

25.02.2020 | On Board Think Kong

Wiemy, co jest ważne, spodziewamy się kryzysu, ale nie jesteśmy na niego przygotowani – tak w skrócie można podsumować wyniki badania przeprowadzonego przez agencję On Board Think Kong – ECCO Network.

Reputacja to jedna z największych wartości firmy. Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji ma ona wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych – wynika z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, w którym o opinię zapytani zostali dyrektorzy komunikacji. Inicjatorem badania jest agencja On Board Think Kong (OBTK) pod patronatem Konfederacji Lewiatan i Uniwersytetu Warszawskiego. W badaniu wzięli udział dyrektorzy komunikacji z największych firm w Polsce.

Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji. Co piąty przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania wśród konsumentów, tyle samo zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy – pisze we wstępie do raportu Katarzyna Reck z On Board Think Kong.

Trendy społeczne, technologiczne, komunikacyjne sprawiły, że na budowanie reputacji musimy dziś spojrzeć znacznie szerzej niż jeszcze kilka lat temu. Wynika to nie tylko z wszechobecności technologii, ale przede wszystkim ze zmiany oczekiwań odbiorców – klientów, partnerów biznesowych, pracowników. A te oczekiwania to przede wszystkim autentyczność tego, co mówi firma i zgodność z tym, co faktycznie robi – w różnych aspektach: pracodawca, produkty, społeczna odpowiedzialność – dodaje Reck.

Pełne wyniki badania wraz z opracowaniem, wizualizacją danych, komentarzami ekspertów z Uniwersytetu Warszawskiego, Konfederacji Lewiatan, KRUK SA, BNP Paribas, Proto.pl i On Board Think Kong znajdują się tutaj >>>

informacje o firmie

On Board Think Kong
Agencja On Board Think Kong (OBTK) to część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność(Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

informacje o firmie

On Board Think Kong
Agencja On Board Think Kong (OBTK) to część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność(Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.