styl życia rodzina

Barometr Providenta: ponad połowa Polaków zamierza obchodzić Walentynki

11.02.2020 | Provident Polska SA

Polacy chętnie celebrują 14 lutego. Ponad 60 proc. z nas zamierza w tym roku obchodzić Walentynki. Świętować będziemy przede wszystkim z partnerami, ale także z przyjaciółmi i rodziną.

Święto Zakochanych cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków. Jak wynika z badania Barometr Providenta, aż 61 proc. z nas zamierza uczcić ten dzień. W ubiegłym roku odsetek świętujących wyniósł zaledwie 39 proc. Rosną także nasze walentynkowe wydatki.

Nie tylko dla dwudziestolatków

Jak wynika z Barometru Providenta, Walentynki najpopularniejsze są wśród 30- i 40-latków. W tych grupach wiekowych świętować zamierza ponad 70 proc. respondentów. Wśród 20-latków ten odsetek także jest wysoki i wynosi 65 proc. Choć najbardziej sceptycznie do Święta Zakochanych podchodzą seniorzy, to spośród osób 60+ zamierza je obchodzić niemal połowa badanych.

- Walentynki często odbierane są jako święto dla zakochanych nastolatków. Tymczasem najpopularniejsze jest ono wśród dorosłych osób, będących już w stałych związkach lub małżeństwach – mówi Magda Maślana, ekspert ds. PR w Provident Polska. – Dodatkowo, osoby w związkach małżeńskich częściej niż inni badani decydują się na bardziej wyszukane i osobiste prezenty, takie jak biżuteria czy perfumy – dodaje Magda Maślana.

Przez żołądek do serca

Uczucie i przywiązanie najchętniej okazujemy, przygotowując romantyczną kolację w domu – takie plany na ten rok zadeklarowała aż 1/3 badanych. Na kulinarny prezent dla drugiej połówki częściej decydują się kobiety. Aż 40 proc. z nich zamierza własnoręcznie przygotować wyjątkowy posiłek. Polacy chętnie świętują także w restauracji – tak wskazało niemal 30 proc. respondentów. Co czwarty badany podaruje ukochanej osobie słodycze. Ten sposób okazywania uczuć większą popularnością cieszy się wśród  mężczyzn. Aż 30 proc. z nich ma w planach słodki prezent.

Wśród upominków wręczanych przez panów, tradycyjnie królują jednak kwiaty (niemal 45 proc. z tej grupy). Mężczyźni zdecydowanie częściej niż kobiety w prezencie chcą dać biżuterię. Natomiast Walentynki w kinie lub teatrze cieszą się takim samym zainteresowaniem wśród obu płci. Na atrakcje kulturalne zdecyduje się 1/5 badanych w obu grupach.

Plany walentynkowe wymagają pewnych nakładów finansowych. W tym roku na ich realizację zamierzamy wydać średnio 143,4 zł.

Święto Zakochanych czy… przyjaciół

14 lutego najchętniej spędzamy oczywiście z drugą połówką. Tak wskazało 90 proc. badanych obchodzących Walentynki. Coraz częściej decydujemy się jednak na świętowanie z przyjaciółmi. W 2020 roku niemal co dziesiąty badany chce spędzić Walentynki w gronie bliskich znajomych. Natomiast 3 proc. planuje spotkać się z rodzicami.

- 14 lutego to dzień, w którym  chcemy celebrować nasze relacje i spędzić go w gronie bliskich nam ludzi. Choć Walentynki najchętniej spędzamy w parach, to osoby nie będące w stałych związkach często decydują się na świętowanie w innym gronie. Wśród rozwiedzionych osób, które zamierzają obchodzić to święto, 30 proc. spotka się z przyjaciółmi – mówi Magda Maślana.

Prawie 40 proc. badanych niezainteresowanych Świętem Zakochanych zwraca uwagę, że uczucia należy okazywać każdego dnia. Niewiele ponad 30 proc. uważa, że brakuje im towarzystwa. Natomiast 27 proc. twierdzi, że jest to komercyjny zwyczaj.

O badaniu:

Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zostało zrealizowane przez Danae Sp. z o.o., metodą CAWI na próbie N = 1413 dorosłych Polaków, w dniach 20-24.01.2020 r.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).