internet

Play jako pierwszy w Polsce uruchamia komercyjnie swoją sieć 5G

03.02.2020 | Play

Play kontynuuje intensywne inwestycje w rozwój swojej infrastruktury. Po styczniowym uruchomieniu pierwszej sieci 5G w Polsce w aglomeracji Trójmiejskiej, przyszedł czas na kolejne lokalizacje. Do końca lutego 2020 r. sieć 5G Play będzie dostępna w 16 miastach z 500 stacjami bazowymi, obejmującymi 5 największych metropolii i 11 mniejszych miejscowości. Otrzymanie pierwszych komercyjnych radiowych pozwoleń od UKE pozwala zaoferować polskim konsumentom technologię najnowszej generacji, zanim główni producenci telefonów wprowadzą na rynek swoje pierwsze urządzenia obsługujące 5G.

Dzięki inwestycjom 5G na szeroką skalę, zasięg technologii najnowszej generacji obejmie do końca lutego główne miasta, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdynia, Gdańsk, a także miejscowości turystyczne, Sopot, Augustów, Zakopane, Szczyrk, Bukowina Tatrzańska, Karpacz, Giżycko, Władysławowo, Mrągowo, Kołobrzeg, Ustka.

„Z dumą ogłaszam postępy Play we wdrożeniu sieci 5G. 500 stacji bazowych w 16 polskich miastach na początku roku jest potwierdzeniem dynamicznej rozbudowy sieci. Dzięki intensywnemu rozwojowi infrastruktury 5G oraz doświadczeniu zebranemu w Trójmieście, Toruniu, Sokołowie Podlaskim i Grójcu jesteśmy gotowi na komercjalizację 5G. Naszym celem jest udostępnienie polskim konsumentom najnowocześniejszej technologii i korzyści z niej wynikających, w tym samym czasie co najbardziej zaawansowane technologicznie kraje na świecie.” - powiedział Jean Marc Harion, Prezes Play.

Spółka czeka na rozpoczęcie aukcji częstotliwości w paśmie 3,4-3,6 GHz w celu nabycia jednego bloku pasma i wykorzystania go do dalszego zwiększania prędkości transmisji w technologii 5G. Dla dalszych postępów w rozwoju tej technologii kluczowe pozostaje sprzyjające otoczenie inwestycyjne, a w szczególności konieczność pełnej harmonizacji norm w zakresie pola elektromagnetycznego w polskim porządku prawnym.

Na koniec grudnia 2019 r. Play posiadał łącznie 7868 stacji bazowych, z których 865 zostało uruchomionych w ubiegłym roku. Już dziś 50% populacji Polski znajduje się w zasięgu sieci, która zapewnia prędkość transmisji do 1 Gbps. Play podkreśla, że jest gotowy na wprowadzenie technologii najnowszej generacji do swojej oferty.

kontakt dla mediów
Krzysztof Olszewski
Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Play
Krzysztof Olszewski

krzysztof.olszewski@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.

kontakt dla mediów
Krzysztof Olszewski
Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Play
Krzysztof Olszewski

krzysztof.olszewski@play.pl

informacje o firmie

O firmie Play

Play Communications S.A. jest spółką holdingową grupy Play. W jej skład wchodzi P4 Sp. z o.o., zarządzająca marką Play. Play jest przyjaznym konsumentom operatorem, świadczącym usługi ponad 15 milionom abonentów (stan na 31 grudnia 2018 roku). Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nasza nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE wraz z długoterminowymi kontraktami roamingu krajowego obejmuje 99% ludności Polski.

Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku, Play wyrósł z pozycji początkującego gracza, aby stać się numerem 1 na rynku mobilnym w Polsce w 2017 roku.