praca media/marketing/reklama nauka/edukacja/szkolenia

Jak znaleźć kilkuset odpowiednich pracowników w kilka miesięcy? Pomogą media społecznościowe. Oto, jak się za to zabrać

21.01.2020 | On Board Think Kong

Skuteczna rekrutacja to wyzwanie, przed którym staje każdy przedsiębiorca. Jak zatem efektywnie szukać kandydatów do pracy i jak powinna wyglądać rekrutacja? Z pomocą przychodzą media społecznościowe.

Aby rekrutacja zakończyła się sukcesem, konieczne jest odpowiednie jej zaplanowanie. Kluczem może okazać się skuteczne zlokalizowanie potencjalnych kandydatów do pracy, a następnie przygotowanie strategii komunikacji, dzięki której uda nam się przyciągnąć uwagę poszukiwanych przez nas specjalistów.  

Pokaż się jako zaufany pracodawca

Według raportu Banku Światowego największym wyzwaniem dla Polski jest brak pracowników[1]. Bezrobocie w październiku utrzymało swoją wartość z września i wyniosło 5,1 proc. Tak niskiego wskaźnika nie było od 30 lat[2]. Rynek pracownika powoduje, iż potencjalny kandydat wymaga o wiele więcej niż kiedyś. Oprócz tego, że chce być zadowolony z pensji, przy wyborze pracodawcy kieruje się również wyznawanymi przez firmę wartościami oraz liczy na atmosferę nastawioną na wsparcie i rozwój oraz przyjacielskie, transparentne relacje.

Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy. Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania – wyjaśnia Norbert Kilen, Strategy Director i partner w On Board Think Kong.   

Więcej o tym, jak skutecznie zarządzać reputacją i wizerunkiem, można przeczytać na stronie: https://obtk.pl/aktualnosci/cie-widza-cie-pisza-skutecznie-zarzadzac-reputacja-wizerunkiem/

Pracowniku, gdzie jesteś? Rola social mediów w rekrutacji

Wciąż jednym z popularniejszych sposobów poszukiwania pracowników jest zamieszczanie ogłoszeń w znanych serwisach rekrutacyjnych, ponieważ wiele osób zagląda tam w pierwszej kolejności. Jednak w dzisiejszych czasach nie można się ograniczać jedynie do nich. Skutecznym i ważnym narzędziem są przede wszystkim media społecznościowe.

Korzyści z wykorzystania Facebooka czy LinkedIna do szukania pracowników jest wiele, między innymi brak opłat za zamieszczenie ogłoszenia czy sprofilowane grupy poświęcone konkretnej branży. Świetnie sprawdza się też własna tablica, na której możemy dodać informację o prowadzonej rekrutacji. Pamiętajmy, że nasz profil śledzą osoby zainteresowane działalnością firmy lub daną dziedziną. To od razu zawęża krąg poszukiwań i zwiększa szanse na dotarcie do osoby, która nie będzie przypadkowa i może okazać się odpowiednim specjalistą.

Szukanie pracownika w mediach społecznościowych to dzisiaj podstawa i konieczność. Facebook czy LinkedIn, który z założenia jest siecią kontaktów zawodowych, oferują dużo większe zasięgi oraz precyzyjniejsze targetowanie. Dzięki zamieszczeniu ogłoszenia w grupach, które gromadzą osoby zainteresowane konkretną branżą, możemy znacznie skrócić poszukiwania odpowiednio wykwalifikowanego specjalisty. Social media umożliwiają również sharowanie, a im więcej udostępnień naszych treści, tym większa ich widoczność.

Odkąd pojawiły się media społecznościowe, szukanie pracy, jak i pracownika, stało się jeszcze ciekawsze. Po pierwsze dlatego, że dostęp do informacji o obu stronach rekrutacji jest łatwiejszy – firma może sprawdzić, co potencjalny pracownik robi w sieci i co o nim to świadczy, ale również informacje o firmie są pełniejsze, bo uzupełnione przez opisy doświadczeń byłych i obecnych pracowników. Po drugie, siła rekomendacji jest jeszcze większa niż wcześniej i wspomniane opinie naprawdę mogą robić i robią różnice w podejmowanych decyzjach. Trzeci argument, choć równie ważny co poprzednie, to zasięg ogłoszeń – firmy nie czekają biernie na chętnych, publikując ogłoszenia tylko we własnych kanałach, ale wychodzą z propozycjami do potencjalnych pracowników do miejsc w Sieci, w których oni chętnie spędzają czas. Wszystko to podnosi efektywność rekrutacji i pozwala na lepsze dopasowanie w zawodowych relacjach – tłumaczy Alicja Waśniewska, Account Director w On Board Think Kong.

Wielokanałowa kampania rekrutacyjna – jak robi to MetLife?  

On Board Think Kong obecnie wspiera w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnej MetLife, jednego ze światowych liderów wśród firm ubezpieczeniowych. Działania rozpoczęły się w październiku. Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, portalach rekrutacyjnych i kanałach własnych MetLife Polska, w tym między innymi na blogu metlife.pl. On Board Think Kong odpowiada za nadzór strategiczny oraz prowadzenie działań social media i content marketingowych, w tym za: przygotowanie kreacji i emisję reklam na Facebooku oraz Instagramie, przygotowanie i publikację tekstów na blog metlife.pl.

Kampania została podzielona na dwie fazy: budowania świadomości i aktywnego pozyskiwania leadów. W fazie budowania świadomości zostały wyemitowane wideo reklamy z Doradcami MetLife, opowiadającymi o zaletach współpracy z firmą. Łączny zasięg tej części wyniósł ponad 2,2 mln użytkowników Facebooka i Instagrama. W kolejnej fazie kampanii emitowane są statyczne kreacje prezentujące najważniejsze korzyści współpracy z MetLife, zachęcające do wypełnienia formularza rekrutacyjnego na stronie https://www.metlife.pl/kariera_w_sprzedazy/aplikuj/. Kampania jak dotąd cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na bardzo dobre wyniki, w tym liczbę nadesłanych aplikacji. Kampania skierowana jest do osób w wieku 25+ chcących podjąć współpracę z MetLife na warunkach określonych na oficjalnej stronie rekrutacyjnej: https://www.metlife.pl/kariera_w_sprzedazy/

 

[1] https://www.pb.pl/bank-swiatowy-pkb-polski-moze-wzrosnac-w-2019-r-o-43-proc-972474

[2] https://www.pulshr.pl/rekrutacja/bezrobocie-w-pazdzierniku-najnizsze-od-30-lat,68633.html

informacje o firmie

MetLife

MetLife poprzez swoje spółki zależne i stowarzyszone jest jedną z największych firm ubezpieczeniowych na świecie. Oferuje ubezpieczenia, renty kapitałowe, programy świadczeń pracowniczych i usługi zarządzania aktywami klientom indywidualnym oraz instytucjonalnym. Istnieje od 1868 roku, prowadzi działalność w ponad 40 krajach i zajmuje wiodącą pozycję w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Ameryce Łacińskiej, Azji, Europie i na Bliskim Wschodzie. W Polsce MetLife rozpoczął działalność w 1990 r. jako pierwsze na polskim rynku towarzystwo ubezpieczeń na życie i reasekuracji z udziałem kapitału zagranicznego. Oferuje ubezpieczenia na życie, fundusze emerytalne oraz inwestycyjne.

On Board Think Kong

Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

więcej z kategorii praca