sprawy społeczne media/marketing/reklama nauka/edukacja/szkolenia
OBTK pomaga ratować świat z Markiem Kamińskim. Wielka wyprawa dookoła świata już w tym roku
Power4Change – tak nazywać się będzie kolejny wielki projekt podróżnika i filozofa Marka Kamińskiego, który podejmie się wyprawy dookoła świata samochodem elektrycznym w towarzystwie humanoidalnego robota. Cel? Zmobilizowanie milionów ludzi do redukcji emisji CO2. Za wsparcie działań PR i w mediach społecznościowych, a także za opracowanie globalnej strategii komunikacji projektu odpowiada agencja On Board Think Kong.
- Chcę pokazać wartość nowych technologii w walce ze zmianami klimatu oraz symbiozę, w jakiej sztuczna inteligencja oraz człowiek mogą budować lepszą przyszłość naszej planety – mówi Marek Kamiński.
W ramach wyprawy prowadzone będą działania public i media relations, powstanie biuro prasowe, a każdy krok wyprawy będzie można śledzić online na dedykowanych serwisach internetowych i w mediach społecznościowych.
- Działania pro bono są codziennym elementem naszej pracy. W OBTK wierzymy, że z każdej takiej współpracy, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem, możemy wyciągnąć dobrą energię i wesprzeć ważne dla społeczeństwa tematy. Szczególnie dzisiaj, kiedy działania komunikacyjne dotyczące ekologii stają się stałym elementem strategii komunikacyjnych, również w Polsce, gdzie konsumenci są bardzo świadomi i oczekują takich działań od firm i instytucji – mówi Norbert Ofmański, partner w OBTK.
- Przy tak złożonych projektach, jak wyprawa Power4Change bardzo ważne jest odpowiednie dobranie grup docelowych, skuteczne zaplanowanie działań i rozłożenie ich na poszczególne kanały dystrybucji. Cieszymy się, że możemy wspierać wyprawę Marka i dołożyć swoją cegiełkę do tego odważnego projektu – dodaje Norbert Kilen, partner OBTK.
Power4Change
Marek Kamiński jako filozof i podróżnik rusza na wyprawę w lepszą przyszłość. W ramach trwającego rok projektu Power4Change Marek chce na własnej skórze udowodnić, że zmiana zaczyna się od nas samych. Chce zbadać, czy rozwój nowych technologii może iść w parze z dbaniem o planetę i przekonać ludzi, jak ważna jest ich sprawczość społeczna. Celem wyprawy jest wypracowanie trwałych rozwiązań pomagających ludziom dokonać zmiany własnych zachowań w codziennym życiu i obniżenie o 10 proc. rocznego bilansu CO2 przez każdego aktywnego uczestnika kampanii.
Podczas podróży dookoła świata Marek Kamiński będzie eksplorował obszary społeczne zdefiniowane przez siebie jako największe wyzwania, przed którymi stanęła ludzkość w XXI wieku: Singularity, Sustainability, Social empowerment. Te trzy filary wyprawy znajdują odzwierciedlenie w trzech obszarach aktywności Marka: jego relacji z robotem NOA, która będzie wspierać go w realizacji misji - Singularity, podróżowaniu w duchu No Trace - Sustainability oraz kampanii społecznej angażującej ludzi na całym świecie - Social empowerment.
- Jedynie transformacja własnych zachowań i świadomość ekologiczna milionów ludzi pozwoli na ochronę planety przed zmianami klimatycznymi – mówi Marek Kamiński. Podróżnik zaczął od siebie, ale postawił sobie również za cel zaangażowanie jak największej liczby osób, które chcą mieć realny wpływ na zmniejszenie emisji CO2. Dzień po dniu. Dlatego powstał koncept wyprawy inspiracyjno-edukacyjnej Power4Change.
- W ramach kampanii społecznej Power4change każdego tygodnia będę podejmował nowe wyzwanie, zapraszając do dołączenia się wszystkich ludzi w mediach społecznościowych. Wyzwania będą miały formę przygotowanych wspólnie z naszymi globalnymi partnerami Deklaracji proekologicznych. Każdy z nas będzie mógł obniżyć poziom własnej emisji CO2 rezygnując np. z jedzenia mięsa czy poprzez wymianę ubrań ze znajomymi zamiast kupowania nowych, a wielkość zaangażowania społecznego będzie bilansowała ślad węglowy Wyprawy. Deklaracje będą sformułowane jako proste wskazówki, tak by doprowadzić do trwałej zmiany naszych codziennych praktyk – tłumaczy Kamiński.
O wyprawie
Marek przejedzie elektrycznym samochodem przez 20 krajów, przemierzy ponad 30 tysiecy km i dwa oceany, startując i kończąc w Londynie. W każdym z krajów zorganizuje spotkania, gdzie razem z robotem Noa opowie o wyprawie, idei No Trace, bezemisyjnym podróżowaniu i pozytywnej zmianie, którą wiezie ze sobą. Zademonstruje, jak jego autorska metoda transformacyjna Power4change może wepsrzeć zmianę osobistych zachowań środowiskowych. NOA będzie dodatkowo zbierać dane do globalnego badania Digital Transformation Index za pomocą ankiety przygotowanej przez Ernst&Young.
W trakcie całego projektu, prowadzona będzie komunikacja do mediów zarówno w Polsce, jak i w krajach, które odwiedzi Marek. Dodatkowo, w najważniejszych mediach społecznościowych prowadzone będą działania organiczne oraz płatne, mające na celu dotarcie z informacjami o wyprawie do jak największej liczby osób.
informacje o firmie
On Board Think Kong
Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność(Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.
informacje o firmie
On Board Think Kong
Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność(Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.