wydarzenia technologie

Women In Tech Summit 2019 – P&G partnerem największej w Europie konferencji technologicznej dla kobiet

05.12.2019 | P&G

Tegoroczna edycja konferencji „Women in Tech Summit”, największego wydarzenie technologicznego dla kobiet, zgromadziła prawie 6 000 uczestniczek z wielu krajów.  Firma Procter & Gamble, która w Polsce ulokowała  jedno ze swoich najważniejszych centrów IT była partnerem konferencji, dzieląc się z jej uczestniczkami wiedzą z dziedziny nowych technologii i doświadczeniem w zakresie kształtowania środowiska pracy sprzyjającego rozwojowi talentu zarówno kobiet, jak i mężczyzn, w obszarze STEM.

 Women in Tech Summit 2019

Tegoroczna edycja największego technologicznego wydarzenia dla kobiet, to tysiące uczestniczek z całego świata, 23 keynote speakerów reprezentujących najważniejsze globalne firmy niemalże z każdego sektora aktywności, dla których high tech i innowacje są podstawą dalszego rozwoju biznesu. Przez dwa dni, na dwóch scenach odbyło się kilkadziesiąt tematycznych wystąpień i debat poruszających najważniejsze aspekty z branży, takie jak: rozwój technologii wobec zagrożeń klimatycznych,  bezpieczeństwo danych czy wspieranie różnorodności w firmach technologicznych. Tematem przewodnim Summitu było cyberbezpieczeństwo, będące kluczowym zagadnieniem, z którym muszą zmierzyć się firmy reprezentujące niemalże wszystkie branże. 

Branżę FMCG podczas konferencji reprezentował światowy lider – firma Procter & Gamble. Pracownicy firmy prezentowali uczestniczkom tworzone przez firmę innowacje oraz możliwości rozwoju kariery pod okiem doświadczonych liderów oraz mentorów.

Polska Centrum IT  na światową skalę

P&G już w 1996 roku utworzyło swoje pierwsze centrum IT w Polsce. Dzisiaj jest ono drugim co do wielkości takim ośrodkiem koncernu na świecie. Zatrudnia ponad 300 specjalistów z dziedziny IT, z których prawie połowa to kobiety. 

Jednym z keynote speakerów podczas Women in Tech Summit 2019,  była Magdalena Zawadzka-Kiczko, szefowa warszawskiego hubu, a zarazem Global Master Data Shared Services Leader w koncernie. „Od ponad 180 lat innowacje pozwalaj nam tworzyć produkty, które nie tylko ułatwiają wykonywanie obowiązków domowych, ale także na co dzień poprawiają jakość życia milionów konsumentów. W dzisiejszych czasach najnowsze technologie z obszaru IT odgrywają szczególną rolę w tworzeniu tych innowacji – powiedziała Magdalena Zawadzka-Kiczko.

W warszawskim centrum  IT podejmowane są strategiczne decyzje dotyczące wykorzystania i rozwoju nowych technologii, z których firma korzysta na globalną skalę. Polski HUB daje możliwość rozwoju kompetencji pracowników,  pozwalając na realizowanie projektów o światowym zasięgu. 

„Stale wprowadzamy innowacje we wszystkich obszarach działania firmy - dodaje Zawadzka-Kiczko. Rozwój nowych technologii daje nam możliwość, aby stale zaskakiwać i zachwycać naszych klientów. Korzystamy z danych, by nie tylko tworzyć nowe rozwiązania, ale także, by zapewnić konsumentom dostęp do odpowiednich do ich potrzeb produktów tam i wtedy, gdy ich potrzebują, by efektywnie się z nimi komunikować i optymalizować łańcuchy dostaw tak, by zmniejszał się nasz wpływ na środowisko.  Wiele z tych prac jest wykonywanych właśnie w Polsce.”

Mentoring szansą na rozwój kariery

Odpowiednie wykształcenie, przebyte kursy oraz chęć rozwoju i zdobywania doświadczenia zawodowego są podstawą do osiągnięcia sukcesu zawodowego.  Jednym z narzędzi pomagających w rozwoju kariery zawodowej, do których co raz chętniej sięgają firmy i ich pracownicy jest mentoring.   Jest to narzędzie, którego  istotą jest partnerska relacja między nauczycielem i uczniem, mająca na celu poznanie i  zdefiniowanie potencjału osoby z mniejszym doświadczeniem, który może być rozwijany przy wsparciu bardziej doświadczonego mentora. Najwięcej korzyści przynosi taka forma mentoringu, w której obie strony mogą korzystać nawzajem ze swoich doświadczeń zawodowych.  O znaczeniu mentoringu dla kobiet parujących w branżach technicznych mówiła podczas Konferencji Women in Tech Summit Emilia Burzyńska, CIO Procter & Gamble Central Europe, w ramach panelu „Mentoring - kolejne modne hasło czy narzędzie zmieniające karierę”.

„W Procter & Gamble stawiamy na różne formy mentoringu, z których jedną jest tzw. odwrócony mentoring.  W takim modelu obie strony uczą się od siebie nawzajem, uzupełniając swoje kompetencje. Młody pracownik czerpie z doświadczenia pracownika z długoletnim stażem, natomiast mentor może poznać często zupełnie inną perspektywę młodego pokolenia.”

W branży IT stawiamy na kobiety

Procter & Gamble z swoim Centrum IT w Polsce tworzy niezwykłe możliwości rozwoju dla ludzi młodych, stawiających pierwsze kroki na rynku pracy.

„Niestety kobiet w IT jest wciąż zdecydowanie mniej niż mężczyzn” – dodaje Emilia Burzyńska. „Młodym kobietom często brak wzorca osobowego w postaci kobiet odnoszących sukcesy w tej branży, zdarza się więc, że rezygnują z podjęcia kariery w tym obszarze. Dlatego jako firma angażujemy się w różne inicjatywy, które mają na celu popularyzację rozwoju kobiet w sektorze IT pokazując, że jest dla nich miejsce w tej branży i stawiając za przykład ich bardziej doświadczone koleżanki, które mogą być ich mentorkami."

W trakcie 2-dniowej konferencji Women In Tech Summit uczestniczki mogły poznać realizowane projekty przez koncern a także dowiedzieć się w jaki sposób mogłyby rozwinąć swoją karierę w jej strukturach.

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.